Alin Burcea (ANAT): Avem nevoie de o politica nationala de incoming; cu 2,5 milioane de turisti straini suntem o gluma
Data publicarii: 15-02-2017 | EconomieRomania are nevoie de o politica nationala de incoming pentru ca o tara puternica turistic este cea care stie sa atraga turisti straini, a declarat, miercuri, presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism din Romania (ANAT), Alin Burcea, intr-o conferinta de specialitate.
'Avem un minister al Turismului, dar care nu este încă prea funcțional, se organizează practic de la zero. Avem însă o sumă dublă prevăzută în bugetul ministerului pentru promovarea turistică a țării. Pe noi ne interesează creșterea incoming-ului. Să aducem mai mulți turiști în România. Este bine că românii călătoresc mult în România, dar vrem și bani proaspeți de afară. Noi, cu 2,5 milioane de turiști străini în 2016, suntem, la nivel mondial, o glumă. Iar dintre aceștia, un milion și ceva vin pe corporate, pe business. Sunt buni și ei, consumă hotel, mese, dar pe partea de leisure avem sub un milion de vizitatori. Nu putem să ne comparăm cu țările care au 60-80 milioane de vizitatori anual', a spus Alin Burcea.
Acesta a apreciat că trebuie găsită o formulă pentru creșterea incoming-ului, dincolo de participarea agențiilor la târgurile internaționale de turism.
'Ne trebuie ceva mai mult. Din 2.400 de agenții câte sunt licențiate, doar 40 de agenții fac incoming. De ce? Pentru că nu există nici un avantaj pentru cei care fac incoming. Ne trebuie o politică națională de incoming. Am discutat cu ministrul Turismului să facem o astfel de politică, să atragem agențiile inclusiv cu metode fiscale, să facă incoming. De exemplu, la fiecare turist străin adus să se scadă niște bani din impozitul pe profit. O țară puternică turistic este cea care știe să aducă străini', a adăugat Alin Burcea.
Președintele ANAT a precizat că la nivelul asociației se discută despre înființarea unei școli de incoming sub forma unui seminar de trei luni, pentru că în facultăți nu se studiază modul în care poți atrage turiștii străini în țară. O altă problemă este modul în care România se prezintă la târgurile internaționale, Burcea considerând că realizarea standurilor pentru manifestările cu public și cele B2B este neprofesionistă.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall