Pandelica: ANPC a primit, in 10 ani, peste 700.000 de reclamatii
Data publicarii: 06-12-2017 | EconomieAutoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC) a primit, in cei 10 ani de cand Romania a aderat la Uniunea Europeana, peste 700.000 de reclamatii din cele mai importante sectoare si domenii, respectiv sectorul alimentar, sectorul nealimentar, zona financiar-bancara, cumparaturi online, precum si transporturi, a anuntat marti presedintele ANPC, Bogdan Pandelica.
Șeful ANPC a participat la lansarea proiectului "Tribuna Consumatorului", prima platformă online care înglobează informații pentru toate tipurile de consumatori, realizată de către Asociația "Sută la sută românesc".
"Este o inițiativă importantă, din perspectiva noastră, din două puncte de vedere. Noi sperăm să fie o platformă reală, care să corespundă nevoilor și așteptărilor consumatorilor, atât pentru informarea consumatorilor, cât și pentru educația consumatorilor. Sunt convins că nu a fost lansată întâmplător, pentru că așa cum bine știți, anul acesta împlinim 10 ani de când am intrat în Uniunea Europeană și sunt convins că vom avea un punct de comunicare și un punct de colaborare semnificativ cu această entitate, cu această platformă, care va veni în sprijinul consumatorilor, cu siguranță, pe cele două aspecte, anume informarea consumatorului cât și educarea acestuia. Orice demers venit în sprijinul consumatorului vine și în sprijinul nostru, pentru că orice consumator, mai bine informat, cu anumite îmbunătățiri ale educației, din perspectiva consumatorului, cu o cunoaștere mai bună a legislației în domeniul protecției consumatorului, până la urmă vine și în sprijinul pieței concurențiale, în sprijinul pieței, care ceea ce înseamnă, din perspectiva noastră, cerere și ofertă, o îmbunătățire a educației și a consumatorilor, practic permită o dinamică corectă a economiei", a mai spus președintele ANPC.
La rândul său, inițiatorul proiectului, Adrian Iordache, a declarat că Tribuna Consumatorilor va deveni cu siguranță prima sursă la care consumatorul va apela atunci când are nevoie despre informații privitoare la drepturile sale.
"Fie că este vorba de încheierea unei polițe de asigurare, de accesarea unui împrumut bancar, achiziționarea de electrocasnice și nu numai, Tribuna Consumatorilor va deveni, cu siguranță, prima sursă la care consumatorul apelează atunci când are nevoie de informații privind drepturile sale. Știm că bună cunoaștere a drepturilor consumatorilor este un prim pas către întărirea acestei relații, contribuind semnificativ la calitatea serviciilor și a produselor existente", a declarat Adrian Iordache.
Asociația Sută la Sută Românesc este o platformă socială de sprijin pentru antreprenoriatul românesc și pentru educația consumatorului din România.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare