Actionarii Renault au aprobat pachetul salarial de sapte milioane de euro pentru Carlos Ghosn

Data publicarii: 16-06-2017 | Economie

Actionarii Renault au aprobat joi, in Adunarea Generala anuala, pachetul salarial pe 2016 al sefului producatorului auto francez, Carlos Ghosn, a carui remuneratie a fost o sursa de conflict in ultimii ani, transmit AFP si Reuters.

În 2016, Carlos Ghosn a primit o remunerație de șapte milioane de euro (7,8 milioane de dolari) de la Renault, dintre care 1,23 milioane euro salariu fix iar restul, în numerar sau acțiuni, fiind calculat pe baza unor criterii de performanță.

Actualul președinte francez Emmanuel Macron, pe vremea când era ministrul al Economiei, critica în mod frecvent salariul șefului Renault, cei doi având deseori divergențe în privința rolului statului în grupul auto. Statul francez este cel mai mare acționar al Renault, cu o participație de aproape 20%.

În plus, potrivit unor informații apărute recent în presă, alianța Renault-Nissan analizează un sistem de ascundere a bonusurilor suplimentare pentru directorii săi, via o societatea special înființată în acest scop în Olanda.

Dacă se ia în calcul și salariul pe care i l-a plătit grupul auto japonez Nissan, remunerația de 15,4 milioane de euro acordată lui Carlos Ghosn în 2016 face din acesta cel mai bine plătit director al unei companii incluse în indicele bursier CAC 40, susține firma de consultanță Proxinvest.

Joi, Ghosn a dat asigurări că alianța Renault-Nissan nu va introduce o schemă de bonusuri suplimentare pentru directori.

Cu cele 10 mărci ale sale, alianța Renault-Nissan a vândut anul trecut aproape 10 milioane de vehicule, ceea ce i-ar permite ca în acest an să se bată cu Volkswagen și Toyota pentru titlul de cel mai mare producător auto mondial. În plus, Renault a încheiat anul 2016 cu un profit net record de 3,54 miliarde de euro.

Actualul mandat al lui Ghosn, 63 de ani, în postul de președinte director general al Renault expiră la adunarea generală din 2018.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană.

Sursa: Agerpress