Primul avion de pasageri de mari dimensiuni de conceptie chineza va zbura in 2017

Data publicarii: 06-02-2017 | Economie

Dupa mai multi ani de intarzieri, avionul C919, primul avion de pasageri de mari dimensiuni de conceptie chineza, va efectua zborul inaugural in prima jumatate a acestui an, a anuntat luni cotidianul oficial People's Daily, preluat de AFP.

Produs de compania de stat Commercial Aircraft Corp of China (COMAC), avionul C919 era programat inițial să efectueze zborul inaugural în 2015, dar acest termen a suferit numeroase amânări, din cauza numeroaselor teste și autorizări.

Cotidianul oficial People's Daily a informat că producătorul de avioane Commercial Aircraft Corp of China aproape a finalizat instalarea sistemelor la bordul avionului, astfel că zborul inaugural al primului C919 ar putea avea loc în primele șase luni ale acestui an.

"Am testat întregul aparat, componentele cheie și părțile conectare", a declarat Li Qiang, expert în cadrul COMAC.

Cu o capacitate de peste 150 de locuri și o rază de 4.075 de kilometri, avionul C919 ar urma să concureze cu Airbus 320 și Boeing 737, care în prezent domină piața avioanelor de pasageri de mari dimensiuni. Până la finele lui 2016, COMAC a primit comenzi pentru mai mult de 500 de aparate C919 de la 23 de companii, iar producătorul chinez speră să vândă cel puțin 2.000 de exemplare din acest avion.

Atât Airbus, cât și Boeing, prognozează că piața mondială pentru noi avioane va avea o valoare de peste 5.000 de miliarde de dolari în următorii 20 de ani. În acest context, China este unul dintre segmentele de piață cruciale pentru marii producători occidentali de avioane, în condițiile în care Airbus estimează că transportatorii aerieni chinezi vor avea nevoie de 6.000 de noi avioane în valoare de 945 miliarde de dolari în următorii 20 de ani.

În dorința de a cuceri o cotă cât mai mare din piața chineză, Airbus și Boeing au încheiat parteneriate cu firme chineze. Airbus are un centru de finalizare și livrare a avioanelor la Tianjin, în timp ce Boeing are de gând să deschidă o facilitate în parteneriat cu COMAC, unde de vopsi și va instala elementele de cabină pentru aparatele Boeing 737.

La rândul său, China încearcă să își dezvolte propria industrie aeronautică, iar în luna iunie a anului trecut a intrat în exploatare avionul ARJ21-700, primul avion regional de concepție chineză capabil să transporte 70 de pasageri.

Sursa: Agerpress