Curs oficial BNR

24.02.2017
  • 1 EUR Variatie: -0.00214.5169 RON
  • 1 USD Variatie: -0.01874.2669 RON
  • 1 CHF Variatie: -0.00244.2410 RON
  • 1 GBP Variatie: 0.0125.3549 RON
  • 1 gr. aurVariatie: 1.7963172.3556 RON

Oamenii considera ca iPhone nu ofera valoare pentru pretul pe care il areData publicarii: 21-01-2017 | IT&C (RSS)

  •  Print   | 
  • Trimite prin Y!M
  • Bookmark & Share
Un studiu efectuat de catre banca UBS pe un esantion reprezentativ de 6500 de persoane din Statele Unite ale Americii, Marea Britanie, China, Germania si Japonia, prezinta concluzii care nu sunt deloc in favoarea companiei Apple, cea care produce modelele iPhone.
Dintre persoanele chestionate, doar 20% considera ca, pentru pretul platit la achizitionarea unui astfel de telefon, valoarea este una corecta. Pe primul loc in randul modelelor ce se considera ca ofera un raport bun valoare - pret se afla ZTE, cu un procent impresionant de 63%, urmat de Alcatel 63%, Motorola 61%, Nokia 60% si HTC 54%. Desi un anumit model de telefon mobil Samsung a creat probleme semnificative si a avut un impact negativ asupra renumelui companiei, 48% dintre cei chestionati au declarat ca modelele Samsung ofera valoare pentru pretul pe care il au.
In ceea ce priveste calitatea produselor oferite, Samsung se afla pe primul loc, cu un procent impresionant de 53%, fiind urmat de Sony, cu 52% si apoi de Apple, cu 48%. In randul persoanelor chestionate calitatea inalta a produselor oferite de compania Apple este apreciata.
Aspectul de unicitate cand vine vorba de telefoanele mobile lansate pe piata de diferitele companii este cel ce a adus modelele iPhone  pe un loc fruntas in randul persoanelor chestionate. Cu un procent de 33% din cei 6500 chestionati, acestia considera ca telefoanele lansate de Apple sunt unele unice din punct de vedere design si tehnologie. 
49% dintre persoanele chestionate considera ca Apple este un brand in care au incredere. Este un procent bun, insa alte 4 companii producatoare de telefoane mobile se afla inaintea Apple in acest clasament (Motorola, Samsung, Sony, Nokia). Tot pe locul 5 se afla producatorul de iPhone si atunci cand vine vorba de fidelizarea clientilor, 29% dintre respondenti declarand ca sunt fideli brandului.
Intr-o conferinta sustinuta pentru a discuta rezultatele studiului de piata, Steven Milunovich, analist UBS, a declarat ca este putin ciudat faptul ca Apple se afla la coada clasamentului cand vine vorba de valoarea oferita versus pretul pe care il are. Tot acesta a declarat ca, in cadrul altor studii efectuate, Apple era mai sus in clasament iar acest lucru ar putea fi un semnal de alarma. Competita pare sa castige tot mai mult teren iar modelele iPhone sa fie declasate.
Cresterea impresionanta inregistrata de Apple s-a datorat faptului ca era considerat un brand de lux. In China, in mod special, multe persoane aspirau la un iPhone. Acest trend pare ca s-a schimbat in ultima vreme. Compania a vandut cu 15% mai putine telefoane iPhone in anul fiscal 2016 comparativ cu anul 2015 si sunt anumite semne care arata ca se va continua in aceeasi directie.
Jinjin Wang, analist al UBS in Asia, a declarat ca cererea pentru modelul iPhone 7 nu este la fel de mare ca cea pentru modelul 6S, desi este destul de greu de cuantificat tinand cont de o serie de variabile si costrangeri in ceea ce priveste furnizarea.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
Cele mai citite stiri