Numarul companiilor din Romania care estimeaza o crestere a profiturilor in 2017 a scazut in ultimele sase luni
Data publicarii: 29-09-2017 | EconomieNumarul companiilor ce activeaza in Romania, si care se asteapta la o crestere a profiturilor, a scazut in ultimele sase luni, de la 21%, in primavara acestui an, la numai 12% in septembrie, potrivit datelor preliminare ale unui studiu de specialitate prezentat, vineri, de catre Elena Badea, managing director al companiei de cercetare Valoria, in cadrul conferintei Business Challenge 2017.
Raportul de toamnă privind evoluția afacerilor în România în 2017 evidențiază, de asemenea, faptul că, la capitolul investiții, diferențele dintre studiul din primăvară și cel din toamnă sunt semnificative.
"Din asta rezultă faptul că firmele ezită să investească pe termen lung. Companiile au un comportament conservator și nu mai au un apetit psihologic să mai pună bani în proiecții pe termen lung în investiții. 28% dintre companii spun nu investițiilor în perioada următoare, față de 10% cât erau consemnate în primăvara acestui an. Industriile au comportamente diferite", a menționat Badea.
În privința salariilor, studiul arată că 31% dintre companiile chestionate au spus că vor efectua creșteri ale acestora, față de răspunsurile din ediția de primăvară a cercetării, când 41% erau dispuse să majoreze remunerațiile lunare în propriile companii.
Chestionarul a fost realizat de compania de cercetare Valoria Business Solutions, în perioada 28 august — 18 septembrie 2017, pe un eșantion de 308 respondenți, dintre care 27% din rândul companiilor străine.
Conform rezultatelor înregistrate în studiul "Evoluția afacerilor în România în 2017" — ediția de primăvară, 43 din companii se așteptau la creșteri ale cifrei de afaceri între 1%-10% în acest an.
Totodată, 32% dintre firmele chestionate afirmau că rata de creștere a profitului lor urma să se situeze între 1% și 5%, în timp ce 20% dintre companii aveau în plan să-și crească investițiile cu 5%-10%, în comparație cu anul anterior
Antreprenori, manageri de top, investitori sau reprezentanți ai instituțiilor bancare sunt prezenți, vineri, în cadrul evenimentului Business Challenge 2017, ajuns la a IV-a ediție.
Conferința este organizată de BusinessMark, o companie ce oferă servicii integrate B2B.
"Este segmentul startup-urilor, companiilor mici și medii avantajat de contextul socio-economic actual?" sau "Care sunt noile vibrații în materie de business și care sunt 'creierele' pregătite să se adapteze noilor trenduri?", sunt întrebări la care cei prezenți vor răspunde pe durata evenimentului de specialitate.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare