INS: Ponderea gospodariilor care au calculator acasa a fost de 65,6%, in anul 2017; 68,6% au acces la internet
Data publicarii: 04-12-2017 | EconomiePonderea gospodariilor care au calculator acasa a fost de 65,6%, in anul 2017, iar a celor care au acces la reteaua de internet acasa a fost de 68,6%, arata datele Institutului National de Statistica (INS) remise luni AGERPRES.
Potrivit rezultatelor anchetei privind accesul populației la tehnologia informațiilor și comunicațiilor în gospodării, în funcție de mediul de rezidență s-au înregistrat diferențe în ceea ce privește dotarea gospodăriilor cu calculator. Astfel, dacă dintre gospodăriile din mediul urban 75,9% sunt dotate cu calculator acasă, în rândul gospodăriilor din mediul rural proporția acestora este de numai 51,9%.
Din analiza în profil teritorial a înzestrării cu calculatoare a gospodăriilor nu se remarcă diferențe prea mari între regiuni, ponderea acestora situându-se între 50% și 70% din numărul total de gospodării din fiecare regiune, cu excepția regiunilor București-Ilfov (82,6%), Vest (73,2%) și Nord-Vest (72%). Ponderile cele mai mici s-au înregistrat în regiunile Nord-Est (57,8%) și Sud-Muntenia (58,6%).
În anul 2017, din totalul persoanelor cu vârsta cuprinsă între 16 și 74 ani, 72,5% au folosit cel puțin o dată un calculator.
Pe medii de rezidență, frecvența utilizării calculatoarelor înregistrează diferențe semnificative în mediul urban față de cel rural, astfel numărul de persoane care folosesc calculatorul în mediul urban este de aproape 1,7 ori mai mare față de cel al utilizatorilor din mediul rural.
Proporția bărbaților utilizatori de calculatoare este puțin mai mare decât cea a femeilor, 73,8% față de 71,3%. Ponderile persoanelor care utilizează calculatorul au un trend descendent la o analiză pe grupe de vârstă, în sensul că majoritatea persoanelor tinere din grupa de vârstă 16-34 ani (91,5%) folosesc calculatorul, în timp ce doar 44,8% dintre persoanele cu vârsta cuprinsă între 55 și 74 ani au utilizat calculatorul.
Potrivit rezultatelor anchetei privind accesul populației la tehnologia informațiilor și comunicațiilor în gospodării, în anul 2017, mai mult de două din trei gospodării din România (68,6%) au acces la rețeaua de internet de acasă. Față de anul 2016, ponderea gospodăriilor cu acces la internet a crescut cu 3,6 puncte procentuale.
În profil teritorial, la nivelul anului 2017, conectarea la internet a fost mai răspândită în cadrul gospodăriilor din regiunea București-Ilfov (peste 4 din 5 gospodării aveau acces la internet de acasă), urmată de regiunile Vest și Nord-Vest. Cele mai mici ponderi ale gospodăriilor cu conectare la internet sunt înregistrate de regiunile Sud-Muntenia (63,3%) și Nord-Est (61,3%).
Tipurile de conexiune folosite la accesarea internetului de acasă sunt în proporție de 87,5% conexiunile broadband fixe (conexiunile de bandă largă fixe), urmate la mare distanță de conexiunile broadband mobile (48,1%) și de conexiunile narrowband (9,4%).
Din totalul persoanelor cu vârsta cuprinsă între 16 și 74 ani, proporția celor care au folosit vreodată internetul a fost de 73,5%, din care 86,8% în ultimele 3 luni. Dintre utilizatorii curenți, 73,3% folosesc internetul cu frecvență zilnică sau aproape zilnică.
Pe regiuni de dezvoltare, ponderea persoanelor care au utilizat internetul a fost de 87,3% în regiunea București — Ilfov, cel mai ridicat procent din țară, urmată de regiunea Vest cu 82,3%. La distanță considerabilă, urmează regiunile Nord — Vest (76%), Centru (73,2%), Sud-Vest Oltenia (70,4%), iar celelalte regiuni prezintă proporții de sub 70%.
Proporția bărbaților care folosesc sau au folosit vreodată internetul este puțin mai mare decât cea a femeilor: 74,8% față de 72,1%.
Ponderile persoanelor care utilizează internetul au un trend descendent la o analiză pe grupe de vârstă, în sensul că majoritatea persoanelor din grupa de vârstă 16-34 ani (93,5%) folosesc internetul, iar procentul scade cu înaintarea în vârstă. Ponderea persoanelor cu vârsta cuprinsă între 55 și 74 ani a ajuns la doar 44%.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare