Soferii cu un comportament adecvat primesc un discount de 50 % la RCA; cei cu risc ridicat vor plati pana la 180%
Data publicarii: 18-07-2017 | EconomieCei care au comportament adecvat in trafic vor primi un bonus la RCA de 50%, iar persoanele care au un comportament inadecvat vor plati pana la 180%, a declarat vicepresedintele Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF), Cornel Coca Constantinescu.
"Nu sunt modificări semnificative față de proiectul publicat pe site. Numai în ceea ce privește bonus malus am discutat cu toți cei implicați și am convenit ca cel care este asigurat și are un comportament adecvat în trafic trebuie să fie bonusat, trebuie să primească un discount semnificativ. Am crescut acest bonus de la 32% la 50%. Astăzi, cei care au un comportament adecvat în trafic primesc un discount de 50% la clasa de bonus 8. În ceea ce privește categoria persoanelor care sunt malusate, care au un comportament inadecvat în trafic, care fac accidente, care ne împing către zona de creștere a tarifelor și de rezolvare a acestor probleme pe care le constatăm că există, vor fi malusați până la 180%. Era 200%, dar 180% a rezultat în urma dezbaterilor cu asociații de protecția a consumatorului, transportatori, service-uri", a spus Constantinescu, într-una din pauzele dezbaterii din Parlament pe proiectul de normă RCA.
Potrivit acestuia, clienții cu risc ridicat vor fi orientați către Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din Români (BAAR) în momentul în care primesc 3 oferte peste tariful de referință plus factorul n.
"Atunci BAAR, într-un termen prestabilit de normă, va oferta acești clienți și îi va repartiza către asigurători în funcție de cota de piață pe care o au aceștia la o dată de referință. Se protejează inclusiv clienții cu risc ridicat. Nu putem lăsa prețurile să crească în mod necontrolat. Clienții cu risc ridicat vor fi cei care au făcut cele mai multe accidente, frecvența daunei este foarte ridicată, care în mod evident nu respectă regulile în trafic. Un proiect al nostru pe termen mediu și lung este de a interconecta bazele de date ale pieței asigurărilor cu cea a poliției și a merge pe individualizarea riscului", a mai arătat oficialul ASF.
El a mai arătat cu ASF va face tot ce se poate pentru ca asiguratul să aibă un plus de respect.
"Decontarea directă, tariful de referință, factorul n, clientul cu risc ridicat, toate aceste chestiuni înseamnă un plus de perfecție și de stabilitate a acestei piețe în care singurul obligat să încheie această asigurare este asiguratul. Pe această piață nu este obligat să lucreze nimeni", a precizat Constantinescu.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall