Comisia Europeana creeaza un forum de experti pentru a depasi obstacolele transfrontaliere
Data publicarii: 22-09-2017 | EconomieIn vederea valorificarii intregului potential economic al regiunilor frontaliere ale UE, unde locuiesc 150 de milioane de cetateni, Comisia Europeana a lansat miercuri initiativa denumita 'Punctul de Contact Frontalier', cu obiectivul de a sustine regiunile in vederea inlaturarii obstacolelor din calea investitilor si crearii de locuri de munca, a anuntat executivul comunitar intr-un comunicat.
Pentru întreprinderi, lucrători și studenți, navigarea între diferitele sisteme administrative și juridice rămâne un proces complex și costisitor. În conformitate cu apelul președintelui Juncker la asigurarea corectitudinii pe piața noastră unică în discursul sau din 2017 privind starea Uniunii, Punctul de Contact Frontalier va ajuta regiunile frontaliere sa coopereze mai bine prin intermediul unui set de acțiuni concrete.
Acesta va contribui la îmbunătățirea accesului la locuri de muncă, la servicii precum asistența medicală și sisteme de transport public și la facilitarea desfășurării de activități economice peste graniță.
Această propunere face parte dintr-o Comunicare mai amplă privind 'Stimularea creșterii economice și a coeziunii în regiunile frontaliere ale UE', cu un set de noi acțiuni și o lista de inițiative în curs, pentru a ajuta regiunile frontaliere din UE sa se dezvolte mai repede și să colaboreze mai bine.
Comisarul european pentru politică regională, Corina Crețu, a declarat: 'Peste un sfert din bogăția Europei este produsă în regiunile de frontieră, însă potențialul economic al acestora rămâne în continuare neexploatat în întregime. Aceste regiuni reprezintă o mină de aur în ceea ce privește oportunitățile care așteaptă sa fie explorate. Comisia va oferi sprijin adaptat pentru aceste regiuni, în beneficiul direct al locuitorilor acestora.'
Punctul de Contact Frontalier va fi alcătuit din experți ai Comisiei în chestiuni transfrontaliere, care vor oferi consiliere autorităților naționale și regionale, colectând și făcând schimb de bune practici prin crearea unei noi rețele online la nivelul UE.
În prezent, două milioane de lucrători și studenți fac deja naveta peste graniță zilnic sau săptămânal. Pentru a ajuta cetățenii sa își găsească un loc de muncă peste graniță, Punctul de Contact Frontalier va sprijini regiunile care doresc să își aprofundeze cooperarea. Regiunile respective pot primi recomandări cu privire la recunoașterea reciprocă a calificărilor, programele comune de studii sau serviciile de pregătire pentru antreprenori.
Punctul de Contact Frontalier va centraliza informațiile privind bunele practici în domeniul serviciilor de ocupare a forței de muncă transfrontaliere, cum ar fi rețeaua comună creată de regiunea Galicia din Spania și regiunea de nord a Portugaliei și sprijinul acordat de portalul UE privind mobilitatea locurilor de muncă EURES.
Astfel, Punctul de Contact Frontalier poate contribui la înființarea viitoarei Autorități Europene în domeniul Muncii, anunțată de Jean-Claude Juncker în discursul privind starea Uniunii din 2017, pentru a consolida cooperarea dintre autoritățile de pe piața de muncă la toate nivelurile și pentru a gestiona mai bine situațiile transfrontaliere.
Pentru ca regiunile de frontieră sa devină mai atractive și mai favorabile incluziunii în ceea ce privește serviciile publice, Punctul de Contact Frontalier va determina situația actuală a serviciilor de asistență medicala transfrontaliere, cum ar fi zonele de asistență medicală transfrontaliere la frontiera franco-belgiană, și va examina legăturile feroviare care lipsesc de-a lungul frontierelor interne, în vederea eficientizării serviciilor de transport publice transfrontaliere.
De asemenea, Punctul de Contact Frontalier va stimula dialogul privind aspectele transfrontaliere prin intermediul rețelei online.
La cerere, experții din cadrul Punctului de Contact Frontalier vor oferi sprijin pentru o mai bună aliniere a normelor aferente înființării de întreprinderi, vor face schimb de bune practici din alte regiuni de frontieră și vor promova o utilizare mai frecventă a procedurilor online.
În plus față de crearea unui Punct de Contact Frontalier, Comisia va selecta până la 20 de proiecte care prezintă soluții inovatoare pentru a aborda obstacolele transfrontaliere. O cerere de proiecte va fi lansată înainte de sfârșitul anului 2017.
Punctul de Contact Frontalier va fi operațional începând cu ianuarie 2018.
În cadrul procesului de reflecție în curs privind viitorul finanțelor UE, bunele practici colectate prin intermediul Punctului de Contact Frontalier vor contribui la discuțiile privind următoarea generație de programe de cooperare transfrontalieră ('interreg'), astfel încât acestea sa abordeze mai bine obstacolele juridice și administrative și să contribuie la dezvoltarea de servicii publice transfrontaliere eficiente.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare