Corina Martin (FAPT): Avem nevoie de promovare reala; #Experience Romania ne face vizibilitate ca destinatie turistica

Data publicarii: 24-10-2017 | Economie

Romania are nevoie de promovare si vizibilitate in strainatate, iar social-media reprezinta un bun instrument, a declarat, luni, Corina Martin, presedintele Federatiei Asociatiilor de Promovare Turistica din Romania (FAPT), in deschiderea conferintei de promovare a turismului # Experience Romania.

"#Experience Romania, inițiativa privată organizată de voluntari, este un eveniment unicat, nevăzut în această formulă la noi. Peste 130 de bloggeri și influenceri din turismul internațional sunt acum în București și vor porni să experimenteze destinații turistice din țară. Sunt oameni care au foarte mulți urmăritori în mediul online. Am vorbit cu doi invitați din Cipru care au împreună două milioane de urmăritori. Aceștia vor face vizibilitate României ca destinație turistică. Avem nevoie de promovare, de imagine, de bună imagine, nu orice fel de imagine. România are de depășit anumite deficiențe și obstacole la capitolul de imagine. Avem de dovedit ce fel de țară suntem, cât accent punem pe turism, cat de mult avem de oferit. România trebuie să își facă o imagine reală, nu trebuie să promoveze ceea ce nu are, dar să ne îmbrăcăm în culori frumoase. Este nevoie de aceste voci care sunt acum la București. Știm, ca români, că avem o țară frumoasă, însă contează cum comunicăm asta în exterior", a precizat, pentru AGERPRES, Corina Martin.

Potrivit organizatorilor, #Experience Romania este o inițiativă privată iar la prima ediție atracțiile turistice ale României vor fi promovate către o audiență internațională estimată la peste 100 de milioane de potențiali turiști.

"Avem invitați din aproape 20 de țări, precum Australia, Canada, India, America de Nord, Germania, Italia, Spania. Vrem să le prezentăm cât mai multe experiențe pentru a le duce cu ei mai departe. Am pornit de la dorința de a oferi experiențe alternative, altceva decât li se prezintă turiștilor în general — Casa Poporului sau Muzeul Satului. Am făcut un tur în comunitatea rromă din Ferentari, am fost în zone de cartiere cu case abandonate, avem un tur evreiesc, avem turul comunismului. Experiențe cât mai interesante, atractive. Altceva decât să mergi într-un muzeu. La prima ediție, când am organizat #Experience Bucharest, am avut un feedback extraordinar, de peste un milion de euro din evaluarea noastră și acum ne așteptăm la mult mai mult", a precizat Tudor Maxim, fondator al #Experience Bucharest și #Experience Romania.

Acesta a precizat că și-ar fi dorit ca la întâlnirea din București să fie prezente și autoritățile centrale pentru că printre invitați se află mulți specialiști în marketing internațional, dispuși să ne învețe din experiențele lor. Tudor Maxim a apreciat, însă, pozitivă implicarea sectorului privat, a asociațiilor profesionale din turism.

"Bucureștiul are, în acest an, poate cele mai multe evenimente culturale, dar nu numai, dintre toate orașele europene. Capitala este un oraș tot mai aglomerat. Asta înseamnă că este într-o continuă creștere economică. Avem din ce în ce mai multe cluburi, restaurante, hoteluri. Avem o istorie interesantă, care merită descoperită. Ne propunem să facem Bucureștiul mai accesibil din punct de vedere turistic. Avem clădiri publice cu arhitectură deosebită pe care dorim să le introducem cumva în circuitul turistic. Suntem încă deficitari la în a oferi informația turistică în mai multe limbi străine, inclusiv în engleză și franceză", a spus Sorin Chiriță, city manager al Primăriei Municipiului București.

Pentru prima ediție #Experience Romania, influencerii internaționali vor beneficia de experiențe tradiționale într-un circuit de două săptămâni cu destinații precum Sărata Monteoru, Piatra-Neamț, Gura Humorului, Colibița, Sighișoara, Târgu Mureș, Sibiu și Brașov.

Sursa: Agerpress