Accenture: Inteligenta artificiala va deveni principala modalitate prin care bancile vor interactiona cu clientii
Data publicarii: 28-03-2017 | EconomieTrei sferturi dintre bancherii intervievati de firma de consultanta Accenture estimeaza ca in urmatorii trei ani inteligenta artificiala (AI) va deveni principala modalitate prin care bancile vor interactiona cu clientii lor, informeaza Reuters.
Potrivit unui raport publicat marți de Accenture, patru din cinci bancheri cred că inteligența artificială (AI) va revoluționa modul în care băncile strâng informații precum și cel în care vor interacționa cu clienții lor.
Inteligența artificială, tehnologia care stă la baza autovehiculelor autonome, dronelor și programelor software de recunoaștere vocală, este văzută de industria financiară ca o tehnologie vitală, care împreună cu alte inovații de tip 'fintech', cum este cazul blockchain, vor schimba imaginea industriei bancare în următorii ani.
Peste trei sferturi din cei care au participat la sondajul Accenture cred că inteligența artificială va permite o interfață mai simplă cu utilizatorul, ceea ce va ajuta băncile să ofere clienților o experiență mai apropiată de cea a relației cu o persoană umană.
"Paradoxul este că oamenii cred că tehnologia va face industria bancară să devină din ce în ce mai automatizată și din ce în ce mai puțin personalizată, dar ceea ce am văzut până acum este că tehnologia va ajuta ca industria bancară să devină mult mai personalizată. În multe aspecte, va readuce în industria bancară aceeași senzație pe care oamenii o aveau în perioada în care erau mai multe interacțiuni umane", a declarat Alan McIntyre, co-autorul raportului Accenture.
Principalul motiv pentru folosirea interfețelor de tip AI cu utilizatorii, evidențiat de 60% din bancherii intervievați, este strângerea de date. Pe de altă parte, îngrijorările legate de caracterul privat al datelor sunt menționate drept principala provocare, iar o altă problemă evidențiată de unul din trei intervievați este faptul că utilizatorii preferă deseori interacțiunile umane. Sondajul a mai descoperit că deși numărul interacțiunilor umane la oficiile bancare sau la telefon este în scădere și va continua pe această tendință, calitatea și importanța contactului uman va crește.
"Bancherii vor avea acces la informații mai bune iar aceasta le va permite să înțeleagă mai bine care sunt nevoile tale și ce sfat trebuie să vă ofere", a spus McIntyre.
Raportul Accenture Banking Technology Vision 2017 a fost realizat pe baza unui sondaj are a cuprins peste 600 de bancheri de top precum și experți și profesori din industria tehnologiei.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare