Seful FCA respinge acuzatiile privind folosirea unui soft care permite un nivel excesiv al emisiilor

Data publicarii: 13-01-2017 | Economie

Producatorul auto Fiat Chrysler Automobiles NV este "fundamental diferit" de grupul german Volkswagen in privinta acuzatiilor referitoare la folosirea unui soft care a permis un nivel excesiv al emisiilor, a afirmat seful FCA, Sergio Marchionne, intr-un interviu acordat CNBC.

"Vehiculele nu pot distinge între perioadele în care se efectuează testele și cele în care rulează normal, astfel încât cazurile sunt fundamental diferite, și este important pentru noi să scoatem în evidență deosebirile în această situație", a explicat Marchionne.

Agenția pentru Protecția Mediului din SUA (EPA) a acuzat joi grupul Fiat Chrysler Automobiles NV că din 2014 folosește un soft care a permis un nivel excesiv al emisiilor la peste 100.000 de camioane și SUV-uri cu motoare diesel.

FCA a încălcat reglementările instalând și ținând secret un soft la motoarele modelelor Jeep Grand Cherokee și Dodge Ram 1500 produse în 2014, 2015 și 2016, cu motoare diesel de trei litri, asamblate și vândute în SUA. De asemenea, Agenția pentru Protecția Mediului verifică dacă dispozitivele auxiliare de control al emisiilor constituie "dispozitive de trucare a emisiilor" care sunt ilegale.

Marchionne susține că FCA a fost "marginalizată fără să fie necesar" de către Agenția pentru Protecția Mediului din SUA, iar softul corespunde standardelor EPA.

Softul permite emisii mai ridicate de oxid de azot, susține Agenția pentru Protecția Mediului.

Joi, acțiunile Fiat Chrysler listate în SUA au scăzut cu 18%, cel mai semnificativ declin din cursul unei ședințe de tranzacționare de la listarea din octombrie 2014. Ulterior, titlurile înregistrau un recul de 17%, la 9,18 dolari, la Bursa de la New York.

După publicarea interviului cu șeful FCA, pierderile s-au atenuat, acțiunile înregistrând un declin de 10%, la 9,95 dolari.

Potențiala amendă pentru Fiat Chrysler este de 4,6 miliarde de dolari.

Investigațiile vin după ce autoritățile de reglementare din SUA au acuzat Volkswagen de instalarea unor sisteme electronice speciale, pentru evitarea standardelor referitoare la poluare. În cazul FCA, softul nedeclarat care controlează emisiile a permis vehiculelor să genereze poluare excesivă, încălcând reglementările legale, susține EPA.

Volkswagen, cel mai mare producător auto din lume, a fost acuzat că ar fi manipulat rezultatele testelor autorităților SUA legate de emisiile vehiculelor comercializate de grupul german prin instalarea unui software care permitea mașinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor dar nu și în timpul operațiunilor normale. Din acest motiv nivelul poluării era mai ridicat, susține Agenția pentru Protecția Mediului din SUA (EPA).

Sursa: Agerpress