Paul Anghel (ANPC): Cred ca a existat si exista un dublu standard si in cazul produselor financiar-bancare
Data publicarii: 08-12-2017 | EconomiePe piata financiara din Romania a fost si este practicat un dublu standard al produselor financiar-bancare, similar celui despre care se vorbeste ca ar exista la produsele alimentare, sustine Paul Anghel, director general in cadrul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului.
"În 2010, când a fost implementată Directiva 48, băncile cunoșteau exact care era situația pe piața europeană. Acum se vorbește de acest dublu standard alimentar. Eu cred că a existat și există un dublu standard și al produselor financiar-bancare. Am călătorit cu toții în străinătate, fratele meu locuiește în străinătate și știu că la vremea respectivă îi rupeau ușa cu oferte de unu și ceva — doi la sută dobânzi. La noi s-a introdus acel risc de țară, dar cred că riscul de țară era mai mult un risc sistemic, risc bancar s-a dovedit ulterior. Cred că dânșii ar trebui să plătească niște taxe suplimentare pentru că, sub o formă sau alta, din ce am observat eu, lăsând la o parte înjurăturile și toate celelalte la adresa sistemului bancar, consumatorul român vrea să își plătească creditul", a spus Anghel, la o conferință organizată de Grupul Clienților cu Credite în CHF (GCCC).
Acesta susține că o soluție ar fi întărirea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului, în prezent nivelul de salarizare fiind unul foarte scăzut.
"Un ANPC puternic ar schimba anumite lucruri. După părerea mea, nu se vrea. Din foarte multe considerente. Dacă s-ar fi vrut, de-a lungul anilor, de când sunt eu în sistemul acesta, s-ar fi adus oameni în sistem, și buni, și nu ar fi plecat oameni din sistem — și iarăși buni. Ar fi crescut nivelul salarial și nu ar fi scăzut. Vă anunț că Autoritatea Națională are printre cele mai mici salarii. Femeile de serviciu de la RAPPS care fac curat în instituție, în comisariatele pentru protecția consumatorilor, au salarii mai mari decât comisarii noștri", a atras atenția Paul Anghel.
Potrivit acestuia, un jurist care să se ridice la nivelul acelora din marile firme de avocatură cu care băncile se prezintă în litigii trebuie remunerat corespunzător. O altă soluție ar fi externalizarea serviciului către casele de avocatură.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall