Razvan Cuc: Incercam o accelerare a proiectului autostrazii Sibiu-Pitesti; intentionam sa scoatem 'capetele' la licitatie pentru proiectare si executie in 2017
Data publicarii: 03-02-2017 | EconomieMinistrul Transporturilor, Razvan Cuc, doreste accelerarea proiectului autostrazii Sibiu-Pitesti, astfel incat, in 2017, ar putea fi demarate procedurile de achizitie publica pentru proiectare si executie.
Răzvan Cuc a declarat, vineri, în ședința comisiilor de specialitate ale Parlamentului, reunite, că prioritățile mandatului său sunt în principal axate pe câteva proiecte de investiții mari, cum ar fi continuarea lucrărilor pe fostul coridor IV, actualul coridor Rin-Dunăre, unde se găsește autostrada Sibiu — Pitești.
"Pentru capete, adică secțiunea 1 Sibiu — Boița, respectiv secțiunea 5 Pitești — Curtea de Argeș, documentațiile tehnice aferente au fost predate către beneficiari și în acest moment sunt în analiză. În acest context, vom încerca o abordare de accelerare a proiectului, ținând cont de importanța majoră a acestuia, respectiv vom încerca în anul 2017 să demarăm procedurile de achiziție publică pentru proiectare și execuție (pentru capete — n. r.)", a spus ministrul.
Însă, potrivit acestuia, un obstacol important este obținerea acordului de mediu, fiind necesară o conlucrare foarte bună între Ministerul Transporturilor și cel al Mediului.
"Precizez că un obstacol important care trebuie depășit îl constituie obținerea acordului de mediu, pe care beneficiarul își propune să îl obțină la nivel de detaliu pentru cele două secțiuni menționate, adică 1 și 5, iar pentru restul secțiunilor — 2, 3 și 4, adică cele din mijloc — să fie obținut acordul de mediu la nivel de principiu. Aici este nevoie de o conlucrare foarte bună între cele două ministere, respectiv cel al Transporturilor și al Mediului'', a explicat Răzvan Cuc.
Argumentând respingerea unui amendament, șeful de la Transporturi a spus că în buget este prevăzută suma de 21 de milioane de lei, finanțare din Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM), pentru studiile de fezabilitate necesare.
"La acest obiectiv avem prevăzută suma de 21 milioane de lei finanțare din POIM. Intenționăm să scoatem capetele la licitație pentru proiect tehnic și execuție și să finalizăm studiile de fezabilitate pentru cele trei tronsoane (din mijloc — n. r.). Avem 21 de milioane de lei alocate pentru studiile de fezabilitate", a subliniat ministrul Transporturilor.
La jumătatea lunii noiembrie 2016, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a avizat traseul pentru ultimele două secțiuni ale autostrăzii Sibiu-Pitești.
Traseul întreg al Autostrăzii Sibiu-Pitești, în lungime de circa 123 de kilometri, este: Secțiunea 1, Sibiu-Boița, de la km 0 la km 15+000, asigură legătura între DN 7 (defileul Văii Oltului) prin continuarea autostrăzii existente; Secțiunea 2, Boița-Racoviță, de la km 15+000 la km 43+000, leagă localitatea Boița cu localitatea Racoviță; Secțiunea 3, Racoviță-Văleni, de la km 43+000 la km 72+000, asigură continuitatea autostrăzii prin Valea Baiașului, făcând conexiunea dintre Defileul Oltului și Defileul Văii Topologului; Secțiunea 4, Văleni — Curtea de Argeș, de la km 72+000 la km 90+000, traversează Valea Topologului, face legătură cu localitatea Curtea de Argeș; secțiunea 5, Curtea de Argeș-Pitești, de la km 90+000 la km 123+037, leagă localitatea Curtea de Argeș cu orașul Pitești și autostrada existentă, prin Valea Argeșului, și secțiunea 6, care constă în reabilitarea a 14 km drum național, respectiv DN 73C, fiind drum de legătură între nodul rutier Tigveni și Râmnicu Vâlcea, precum și construcția a 2,5 km de drum nou.
Master Planul General de Transport prevede pentru realizarea autostrăzii Sibiu-Pitești o sumă estimată de 1,6 miliarde de euro.
Comisiile de specialitate din Camera Deputaților și Senatului s-au reunit vineri pentru a dezbate proiectul de buget pe 2017 al Ministerului Transporturilor. Parlamentarii au depus la proiectul de buget al MT un număr de 156 de amendamente, 63 de la PNL, 29 de la UDMR, 37 de la PMP, 24 de la USR, 2 de la ALDE și unul de la PSD.
Ministerul Transporturilor are prevăzut pentru anul 2017 un buget de 13,761 miliarde de lei, în creștere cu 60,33% raportat la execuția preliminată pe 2016, care a fost de 8,583 miliarde de lei.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall