Afacerile a peste 340.000 de firme din Romania, afectate de noile reguli de prelucrare a datelor personale (studiu)
Data publicarii: Astazi, 28-09-2017 | EconomieAfacerile a peste 340.000 de firme din Romania, reprezentand 40% din numarul total al persoanelor juridice inregistrate, vor fi influentate semnificativ de noile reglementari europene privind prelucrarea datelor cu caracter personal, arata rezultatele unui studiu de specialitate, publicat miercuri.
Cercetarea Perceptum relevă faptul că firmele vizate de aceste noi reglementări sunt, în special, multinaționale, agențiile de marketing și publicitate, firmele de sondare a opiniei publice, băncile și firmele din domeniul informațiilor și al comunicațiilor.
Potrivit noilor reguli (Regulamentul UE 2016/67 — GDPR), aplicabile de la 25 mai 2018, companiile trebuie să ofere mai multe informații legate de modul în care colectează și păstrează date ale clienților, să le ofere acestora dreptul de a fi șterși din evidențe și să implementeze reguli speciale de protecție a minorilor. De asemenea, orice scurgere de date va trebui notificată în cel mult 72 de ore la autoritatea de supraveghere.
În acest context, începând din 2018, cele mai multe companii vor fi nevoite să-și ajusteze modelele de business în funcție de aceste restricții.
'Implicațiile noilor reglementări nu se limitează la firmele din domeniile mai sus amintite, ci vor viza, mai mult sau mai puțin, tot mediul de business. De exemplu, orice firmă care intenționează să cumpere sau să închirieze baze de date pentru campanii de email marketing riscă și mai mult dacă aceasta a fost obținută ilegal. Cel mai probabil, va exista o perioadă de grație post-implementare, astfel că organizațiile care nu se supun noilor reglementări nu vor fi amendate imediat. Însă efectele în cazul în care acestea nu respectă noile reguli vor fi mult mai puternice decât până acum', arată Raluca Ghilea, director executiv al Perceptum, agenția de servicii integrate care a realizat studiul citat.
Conform rezultatelor, reglementările impun restricții semnificative inclusiv asupra procesării automate de date personale, pentru a analiza sau previziona un comportament individual. În mod specific, reglementările restrâng această activitate dacă ea va avea un impact semnificativ asupra individului, cum ar fi în cazul angajării sau contractării unui credit. Amenda pentru nerespectarea acestor norme va fi de până la 4% din cifra de afaceri a companiei pe anul fiscal anterior, sau 20 de milioane de euro, luându-se în considerare suma mai mare.
'Scurgerile de date și furtul de informații sunt realități cărora instituțiile financiare, printre altele, trebuie să le facă față. Este destul să ne gândim la atacurile de tip phishing din ultimul an și putem să evaluăm amploarea amenzilor viitoare în situația în care aceste instituții nu raportează scurgerile de date și, mai mult, nu protejează datele clienților în fața acestor atacuri. Din cercetările noastre, foarte puține firme au început să implementeze noile proceduri, în condițiile în care mai sunt doar opt luni până când va intra în vigoare GDPR', a subliniat Ghilea.
Una dintre cele mai dificile reglementări, susțin realizatorii studiului, prevede obținerea acordului explicit al persoanei pentru a-i folosi datele în campanii de email marketing. Afacerile care funcționează, cu preponderență, prin acest mecanism comercial riscă să-și piardă cea mai mare parte din business, chiar să intre în faliment, dacă nu respectă noile reguli, se precizează în document.
Astfel, pentru a se proteja în fața noilor provocări, companiile trebuie să-și organizeze un plan coerent și eficient, care să vizeze inclusiv angajarea sau desemnarea unui specialist (responsabil) în protecția datelor, atenționează realizatorii cercetării.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare