Comisia Europeana ia masuri pentru modernizarea mobilitatii si a transporturilor in Europa

Data publicarii: 01-06-2017 | Economie

Sub deviza "Europa in miscare: CE ia masuri pentru o mobilitate curata, competitiva si conectata", Comisia Europeana a prezentat miercuri masuri pentru modernizarea mobilitatii si a transporturilor in Europa.

Obiectivul este de a contribui la menținerea competitivității acestui sector în contextul unei tranziții echitabile din punct de vedere social către o energie curată și către digitalizare, se arată într-un comunicat al Executivului comunitar.

"Europa în mișcare" este un set amplu de inițiative care vor spori siguranța în trafic, vor încuraja perceperea unor taxe rutiere mai echitabile, vor reduce emisiile de CO2, poluarea aerului și congestia traficului, vor reduce birocrația pentru întreprinderi și vor combate ocuparea ilegală a forței de muncă, asigurând totodată condiții adecvate și perioade de repaus pentru lucrători, apreciază Executivul comunitar.

"UE are ocazia unică de a se plasa în fruntea modernizării transportului rutier nu numai în Europa, ci și la nivel mondial. Reformele noastre vor pune bazele unor soluții rutiere standardizate și digitale, ale unor condiții sociale mai echitabile și ale unor norme de piață aplicabile. Acestea vor contribui la reducerea costurilor socioeconomice ale transporturilor, cum ar fi timpul pierdut în trafic, accidentele mortale și vătămările grave, riscurile pentru sănătate generate de poluare și zgomot, servind totodată intereselor cetățenilor, întreprinderilor și mediului. Datorită standardelor comune și serviciilor transfrontaliere, călătoriile multimodale vor deveni o realitate în întreaga Europa", a afirmat comisarul pentru transporturi, Violeta Bulc.

Mobilitatea are o influență majoră asupra vieții de zi cu zi a cetățenilor europeni și asigură în mod direct peste 11 milioane de locuri de muncă. Sectorul se confruntă însă cu o serie de transformări tehnologice, economice și sociale al căror ritm este din ce în ce mai rapid.

Comisia a adoptat miercuri o strategie pe termen lung care vizează transformarea acestor provocări în oportunități și concretizarea unei mobilități inteligente, echitabile din punct de vedere social și competitive până în 2025. Pentru realizarea acestei tranziții, UE va adopta măsuri legislative specifice și măsuri de sprijin, inclusiv investiții în infrastructură, cercetare și inovare. Se va garanta astfel că cele mai curate, conectate și automatizate soluții de mobilitate, echipamente de transport și vehicule vor fi concepute, oferite și fabricate în Europa, se arată în comunicatul CE.

Aceasta este însoțită de o primă serie de opt inițiative legislative care vizează în mod specific transportul rutier, un sector deosebit de importat întrucât asigură în mod direct locuri de muncă pentru cinci milioane de europeni și generează totodată aproape o cincime din emisiile de gaze cu efect de seră ale UE. Astfel, se vor intensifica eforturile de asigurare a aplicării legii, de combatere a ocupării ilegale a forței de muncă, de reducere a sarcinii administrative pentru întreprinderi și de sporire a clarității normelor existente, de exemplu în ceea ce privește aplicarea legilor naționale privind salariul minim.

De asemenea, Comisia promovează soluții de mobilitate fluide, astfel încât cetățenii și întreprinderile să se deplaseze cu mai multă ușurință în întreaga Europă. Acesta este cazul propunerii care vizează sporirea interoperabilității sistemelor de taxare rutieră care le va permite utilizatorilor rutieri să conducă pe întreg teritoriul UE fără să se preocupe de diferitele formalități administrative. Specificațiile comune pentru datele privind transportul public de pasageri le vor permite, de asemenea, pasagerilor să își planifice mai bine călătoriile și să urmeze cel mai bun itinerar, chiar dacă acesta presupune trecerea unei frontiere, conform comunicatului CE.

Acest prim set de opt propuneri va fi completat în cursul următoarelor 12 luni cu alte propuneri, care vor viza, printre altele, normele de emisii pentru perioada de după 2020 pentru autoturisme și camionete, precum și primele norme de emisii pentru vehiculele grele, după ce astăzi a fost prezentată propunerea de monitorizare și raportare a emisiilor de CO2 și a consumului de combustibil pentru vehiculele grele. Aceste propuneri vor promova inovarea, vor consolida competitivitatea, vor reduce emisiile de CO2, vor îmbunătăți calitatea aerului și sănătatea populației și vor spori siguranța transporturilor.

"Asistăm la o schimbare fundamentală în sectorul transporturilor. Europa trebuie să profite de această ocazie și să contureze viitorul în materie de mobilitate. Avem șansa unică de a "reinventa roata". Mi-aș dori ca industria noastră nu numai să se înscrie în schimbările care au loc la nivel mondial, ci să și dea tonul acestor schimbări", a declarat vicepreședintele pentru uniunea energetică, Maro? ?efcovic.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro: