Cererea pentru vacante oferite cadou de sarbatori a crescut cu 60% in ultimii 2 ani; pretul mediu, 850-1.000 euro (analiza)
Data publicarii: 19-12-2016 | EconomieCererea pentru vacante care sa fie facute cadou cu ocazia Sarbatorilor de iarna a crescut cu peste 60% in ultimii doi ani, bugetul mediu alocat fiind de 850-1.000 de euro, conform unei analize realizate de un turoperator de turism, remisa luni AGERPRES.
Cele mai multe vacanțe cadou sunt cumpărate de către companii angajaților care s-au distins la locul de muncă, dar și de către românii care lucrează în străinătate părinților din țară.
Vacanțele au devenit în ultimii ani unul dintre cele mai frumoase și dorite cadouri în rândul românilor, spun reprezentanții turoperatorului. De acest trend profită, în primul rând, companiile care țin să-și răsplătească angajații la final de an. Cele mai solicitate cadouri de acest gen din partea companiilor sunt voucherele de servicii turistice, prin care angajații pot la rândul lor să-și aleagă vacanța dorită pentru 2017. Analiza a subliniat și o creștere importantă a solicitărilor de vacanțe cadou pentru părinți, pentru copii sau pentru familie în general. Interesul este mai ridicat în rândul românilor care lucrează în străinătate și aleg drept cadouri pentru familia din țară astfel de pachete de servicii turistice. Aceștia din urmă aleg de cele mai multe ori pachete de vacanță complete, cu toate serviciile incluse (sejururi, circuite sau programe Senior Voyage).
"Majoritatea vacanțelor cadou sunt achiziționate în perioada marilor sărbători de peste an, însă cele mai multe, respectiv 70% din total, se acordă în perioada Sărbătorilor de iarnă. Cu ocazia Crăciunului românii devin mai generoși cu cei apropiați", apreciază Marius Pandel, CEO-ul turoperatorului cu capital 100% românesc.
Chiar dacă sunt acordate de Crăciun, pachetele de vacanță făcute cadou sunt rezervate de regulă pentru perioada sezonului estival și sunt sejururi charter în destinații la plajă. Achiziționându-le cu o jumătate de an înainte, cumpărătorii profită de reducerile Early Booking, de 30-50%.
Cele mai solicitate vacanțe cadou oferite de angajatori sunt destinațiile din România (litoral, munte sau balneo), dar un număr tot mai mare de companii și persoane fizice își recompensează angajații, respectiv rudele, cu sejururi în Grecia, Turcia, Bulgaria sau Spania.
Cele mai multe solicitări ale companiilor pentru acest tip de vacanțe cadou sunt pentru angajații din domeniul financiar-bancar și din cel farmaceutic.
Prețul mediu al vacanțelor cadou dăruite de către companii angajaților este de 1.000 de euro. Persoanele fizice, mai cu seamă cele care lucrează în străinătate, oferă drept vacanțe cadou pentru familie, sejururi charter pentru vara anului 2017 în Grecia, Turcia, Bulgaria, Spania sau chiar pe litoralul românesc, pachete Senior Voyage, circuite sau sejururi în stațiuni balneoclimaterice românești sau city-break-uri de 2-3 zile în diverse capitale europene, conform analizei realizate de Christian Tour. Cele mai numeroase solicitări de acest gen sunt primite din partea persoanelor cu vârste între 30-45 ani, cu venituri medii spre ridicate și care, la rândul lor, sunt mari amatoare de vacanțe. Cheltuiala medie realizată pentru vacanțele cadou de către persoanele fizice se situează în jurul valorii de 850 euro pentru un sejur de două persoane.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare