Magazinele online asteapta vanzari cu 80% mai mari prilejuite de Sfantul Valentin, Dragobete, 1 si 8 Martie

Data publicarii: 09-02-2017 | Economie

Magazinele online asteapta vanzari cu pana la 80% mai mari pentru sarbatorile din februarie si martie, respectiv Sf. Valentin, Dragobete, 1 si 8 Martie, cele mai mari vanzari fiind estimate la categoria bijuteriilor, dar si a articolelor de culoare rosie, conform unui comunicat al Asociatiei Romane a Magazinelor Online (ARMO), remis joi AGERPRES.

'Magazinele membre ARMO au pregătit o gamă variată de cadouri potrivite pentru Sf. Valentin și Dragobete, cât și pentru perioada 1-8 Martie. Comerțul online oferă o modalitate facilă de a accesa o gamă largă de produse din confortul propriei case, precum și prețuri și servicii mai bune. Încurajăm clienții să achiziționeze produse de la magazinele românești cunoscute', a spus directorul executiv al ARMO, Florinel Chiș.

Cele mai mari vânzări sunt așteptate la categoria bijuteriilor, a cosmeticelor și cea a lenjeriei intime.

'Estimăm o creștere de 80% față de aceeași perioadă a anului trecut. În primul trimestru din 2016, am avut vânzări de 350.000 de euro, media pe comandă fiind de 180 de lei. Am pregătit stocuri consistente pentru cele mai bine vândute și, în mod special, pentru produsele de culoare roșie, specifice acestei perioade', a precizat Cristina Vasile, fondator al unui magazin online, membru AMRO.

Totodată, unele dintre magazine anunță campanii personalizate, dar și colecții dedicate.

Reprezentanții AMRO spun că, pentru bărbați, în acest an s-a concentrat oferta pe butoni personalizați cu hobby-uri — tenis, golf, echitație, călătorii, auto, motociclism, fotografie.

Pentru clienții care doresc cumpărături online în afara țării, în spațiul european, Centru European al Consumatorilor din România le oferă asistență pentru a soluționa eventualele probleme, dar și sfaturi de achiziție.

"Reglementările în domeniul comerțului online prevede elemente obligatorii pe care magazinele care vând produse sau servicii trebuie să le ofere despre produs, înainte de a se încheia un contract online, care ajută la decizia de achiziție, precum principalele caracteristici ale produselor sau serviciilor, prețul acestora, perioada de valabilitate a ofertei sau a prețurilor, costul de utilizare a mijloacelor de comunicație la distanță, modalitățile de plată, livrare, procedura magazinului de soluționare a reclamațiilor, termenul de retragere și formularul tipizat de retragere, existența unei garanții legale, durata contractului. Specific achizițiilor online este faptul că, pentru majoritatea contractelor, există dreptul de retrage în termen de 14 zile calendaristice, fără a oferi vreo explicație și fără penalități, în afara celor stabilite prin lege", a spus Irina Chirițoiu, directorul Centrului European al Consumatorilor din România.

Lansată în 2010, ARMO reprezintă magazinele online din România și susține interesele membrilor săi. ARMO a elaborat Codul de Bune Practici ale Magazinelor Online și un program de atestare a magazinelor online din România, în conformitate cu acest Cod de bune practici.

Sursa: Agerpress