Carlos Ghosn cedeaza rolul de la Nissan dupa 16 ani, pentru a se concentra pe alianta cu Renault si Mitsubishi

Data publicarii: 23-02-2017 | Economie

Nissan Motor a anuntat ca Carlos Ghosn va demisiona dupa 16 ani din functia de director general al grupului nipon, ceea ce ii va permite sa se concentreze pe utilizarea expertizei sale in privinta reducerii de costuri in randul aliantei cu Renault SA si Mitsubishi Motors Corp, transmit DPA, Reuters si Kyodo.

Cedând de la 1 aprilie conducerea către Hiroto Saikawa, care lucrează la Nissan de 40 de ani, Ghosn încheie ani de speculații privind momentul în care va renunța la funcția de director general, pe fondul temerilor investitorilor privind evoluția celui de-al doilea producător auto din Japonia.

Supranumit "cost killer" (ucigașul de costuri) când a început activitatea la Renault, Ghosn și-a consolidat reputația orchestrând revenirea Nissan după ani de pierderi și de creștere a datoriilor. El a devenit un erou în Japonia și unul din cei mai apreciați directori generali din industria auto.

Ghosn, în vârstă de 62 de ani, va continua să fie președintele Nissan, o poziție pe care o deține la Renault și la Mitsubishi.

Nissan este cel mai puternic producător auto din alianță, depășind mulți ani Renault în privința profiturilor și a numărului de vehicule vândute, în timp ce Mitsubishi încă are nevoie de o revizie generală după scandalul de anul trecut.

Strategia ambițioasă de preluări a lui Ghosn a dus la extinderea alianței. Sub supervizarea sa, alianța Nissan-Renault a preluat cel mai mare producător auto din Rusia, AvtoVAZ. În octombrie, Nissan, a preluat oficial o participație de 34% la Mitsubishi Motors, pentru 237 de miliarde de yeni (2,3 miliarde de dolari), într-o încercare de redresare a companiei auto nipone.

Mitsubishi Motors, al șaselea mare producător auto nipon, se confruntă cu dificultăți financiare, după ce a recunoscut în aprilie că a exagerat economiile de combustibil pentru patru modele de automobile vândute pe piața japoneză și, de asemenea, că a utilizat metode de testare care nu respectă standardele japoneze începând din anul 1991.

Alianța dintre Renault-Nissan-Mitsubishi va crea al patrulea producător auto din lume, după Toyota, Volkswagen AG și General Motors. Alianța lărgită va avea 300.000 de angajați în diverse părți ale lumii, din România până în Mexic și China.

Cele două companii au anunțat că-și vor menține identități, branduri și rețele de dealeri separate, dar Nissan va numi patru noi membri în Consiliul de Administrație al Mitsubishi.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană.

Sursa: Agerpress