CNAIR: Sute de kilometri de drum naţional reabilitaţi, poduri consolidate şi zeci de proiecte deblocate in anul 2017

Data publicarii: 18-12-2017 | Economie

Compania Naţionala de Administrare a Infrastructurii Rutiere a reabilitat anul acesta sute de kilometri de drum naţional, a consolidat poduri consolidate, a deblocat zeci de proiecte şi a dat în folosinţa 15,4 kilometri de autostrada, informeaza CNAIR printr-un comunicat remis, duminica, AGERPRES.

Astfel, în luna martie 2017, CNAIR SA a recepţionat primii 15,4 km de autostrada din acest an, pe lotul 2 al autostrazii Lugoj-Deva. Pe trei dintre secţiuni (A,B,C) şi la Nodul Margina, a fost deschisa circulaţia doar dupa ce CNAIR SA a efectuat expertize tehnice privind calitatea lucrarilor executate, iar constructorului (Asocierea Salini Impregilo SpA - S.E.C.O.L. SpA), i s-a cerut sa ofere o garanţie suplimentara de patru ani, pentru anumite lucrari.

"Din decembrie 2015, aceasta a fost practic prima inaugurare a unui nou segment de autostrada şi a facut ca numarul de kilometri de şosea de mare viteza pe care se circula acum în România sa ajunga la 748", precizeaza reprezentanţii companiei.

Potrivit acestora, în luna noiembrie a acestui an au fost recepţionaţi înca 8,7 km de autostrada, pentru sectorul Gilau - Nadaşelu, însa acest sector va fi însa deschis circulaţiei doar anul viitor, dupa finalizarea lucrarilor începute tot în 2017 la podul care va traversa Someşul Mic, în continuarea A3, spre Câmpia Turzii.

"Lucrarile la acest pod stagnau înca de la rezilierea contractului cu Compania americana Bechtel, pe Autostrada Transilvania. Prin noua strategie de abordare a proiectelor, adoptata în 2017, CNAIR SA a reuşit sa deblocheze documentaţia şi sa semneze în luna octombrie anul acesta contractul, cu un antreprenor care a reluat lucrarile. Se estimeaza astfel ca acest obiectiv va fi deschis circulaţiei în luna august a anului viitor", susţin reprezentanţii CNAIR.

În ceea ce priveşte lucrarile la proiectele de autostrazi aflate în execuţie, s-a obţinut anul acesta "un important progres" pe majoritatea şantierelor.

Dintre toate proiectele de autostrazi aflate în construcţie în acest moment, cel mai avansat este lotul 3 al autostrazii Sebeş-Turda, care la ora actuala este aproape finalizat. Pornite de la un stadiu de 65%, la începutul anului, lucrarile au evoluat anul acesta cu 35%m precizeaza CNAIR.

"Circulaţia pe acest lot ar fi putut fi deja deschisa daca Antreprenorul ar fi executat toate lucrarile aşa cum prevedea proiectul. Însa CNAIR SA a fost nevoita sa amâne pentru luna ianuarie 2018 recepţia la finalizarea lucrarilor pe acest lot, dupa ce comisia de pre-recepţie a constatat la faţa locului ca exista o serie de lucrari nefinalizate sau care nu au respectat proiectul tehnic. Din pacate, aceste probleme au facut practic imposibila recepţia finala a lotului de 12,45 km, potrivit actualei legislaţii în domeniu", se menţioneaza în comunicat.

Lotul 4 al aceleiaşi autostrazi a pornit de la un stadiu fizic al lucrarilor de 60% în luna ianuarie şi a ajuns acum la 95%, înregistrând anul acesta un progres de 35%. Inclusiv acest sector de autostrada urmeaza sa fie recepţionat anul viitor, dupa finalizarea tuturor lucrarilor.

Conform CNAIR, o evoluţie semnificativa (32%) s-a înregistrat anul acesta şi pe lotul 2 al autostrazii Sebeş-Turda, unde stadiul lucrarilor a ajuns la 48%, faţa de 16%, în ianuarie 2017. Se preconizeaza ca şi acest lot va putea fi deschis circulaţiei anul viitor.

Pe aceste loturi de autostrada contractele au fost semnate în anul 2014, iar evoluţia medie anuala a lucrarilor a fost cuprinsa, pâna la începutul anului 2017, între 16% şi 22%.

Lucrarile la lotul 4 al autostrazii Lugoj-Deva au evoluat cu 25% anul acesta, pornind de la 48% în luna ianuarie şi ajungând la un progres fizic de 73% la ora actuala. Reprezentanţii companiei susţin ca acest lot ar fi putut fi mult mai avansat, daca în anii anteriori ar fi fost soluţionata problema peşterii cu lilieci de la Şoimuş, care a ţinut practic în loc antreprenorul o lunga perioada de timp. CNAIR SA a reuşit în 2017 sa obţina relocarea liliecilor din peştera respectiva şi astfel în luna septembrie sa poata acorda constructorului permisiunea legala de a relua lucrarile în zona. Contractul pentru acest proiect a fost semnat în anul 2013, iar evoluţia medie anuala a lucrarilor, pâna în luna ianuarie 2017, a fost de 12%.

În ceea ce priveşte autostrada Braşov-Târgu Mureş-Cluj-Oradea, lucrarile pe sectorul Ogra-Iernut au evoluat de la 0% la începutul anului, pâna la 36% în acest moment. Contractul a fost semnat în anul 2016.

Sectorul Iernut-Cheţani, al aceleiaşi autostrazi, a evoluat de la 0% la 20% anul acesta, iar sectorul Cheşani - Câmpia Turzii, a înregistrat un progres de la 0% la 5%.

"Aceasta în condiţiile în care autorizaţiile de construcţie au putut fi eliberate pentru cele doua sectoare de abia în luna mai, respectiv luna noiembrie a acestui an, dupa eliminarea unor blocaje create în anii anteriori", se precizeaza în comunicat.

Lungimea însumata a acestor trei sectoare ale autostrazii Braşov-Târgu Mureş-Cluj-Oradea, depaşeşte 37 km.

Tot pe autostrada Braşov-Târgu Mureş-Cluj-Oradea, lucrarile pe sectorul Ungheni - Ogra, cu o lungime de aproape 10 km, au progresat anul acesta de la 17% la 60%, înregistrându-se de la începutul anului 2017 o evoluţie de 43 de procente. Contractul pentru acest proiect a fost semnat în ianuarie 2016, iar pâna în ianuarie 2017 progresase cu doar 17 procente.

Pe sectorul Gilau-Nadaşelu, care la începutul anului înregistra un progres fizic de 87%, lucrarile au fost deja finalizate şi recepţionate. Contractul pentru sectorul Gilau-Nadaşelu a fost semnat în anul 2014, iar media anuala a lucrarilor, pâna la 1 ianuarie 2017 a fost de 29%.

Pe secţiunea Bucureşti-Ploieşti a autostrazii Bucureşti-Braşov, lucrarile dintre Nodurile rutiere de pe Centura Bucureşti şi de la Moara Vlasiei au progresat de la 21% la 65%, dupa ce problemele care blocau proiectul au fost soluţionate definitiv în luna iulie, astfel încât lucrarile sa poata continua la pasajul peste calea ferata Bucureşti-Constanţa. Rata de progres a lucrarilor a fost de 44%, faţa de evoluţia de doar 21 de procente, calculate de la semnarea contractului, în luna februarie a anului 2016.

CNAIR mai menţioneaza ca în acest an s-a acordat o atenţie importanta inclusiv reabilitarii, consolidarii şi modernizarii drumurilor naţionale, variantelor ocolitoare şi podurilor.

"Ca urmare a acestor investiţii, pe 212 km de drum naţional se circula începând din acest an în condiţii sporite de siguranţa şi de confort", potrivit sursei citate.

Printre cei 190 de km de drum naţional reabilitaţi se numara DN 66 (între Rovinari şi Petroşani), care de anul acesta ofera o legatura rutiera mult mai sigura între Oltenia şi Transilvania, prin Defileul Jiului.

Dupa o lunga perioada de stagnare, care a stârnit nemulţumiri justificate cetaţenilor, a fost urgentata şi încheiata anul acesta reabilitarea DN76 (între Şoimuş şi Brad).

De asemenea, reabilitarea DN56 (între Craiova şi Galicia Mare) şi DN18 (între Baia Mare şi Sighetu Marmaţiei), evident mai multa siguranţa şi confort participanţilor la traficul rutier, începând din acest an.

La aceşti km de drum naţional reabilitaţi se adauga consolidarile de pe DN16 şi DN7, precum şi construcţia tronsonului 2 al Centurii Braşov.

Condiţiile de siguranţa şi confort au crescut anul acesta şi pe sectorul cuprins între A1 şi DN7 al Centurii Bucureşti, dupa ce s-au încheiat inclusiv lucrarile la pasajul care tranziteaza apeductele Apa Nova, între km 57 şi km 58. Practic, prin finalizarea acestor lucrari, întreaga Centura de Nord-Vest a Capitalei, este configurata acum la 4 benzi.

Tot în acest an a fost finalizata consolidarea podului de la Aninoasa, pe DN66 A, a podului de la Nicolint, pe DN57 şi a viaductului peste malul lacului Cozia, pe DN7.

Sunt de asemenea în derulare o serie de proiecte de drumuri naţionale, cu o lungime însumata de peste 480 km, a caror reabilitare a cunoscut un progres important în anul 2017.

Astfel, anul acesta au înregistrat stadii de execuţie a lucrarilor de reabilitare de peste 92%, respectiv 98%, cele doua secţiuni ale DN 56 Craiova - Calafat, cu o lungime de aproximativ 84 de km.

Şi lucrarile de reabilitare a trei secţiuni din DN 76, Deva- Oradea, cu o lungime de peste 184 de km, au ajuns anul acesta la progrese cuprinse între 81% şi 98%, ceea ce face posibil ca pe aceste sectoare sa se poata circula în condiţii net superioare, începând de anul viitor.

Un progres notabil a fost înregistrat pe DN18, unde reabilitarea secţiunilor Moisei - Borşa, Borşa - Şesuri şi Şesuri - Cârlibaba, a ajuns acum la stadii fizice ale lucrarilor cuprinse între 50% şi 70%, deşi la începutul anului erau la stadii infime, cuprinse între 2% şi 5%.

Importanta este şi evoluţia de la 0% la 10% a lucrarilor de reabilitare pe sectorul Cârlibaba-Iacobeni, a DN18. Însumate, cele 4 sectoare ale acestui drum naţional, cuprinse între Moisei şi Iacobeni, au o lungime de peste 88 de km.

A fost reluata sau continuata inclusiv construcţia celor 9 variante ocolitoare noi, dupa ce au fost soluţionate o serie de probleme care blocau proiectele.

Cu o lungime însumata de peste 100 de km, sunt în faza de execuţie a lucrarilor variantele ocolitoare ale localitaţilor Caracal, Carei, Braşov, Sacuieni, Tecuci, Târgu Jiu, Bacau, Mihaileşti şi Târgu Mureş. Progresul fizic al lucrarilor la aceste proiecte este cuprins la ora actuala între 19% (Varianta de Ocolire a localitaţii Mihaileşti) şi 99% (Varianta de Ocolire a Municipiului Braşov, tronsonul 2).

Tot în 2017 a fost reluata licitaţia publica pentru contractul Variantei Ocolitoare a Municipiului Bacau, care fusese reziliat în primavara acestui an.

În acest an a fost predat şi amplasamentul pentru începerea construcţiei Variantei de Ocolire a Municipiului Satu Mare, cu o lungime de aproximativ 20 de km, obiectiv care acum se afla în perioada de proiectare.

CNAIR SA a demarat în 2017 şi o serie de acţiuni privind întreţinerea autostrazilor şi a drumurilor naţionale precum şi îmbunataţirea condiţiilor de siguranţa şi confort.

În acest context s-au executat anul acesta peste 4.827 km de marcaje rutiere, s-au montat 22.390 indicatoate rutiere, au fost achiziţionaţi şi montaţi 30.208 metri liniari de parapeti New Jersey şi 99.207 ml de parapeţi metalici.

De asemenea au fost montaţi experimental parapeţi pe cablu, în localitatea Afumaţi.

Printre activitaţile desfaşurate pe autostrazi şi pe drumurile naţionale se mai numara aplicarea plombelor pe o suprafaţa de 2.888.065 mp, tratarea burduşirilor pe o suprafaţa de 50.355 mp şi aducerea la profil a 108.751 ml de acostament.

În ceea ce priveşte pregatirea pentru acţiunile de deszapezire din aceasta iarna, au fost achiziţionate 300 de mii de tone de sare, au fost semnate toate acordurile cadru şi subsecvente, au fost inventariate şi verificate utilajele destinate acestor acţiuni.

"La acestea se adauga proiectele de circa 4 miliarde de euro lansate anul acesta în licitaţie publica de CNAIR SA şi care reprezinta o premiera în domeniu, în ultimii 27 de ani. Prin lansarea unor licitaţii anul acesta, se deschide practic front de lucru pentru sute de km de infrastructura moderna, care va fi construita în urmatorii ani. De altfel, în anul 2017 nu au putut începe lucrari la proiecte de anvergura, în principal din cauza ca în anii anteriori nu au fost promovate în licitaţie publica astfel de obiective, atât din cauza absenţei unei strategii coerente cât şi ca urmare a lipsei de asumare a unor decizii, se mai menţioneaza în comunicat.AGERPRES/(AS-editor: Nicoleta Gherasi, editor online: Andreea Lãzãroiu)

Compania Naţionala de Administrare a Infrastructurii Rutiere a reabilitat anul acesta sute de kilometri de drum naţional, a consolidat poduri consolidate, a deblocat zeci de proiecte şi a dat în folosinţa 15,4 kilometri de autostrada, informeaza CNAIR printr-un comunicat remis, duminica, AGERPRES.

Astfel, în luna martie 2017, CNAIR SA a recepţionat primii 15,4 km de autostrada din acest an, pe lotul 2 al autostrazii Lugoj-Deva. Pe trei dintre secţiuni (A,B,C) şi la Nodul Margina, a fost deschisa circulaţia doar dupa ce CNAIR SA a efectuat expertize tehnice privind calitatea lucrarilor executate, iar constructorului (Asocierea Salini Impregilo SpA - S.E.C.O.L. SpA), i s-a cerut sa ofere o garanţie suplimentara de patru ani, pentru anumite lucrari.

"Din decembrie 2015, aceasta a fost practic prima inaugurare a unui nou segment de autostrada şi a facut ca numarul de kilometri de şosea de mare viteza pe care se circula acum în România sa ajunga la 748", precizeaza reprezentanţii companiei.

Potrivit acestora, în luna noiembrie a acestui an au fost recepţionaţi înca 8,7 km de autostrada, pentru sectorul Gilau - Nadaşelu, însa acest sector va fi însa deschis circulaţiei doar anul viitor, dupa finalizarea lucrarilor începute tot în 2017 la podul care va traversa Someşul Mic, în continuarea A3, spre Câmpia Turzii.

"Lucrarile la acest pod stagnau înca de la rezilierea contractului cu Compania americana Bechtel, pe Autostrada Transilvania. Prin noua strategie de abordare a proiectelor, adoptata în 2017, CNAIR SA a reuşit sa deblocheze documentaţia şi sa semneze în luna octombrie anul acesta contractul, cu un antreprenor care a reluat lucrarile. Se estimeaza astfel ca acest obiectiv va fi deschis circulaţiei în luna august a anului viitor", susţin reprezentanţii CNAIR.

În ceea ce priveşte lucrarile la proiectele de autostrazi aflate în execuţie, s-a obţinut anul acesta "un important progres" pe majoritatea şantierelor.

Dintre toate proiectele de autostrazi aflate în construcţie în acest moment, cel mai avansat este lotul 3 al autostrazii Sebeş-Turda, care la ora actuala este aproape finalizat. Pornite de la un stadiu de 65%, la începutul anului, lucrarile au evoluat anul acesta cu 35%m precizeaza CNAIR.

"Circulaţia pe acest lot ar fi putut fi deja deschisa daca Antreprenorul ar fi executat toate lucrarile aşa cum prevedea proiectul. Însa CNAIR SA a fost nevoita sa amâne pentru luna ianuarie 2018 recepţia la finalizarea lucrarilor pe acest lot, dupa ce comisia de pre-recepţie a constatat la faţa locului ca exista o serie de lucrari nefinalizate sau care nu au respectat proiectul tehnic. Din pacate, aceste probleme au facut practic imposibila recepţia finala a lotului de 12,45 km, potrivit actualei legislaţii în domeniu", se menţioneaza în comunicat.

Lotul 4 al aceleiaşi autostrazi a pornit de la un stadiu fizic al lucrarilor de 60% în luna ianuarie şi a ajuns acum la 95%, înregistrând anul acesta un progres de 35%. Inclusiv acest sector de autostrada urmeaza sa fie recepţionat anul viitor, dupa finalizarea tuturor lucrarilor.

Conform CNAIR, o evoluţie semnificativa (32%) s-a înregistrat anul acesta şi pe lotul 2 al autostrazii Sebeş-Turda, unde stadiul lucrarilor a ajuns la 48%, faţa de 16%, în ianuarie 2017. Se preconizeaza ca şi acest lot va putea fi deschis circulaţiei anul viitor.

Pe aceste loturi de autostrada contractele au fost semnate în anul 2014, iar evoluţia medie anuala a lucrarilor a fost cuprinsa, pâna la începutul anului 2017, între 16% şi 22%.

Lucrarile la lotul 4 al autostrazii Lugoj-Deva au evoluat cu 25% anul acesta, pornind de la 48% în luna ianuarie şi ajungând la un progres fizic de 73% la ora actuala. Reprezentanţii companiei susţin ca acest lot ar fi putut fi mult mai avansat, daca în anii anteriori ar fi fost soluţionata problema peşterii cu lilieci de la Şoimuş, care a ţinut practic în loc antreprenorul o lunga perioada de timp. CNAIR SA a reuşit în 2017 sa obţina relocarea liliecilor din peştera respectiva şi astfel în luna septembrie sa poata acorda constructorului permisiunea legala de a relua lucrarile în zona. Contractul pentru acest proiect a fost semnat în anul 2013, iar evoluţia medie anuala a lucrarilor, pâna în luna ianuarie 2017, a fost de 12%.

În ceea ce priveşte autostrada Braşov-Târgu Mureş-Cluj-Oradea, lucrarile pe sectorul Ogra-Iernut au evoluat de la 0% la începutul anului, pâna la 36% în acest moment. Contractul a fost semnat în anul 2016.

Sectorul Iernut-Cheţani, al aceleiaşi autostrazi, a evoluat de la 0% la 20% anul acesta, iar sectorul Cheşani - Câmpia Turzii, a înregistrat un progres de la 0% la 5%.

"Aceasta în condiţiile în care autorizaţiile de construcţie au putut fi eliberate pentru cele doua sectoare de abia în luna mai, respectiv luna noiembrie a acestui an, dupa eliminarea unor blocaje create în anii anteriori", se precizeaza în comunicat.

Lungimea însumata a acestor trei sectoare ale autostrazii Braşov-Târgu Mureş-Cluj-Oradea, depaşeşte 37 km.

Tot pe autostrada Braşov-Târgu Mureş-Cluj-Oradea, lucrarile pe sectorul Ungheni - Ogra, cu o lungime de aproape 10 km, au progresat anul acesta de la 17% la 60%, înregistrându-se de la începutul anului 2017 o evoluţie de 43 de procente. Contractul pentru acest proiect a fost semnat în ianuarie 2016, iar pâna în ianuarie 2017 progresase cu doar 17 procente.

Pe sectorul Gilau-Nadaşelu, care la începutul anului înregistra un progres fizic de 87%, lucrarile au fost deja finalizate şi recepţionate. Contractul pentru sectorul Gilau-Nadaşelu a fost semnat în anul 2014, iar media anuala a lucrarilor, pâna la 1 ianuarie 2017 a fost de 29%.

Pe secţiunea Bucureşti-Ploieşti a autostrazii Bucureşti-Braşov, lucrarile dintre Nodurile rutiere de pe Centura Bucureşti şi de la Moara Vlasiei au progresat de la 21% la 65%, dupa ce problemele care blocau proiectul au fost soluţionate definitiv în luna iulie, astfel încât lucrarile sa poata continua la pasajul peste calea ferata Bucureşti-Constanţa. Rata de progres a lucrarilor a fost de 44%, faţa de evoluţia de doar 21 de procente, calculate de la semnarea contractului, în luna februarie a anului 2016.

CNAIR mai menţioneaza ca în acest an s-a acordat o atenţie importanta inclusiv reabilitarii, consolidarii şi modernizarii drumurilor naţionale, variantelor ocolitoare şi podurilor.

"Ca urmare a acestor investiţii, pe 212 km de drum naţional se circula începând din acest an în condiţii sporite de siguranţa şi de confort", potrivit sursei citate.

Printre cei 190 de km de drum naţional reabilitaţi se numara DN 66 (între Rovinari şi Petroşani), care de anul acesta ofera o legatura rutiera mult mai sigura între Oltenia şi Transilvania, prin Defileul Jiului.

Dupa o lunga perioada de stagnare, care a stârnit nemulţumiri justificate cetaţenilor, a fost urgentata şi încheiata anul acesta reabilitarea DN76 (între Şoimuş şi Brad).

De asemenea, reabilitarea DN56 (între Craiova şi Galicia Mare) şi DN18 (între Baia Mare şi Sighetu Marmaţiei), evident mai multa siguranţa şi confort participanţilor la traficul rutier, începând din acest an.

La aceşti km de drum naţional reabilitaţi se adauga consolidarile de pe DN16 şi DN7, precum şi construcţia tronsonului 2 al Centurii Braşov.

Condiţiile de siguranţa şi confort au crescut anul acesta şi pe sectorul cuprins între A1 şi DN7 al Centurii Bucureşti, dupa ce s-au încheiat inclusiv lucrarile la pasajul care tranziteaza apeductele Apa Nova, între km 57 şi km 58. Practic, prin finalizarea acestor lucrari, întreaga Centura de Nord-Vest a Capitalei, este configurata acum la 4 benzi.

Tot în acest an a fost finalizata consolidarea podului de la Aninoasa, pe DN66 A, a podului de la Nicolint, pe DN57 şi a viaductului peste malul lacului Cozia, pe DN7.

Sunt de asemenea în derulare o serie de proiecte de drumuri naţionale, cu o lungime însumata de peste 480 km, a caror reabilitare a cunoscut un progres important în anul 2017.

Astfel, anul acesta au înregistrat stadii de execuţie a lucrarilor de reabilitare de peste 92%, respectiv 98%, cele doua secţiuni ale DN 56 Craiova - Calafat, cu o lungime de aproximativ 84 de km.

Şi lucrarile de reabilitare a trei secţiuni din DN 76, Deva- Oradea, cu o lungime de peste 184 de km, au ajuns anul acesta la progrese cuprinse între 81% şi 98%, ceea ce face posibil ca pe aceste sectoare sa se poata circula în condiţii net superioare, începând de anul viitor.

Un progres notabil a fost înregistrat pe DN18, unde reabilitarea secţiunilor Moisei - Borşa, Borşa - Şesuri şi Şesuri - Cârlibaba, a ajuns acum la stadii fizice ale lucrarilor cuprinse între 50% şi 70%, deşi la începutul anului erau la stadii infime, cuprinse între 2% şi 5%.

Importanta este şi evoluţia de la 0% la 10% a lucrarilor de reabilitare pe sectorul Cârlibaba-Iacobeni, a DN18. Însumate, cele 4 sectoare ale acestui drum naţional, cuprinse între Moisei şi Iacobeni, au o lungime de peste 88 de km.

A fost reluata sau continuata inclusiv construcţia celor 9 variante ocolitoare noi, dupa ce au fost soluţionate o serie de probleme care blocau proiectele.

Cu o lungime însumata de peste 100 de km, sunt în faza de execuţie a lucrarilor variantele ocolitoare ale localitaţilor Caracal, Carei, Braşov, Sacuieni, Tecuci, Târgu Jiu, Bacau, Mihaileşti şi Târgu Mureş. Progresul fizic al lucrarilor la aceste proiecte este cuprins la ora actuala între 19% (Varianta de Ocolire a localitaţii Mihaileşti) şi 99% (Varianta de Ocolire a Municipiului Braşov, tronsonul 2).

Tot în 2017 a fost reluata licitaţia publica pentru contractul Variantei Ocolitoare a Municipiului Bacau, care fusese reziliat în primavara acestui an.

În acest an a fost predat şi amplasamentul pentru începerea construcţiei Variantei de Ocolire a Municipiului Satu Mare, cu o lungime de aproximativ 20 de km, obiectiv care acum se afla în perioada de proiectare.

CNAIR SA a demarat în 2017 şi o serie de acţiuni privind întreţinerea autostrazilor şi a drumurilor naţionale precum şi îmbunataţirea condiţiilor de siguranţa şi confort.

În acest context s-au executat anul acesta peste 4.827 km de marcaje rutiere, s-au montat 22.390 indicatoate rutiere, au fost achiziţionaţi şi montaţi 30.208 metri liniari de parapeti New Jersey şi 99.207 ml de parapeţi metalici.

De asemenea au fost montaţi experimental parapeţi pe cablu, în localitatea Afumaţi.

Printre activitaţile desfaşurate pe autostrazi şi pe drumurile naţionale se mai numara aplicarea plombelor pe o suprafaţa de 2.888.065 mp, tratarea burduşirilor pe o suprafaţa de 50.355 mp şi aducerea la profil a 108.751 ml de acostament.

În ceea ce priveşte pregatirea pentru acţiunile de deszapezire din aceasta iarna, au fost achiziţionate 300 de mii de tone de sare, au fost semnate toate acordurile cadru şi subsecvente, au fost inventariate şi verificate utilajele destinate acestor acţiuni.

"La acestea se adauga proiectele de circa 4 miliarde de euro lansate anul acesta în licitaţie publica de CNAIR SA şi care reprezinta o premiera în domeniu, în ultimii 27 de ani. Prin lansarea unor licitaţii anul acesta, se deschide practic front de lucru pentru sute de km de infrastructura moderna, care va fi construita în urmatorii ani. De altfel, în anul 2017 nu au putut începe lucrari la proiecte de anvergura, în principal din cauza ca în anii anteriori nu au fost promovate în licitaţie publica astfel de obiective, atât din cauza absenţei unei strategii coerente cât şi ca urmare a lipsei de asumare a unor decizii, se mai menţioneaza în comunicat.

Sursa: Agerpress