Aproape jumatate dintre companiile romanesti cu impact real in economie se confrunta cu o stare de dificultate (studiu)
Data publicarii: 27-03-2017 | EconomieAproape jumatate dintre companiile romanesti cu impact real in economie se confrunta cu o stare de dificultate, tendinta mentinuta in ultimii patru ani, arata un studiu CITR Group.
Acesta a fost realizat luând în calcul circa 640.000 societăți, dintre care doar 3% au active totale de peste un milion de euro și nu se află în insolvență.
Potrivit comunicatului, o analiză de piață comandată de CITR și derulată la nivelul unui eșantion de aproape 100 de antreprenori ale unor companii de impact asupra business-ului românesc, din șapte regiuni ale țării, arată că 69% dintre managerii acestora pun dificultatea activității companiei pe seama conducerii defectuoase, neperformante, mai degrabă decât pe contextul economic (scăderea comenzilor, diminuarea numărului de clienți, contractarea piețelor).
Conform studiului "Value of Failure", realizat cu ajutorul datelor Eurostat și finanțat de Comisia Europeană, 92% dintre oamenii de afaceri care au trecut printr-un eșec renunță la antreprenoriat, deși, conform experților, se află în cel mai propice moment din punct de vedere al experienței și au șanse mai mari de reușită cu un nou business.
"În aceste condiții, în care jumătate din companiile românești de impact se confruntă cu dificultăți și piața nu generează atât de mulți antreprenori pe cât de mulți eșuează, ne uităm pasiv la o mare pierdere pentru economia noastră. Societatea și mediul de afaceri nu încurajează antreprenorul care nu a reușit din prima, deși eșecul e categoric mai valoros decât pasivitatea", a declarat Alexandru Tănase, asociat coordonator CITR.
Potrivit unei analize CITR, dublată de experiența interacțiunii cu peste 850 de manageri, una dintre principalele cauze ale acestui fenomen e că eșecul e încă privit ca o sentință pe viață în România. Antreprenorul e stigmatizat și izolat imediat, în detrimentul unei susțineri în vederea redresării. În spațiul comunitar, însă, e privit ca o resursă uriașă acel om de afaceri care, după ce a reușit să depășească un moment de dificultate, are puterea să pornească de la zero. Asta pentru că dobândește un avantaj competitiv odată cu capitalizarea lecțiilor trase din experiența eșecului.
"Marea majoritate a celor care constată că nu le-a ieșit din prima din cauza propriilor greșeli se teme să mai mai încerce o dată, în loc să-și capitalizeze resursa experienței. E important ca societatea și mediul de afaceri să sprijine antreprenorii cu experiență și să nu se grăbească în a le atribui eticheta eșecului. Din punctul nostru de vedere, dispariția acestor oameni din business este o pierdere asemănătoare unui exod intelectual. Acești manageri au trecut prin transformări uimitoare în urma eșecurilor și beneficiază de o experiență bogată, care i-ar ajuta mult în viitor să nu repete greșelile și să creeze business-uri sustenabile'', a afirmat Alexandru Tănase.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall