Increderea consumatorului roman, in crestere pana la un indice de 101, in T2 din 2017 (Nielsen Consumer Confidence Index)

Data publicarii: 22-08-2017 | Economie

Increderea consumatorului roman s-a imbunatatit in ultimele doua trimestre din acest an si a ajuns la un indice de 101, in crestere cu 15 puncte fata de trimestrul IV din 2016, conform rezultatelor studiului Nielsen Consumer Confidence Index, publicat luni si valabil pentru al doilea trimestru din 2017.

În același context, cercetarea Nielsen arată că, la nivel global, indicele de încredere al consumatorului a atins valoarea 104, cu trei puncte procentuale mai mare decât cel din ultimul trimestru din anul anterior.

Potrivit sursei citate, cele mai mari niveluri ale indicilor de încredere s-au înregistrat pe piețele asiatice, cu șase din primii 10 indici provenind din zona Asia-Pacific. De asemenea, nivelul de încredere este înalt în majoritatea piețelor din Europa și America Latină, deoarece multe dintre acestea au înregistrat o creștere a optimismului consumatorilor.

Statele Unite ale Americii continuă să se mențină în topul încrederii consumatorilor, în pofida unui declin de patru puncte procentuale față de trimestrul patru al anului 2016, cu un indice de 117. Și în Asia-Pacific nivelul de încredere s-a îmbunătățit, crescând trei puncte până la 114, iar în America Latină încrederea a rămas stabilă la un indice de 85, arătând o creștere de un singur punct procentual față de al patrulea trimestru din 2016.

Pentru zona Africa/Orientul Mijlociu, rezultatele studiului arată o evoluție vizibilă a nivelului de încredere, cu un indice în creștere cu cinci procente, până la un scor de 88.

În Europa, încrederea continuă pe o traiectorie ascendentă pentru al nouălea trimestru consecutiv, 22 din 33 de țări arătând indicatori în creștere, până la un scor regional de 85. Astfel, în trei dintre cele mai importante cinci economii, încrederea consumatorilor este în creștere: cu două puncte procentuale în Germania (103), opt în Franța (75) și cinci puncte procentuale în Spania (91).

În schimb, Marea Britanie arată un declin de trei puncte (99), iar încrederea în Italia a rămas constantă de la sfârșitul anului 2016, până la valoarea de 58.

Pentru 19% dintre europenii intervievați sănătatea este principalul subiect de îngrijorare, urmat de securitatea locului de muncă (pentru 18% dintre respondenți). De asemenea, mai puțin de unul din cinci respondenți europeni (18%) și-a exprimat îngrijorarea cu privire la economie, în scădere cu trei puncte procentuale față de trimestrul al patrulea din 2016.

În Europa de Est, sentimentul consumatorilor s-a îmbunătățit pe o serie de piețe, inclusiv în România (101, în creștere cu 15 puncte), Slovenia (74, +11 puncte), Estonia (83, +11 puncte), Bulgaria (85, +10 puncte), Letonia (plus 10 puncte, până la 78), Ungaria (70, creștere cu șase puncte) și Ucraina (57 de puncte).

În ceea ce privește creșterea încrederii în România, realizatorii studiului notează că aceasta se datorează unui salt de 16% a numărului de respondenți care consideră că sunt bune sau excelente perspectivele lor de muncă (de la 35% în T4 anul trecut, până la 51% în T2 2017). Totodată, încrederea în situația finanțelor personale a crescut cu 12% (până la 70%), în timp ce 12% mai mulți respondenți (până la 45%) consideră că următoarele 12 luni sunt un moment bun pentru a cumpăra lucrurile pe care și le doresc.

Studiul Nielsen, valabil pentru T2 din acest an, s-a derulat în 63 de țări, în perioada 9 — 27 mai 2017, pe baza unei metodologii online.

Înființat în anul 2005, Indicele Nielsen de Încredere a Consumatorului este lansat trimestrial în 63 de țări pentru a măsură percepțiile privind perspectivele locurilor de muncă locale, finanțele personale, intențiile de cheltuieli imediate și problemele economice ale respondenților din întreagă lume. Nivelul de încredere a consumatorilor situat peste sau sub valoarea de referință de 100 indică gradul de optimism, respectiv pesimism.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro: