Ministerul Transporturilor infiinteaza un Grup de lucru pentru a analiza solicitarile instructorilor auto autorizati

Data publicarii: 27-07-2017 | Economie

Un Grup de lucru format din experti ai Ministerului Transporturilor, Autoritatea Rutiera Romana (ARR) si scoli de soferi va fi infiintat la solicitarea ministrului Transporturilor, Razvan Cuc, pentru a analiza solicitarile instructorilor auto autorizati, nemultumiti de prevederile unui act normativ care ii obliga pe cei care lucreaza ca PFA sa indeplineasca conditiile de functionare ca scoala de soferi, de la 1 septembrie 2017, se arata intr-un comunicat de presa al ministerului de resort, transmis AGERPRES.

"Regret că sunteți în această situație, dar aceasta este legislația pe care trebuie să o respectam cu toții, indiferent de categoria profesională. Vă propun să înființăm un Grup de lucru cu experți din cadrul ministerului care alături de instructori și reprezentanți ai școlilor de șoferi să discute, la începutul lunii august (în săptămâna 7 — 11 august), cu toate documentele pe masă, situația dumneavoastră și a tuturor școlilor auto autorizate. Mi-aș dori să putem dialoga, dar fără tensiune și orgolii inutile. Vreau concurență loială, transparență și vreau aplicarea legii", spus ministrul Transporturilor, miercuri dimineață, în fața delegației protestatarilor aflați la Guvern.

Potrivit ministerului de resort, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a solicitat înființarea Grupului de lucru din care să facă parte experți din cadrul MT, ARR, școli de șoferi și reprezentanții instructorilor auto autorizați.

Oficialul de la Transporturi a fost însoțit la discuțiile cu reprezentanții instructorilor auto autorizați de Gabriel Petrea, ministrul Consultării Publice și Dialogului Social.

"Eu sunt aici să mediez acest conflict și sunt sigur că există o soluție care să clarifice aceste nemulțumiri. Important e să avem deschiderea necesară. Haideți să facem fundamentări pe acte, nu pe vorbe. Ne vom revedea în august, când sper să deblocăm situația", menționat Petrea.

Instructorii auto autorizați au protestat, miercuri dimineață, la Guvern, față de Ordinul Ministerului Transporturilor nr. 731 din 2017 și au cerut abrogarea acestei decizii pe motiv că actul normativ îi obliga pe cei care lucrează ca PFA (Persoană Fizică Autorizată) să îndeplinească condițiile de funcționare ca școala de șoferi, și implicit să-și asume pregătirea unitară a viitorilor conducători auto, de la 1 septembrie a.c..

Conform Ministerului Transporturilor, ordinul respectiv 'nu face altceva decât să repună în vigoare OMT 733/2013, care a fost suspendat până la soluționarea definitivă a tuturor acțiunilor prin care s-a solicitat anularea acestuia'

Ordinul Ministrului Transporturilor nr.733/2013 pentru aprobarea Normelor privind autorizarea școlilor de conducători auto și a instructorilor auto, a Normelor privind atestarea profesorilor de legislație rutieră și a instructorilor de conducere auto, a Metodologiei de organizare și desfășurare a cursurilor de pregătire teoretică și practică a persoanelor în vederea obținerii permisului de conducere, a Programei de școlarizare, precum și condițiile și obligațiile privind pregătirea teoretică și practică a persoanelor în vederea obținerii permisului de conducere a fost întemeiat pe dispozițiile art. 62 alin. (2) și (3) din Ordonanța Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, cu modificările și completările ulterioare.

Acest act normativ a intrat în vigoare la data publicării, respectiv 13 mai 2013, cu posibilitatea ca unele dintre prevederile acestuia, ce au vizat în special activitatea instructorilor auto autorizați să intre în vigoare în 6 luni de la această dată.

Actul normativ a parcurs întreaga procedura de consultare publică stabilită de lege, fiind dezbătut în cadrul plenului Comisiei de Dialog Social sau subcomisiei de specialitate transport rutier premergătoare cu toți reprezentanții sindicatelor/patronatelor reprezentative din domeniu, pentru îndeplinirea obligațiilor de transparența decizională și de consultare a partenerilor sociali, după cum urmează:

"Anterior procesului de consultare publică, au avut loc mai multe întâlniri în cadrul unor grupuri de lucru având ca tematică promovarea acestei reglementări, la care au participat atât reprezentanți ai școlilor de conducători auto cât și ai instructorilor auto, precum și reprezentanți ai unor instituții publice (M.A.I..-.D.R.P.C.I.V., Consiliul Concurenței, Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice). În cadrul procesului parcurgerii procedurii de transparență decizională, proiectul respectiv a fost publicat pe site-ul MT și ulterior supus analizei și dezbaterii în cadrul subcomisiei de specialitate transport rutier și dezbătut în cadrul plenului Comisiei de Dialog Social, la care au participat pe lângă structurile de specialitate din cadrul Ministerului Transporturilor și reprezentanți ai societății civile (inclusiv, ai școlilor de conducere auto și ai instructorilor auto)", notează ministerul de resort.

Principiile care au stat la baza întocmirii acestuia și implicit la creșterea gradului de siguranță rutieră prin schimbarea sintagmei mult utilizate de "școli de luat permis" în "școli de șoferi" fiind: asumarea integrală a pregătirii unui cursant de către o unitatea autorizată, necesitatea creării unui spațiu de liberă și corectă concurență între furnizorii de servicii de pregătire în vederea obținerii permisului de conducere, ridicarea gradului de conștientizare a pregătirii efectuate de către școlile de conducători auto prin impunerea unui procent minim de promovabilitate anual, asigurarea trasabilității pregătirii și promovării unui cursant la examenul aferent obținerii permisului de conducere, îngrădirea posibilității de evaziune fiscală, prin limitarea precisă a numărului de ore de pregătire practică/luna în care un instructor auto poate efectua pregătirea practică.

Sursa: Agerpress