Oamenii considera ca iPhone nu ofera valoare pentru pretul pe care il are
Data publicarii: 21-01-2017 | IT&CUn studiu efectuat de catre banca UBS pe un esantion reprezentativ de 6500 de persoane din Statele Unite ale Americii, Marea Britanie, China, Germania si Japonia, prezinta concluzii care nu sunt deloc in favoarea companiei Apple, cea care produce modelele iPhone.
Dintre persoanele chestionate, doar 20% considera ca, pentru pretul platit la achizitionarea unui astfel de telefon, valoarea este una corecta. Pe primul loc in randul modelelor ce se considera ca ofera un raport bun valoare - pret se afla ZTE, cu un procent impresionant de 63%, urmat de Alcatel 63%, Motorola 61%, Nokia 60% si HTC 54%. Desi un anumit model de telefon mobil Samsung a creat probleme semnificative si a avut un impact negativ asupra renumelui companiei, 48% dintre cei chestionati au declarat ca modelele Samsung ofera valoare pentru pretul pe care il au.
In ceea ce priveste calitatea produselor oferite, Samsung se afla pe primul loc, cu un procent impresionant de 53%, fiind urmat de Sony, cu 52% si apoi de Apple, cu 48%. In randul persoanelor chestionate calitatea inalta a produselor oferite de compania Apple este apreciata.
Aspectul de unicitate cand vine vorba de telefoanele mobile lansate pe piata de diferitele companii este cel ce a adus modelele iPhone pe un loc fruntas in randul persoanelor chestionate. Cu un procent de 33% din cei 6500 chestionati, acestia considera ca telefoanele lansate de Apple sunt unele unice din punct de vedere design si tehnologie.
49% dintre persoanele chestionate considera ca Apple este un brand in care au incredere. Este un procent bun, insa alte 4 companii producatoare de telefoane mobile se afla inaintea Apple in acest clasament (Motorola, Samsung, Sony, Nokia). Tot pe locul 5 se afla producatorul de iPhone si atunci cand vine vorba de fidelizarea clientilor, 29% dintre respondenti declarand ca sunt fideli brandului.
Intr-o conferinta sustinuta pentru a discuta rezultatele studiului de piata, Steven Milunovich, analist UBS, a declarat ca este putin ciudat faptul ca Apple se afla la coada clasamentului cand vine vorba de valoarea oferita versus pretul pe care il are. Tot acesta a declarat ca, in cadrul altor studii efectuate, Apple era mai sus in clasament iar acest lucru ar putea fi un semnal de alarma. Competita pare sa castige tot mai mult teren iar modelele iPhone sa fie declasate.
Cresterea impresionanta inregistrata de Apple s-a datorat faptului ca era considerat un brand de lux. In China, in mod special, multe persoane aspirau la un iPhone. Acest trend pare ca s-a schimbat in ultima vreme. Compania a vandut cu 15% mai putine telefoane iPhone in anul fiscal 2016 comparativ cu anul 2015 si sunt anumite semne care arata ca se va continua in aceeasi directie.
Jinjin Wang, analist al UBS in Asia, a declarat ca cererea pentru modelul iPhone 7 nu este la fel de mare ca cea pentru modelul 6S, desi este destul de greu de cuantificat tinand cont de o serie de variabile si costrangeri in ceea ce priveste furnizarea.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall