E-Distributie Banat a realimentat 99% din clientii care au ramas fara energie dupa furtuna de duminica

Data publicarii: 22-09-2017 | Economie

E-Distributie Banat, companie din grupul Enel Romania, a reluat alimentarea cu electricitate pentru circa 99% din clientii alimentati de retelele de medie si inalta tensiune afectate de furtuna, potrivit unui comunicat al companiei, remis, joi, AGERPRES.

Astfel, în cursul nopții și până la ora 11:00, a fost reluată alimentarea cu electricitate pentru un număr estimat de peste 222.000 de clienți.

Compania mai arată că pe teren se află 124 de echipe, din care 94 ale E-Distribuție și 30 ale firmelor contractoare, iar intervențiile vor continua inclusiv pentru remedierea deranjamentelor individuale din rețelele de joasă tensiune.

Miercuri, Niculae Havrileț, președintele Autorității Naționale de Reglementare în Energie (ANRE) a declarat că instituția va amenda companiile de distribuție din grupurile Electrica și Enel cu până la 200.000 de lei pentru fiecare zonă unde consumatorii nu au fost realimentați în termenul prevăzut de legislație, după furtuna de duminică.

"Am demarat la Enel și Electrica o acțiune de verificare, să vedem dacă au respectat prevederile legale, potrivit cărora trebuie să alimenteze toți consumatorii din mediul urban în 48 de ore, iar pe cei din mediul rural în cel mult 72 de ore de la producerea evenimentului, în cazul unei furtuni deosebite, cum a fost cea de duminică. Acolo unde nu s-a respectat această prevedere, vom aplica o amendă de până la 200.000 de lei pentru fiecare zonă care nu a fost alimentată la termen", a spus Havrileț.

În total, la nivelul țării, circa 500.000 de consumatori de energie au fost afectați de furtuna de duminică, potrivit Ministerului Energiei.

Sursa: Agerpress