UNTRR: Guvernul ofera asigurari ca pretul carburantilor nu va creste; in caz contrar va fi reluata schema de rambursare a supraaccizei
Data publicarii: 06-09-2017 | EconomieTransportatorii rutieri sustin ca au primit asigurari din partea guvernantilor ca pretul carburantilor nu va creste dupa majorarea accizei, iar in caz contrar ar putea fi reluata schema de rambursare a supraaccizei, a anuntat, marti, Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR).
Reprezentanții Uniunii au avut marți la sediul Guvernului o întâlnire cu prim-ministrul, Mihai Tudose, și cu ministrul de Finanțe, Ionuț Mișa, pe tema majorarii accizei la carburanți.
"UNTRR a solicitat Guvernului, prin intervențiile anterioare, să nu recurgă la supraimpozitarea unor bunuri de stricta necesitate, precum carburanții, măsura care ar conduce la falimentarea industriei de transport rutier, în condițiile în care un sfert din firmele de transport rutier înregistrează pierderi, iar marjele din industrie sunt reduse, în jurul a 1%. Totuși, în cazul operării majorării accizei la carburanți, reorientarea a 15% din carburantul alimentat în România anual spre alte țări nu va aduce niciun ban la bugetul de stat, iar o migrare mai mare de 15% va aduce în realitate pierderi la buget", se arată într-un comunicat al UNTRR remis AGERPRES.
În acest context, Uniunea Transportatorilor Rutieri a solicitat măsuri care să mențină atractivitatea comercială a alimentării cu carburant în România, prin îmbunătățirea sistemului de rambursare a taxei pe valoare adăugată (TVA) atât transportatorilor rutieri români, cât și străini, astfel încât țara să devină un centru de alimentare de carburant în zona Balcanilor, precum Luxemburg în Europa de Vest. Astfel, România ar deveni mai competitivă, iar statul român ar urma sa colecteze mai mulți bani, nefiind necesară astfel o majorare a accizei la carburanți, consideră transportatorii.
"Prim-ministrul și ministrul de Finanțe au dat asigurări că nu se vor înregistra creșteri de preț la carburanți începând cu 15 septembrie și 1 octombrie, în condițiile în care prețul petrolului va rămâne constant. Dacă se vor înregistra totuși majorări de preț după 15 septembrie și 1 octombrie, prim-ministrul a dat asigurări că este deschis pentru a relua rambursarea supraaccizei către transportatorii rutieri", precizează UNTRR în comunicat.
Uniunea susține că schema de rambursare a accizei suplimentare a funcționat cu dificultate, iar transportatorii rutieri români care operează curse internaționale au preferat să alimenteze în afara țării, transportatorii străini în tranzit au renunțat complet la alimentări cu carburant în România, iar transportatorii care efectuează transporturi naționale, și au avut posibilitatea, au alimentat în țările din jur. Transportatorii rutieri au dat exemplul Ungariei, unde costul carburantului fără TVA 27% și acciza recuperabilă de 5,5 eurocenți era mai mic decât prețul similar din România, marele avantaj fiind dat de recuperarea facilă atât a TVA, cât și a accizei suplimentare.
Potrivit UNTRR, prevederile Directivei 96/2003 se aplică în alte 6 țări membre ale Uniunii Europene, unde există practica returnării accizelor la motorina pentru utilizatorii profesioniști, fără încadrarea acestei proceduri ca ajutor de stat.
"Statul nu cheltuie nimic din buget, ci îi restituie utilizatorului o parte din suma deja plătită de utilizator statului (doar pentru autovehiculele eligibile menționate la Art. 7 al Directivei), fără ca valoarea plătită de utilizator, considerând și rambursarea, să coboare sub pragul minim al accizei la nivel european.
În 2017, în Ungaria, acciza ce putea fi recuperată era de 7 forinți/litru (0,02 euro/litru sau 20 euro/1000 litri), Spania 48 euro/1000 litri, Slovenia 96,05 euro/1000 litri, Italia 214 euro/1000 litri, Belgia 177 euro/1000 litri, Franța 114,2 euro/1000 litri pentru camioane și 154,2 euro/1000 litri pentru autocare.
Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizație profesională și patronală, fondată în 1990, care promovează și apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern și internațional, înregistrând de la înființare până în prezent peste 14.000 membri — operatori care efectuează transporturi interne și internaționale de marfa și persoane.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall