ArcelorMittal Galaţi a contestat in instanţa licitaţia pentru BRUA: Ar fi o ruşine ca acest gazoduct sa fie facut cu oţel din China

Data publicarii: 18-12-2017 | Economie

ArcelorMittal Galaţi a contestat în instanţa licitaţia pentru desemnarea constructorului gazoductului BRUA, dupa ce a fost eliminata din lipsa unui document care nu era relevant pentru proiect, a declarat, pentru AGERPRES, directorul general al combinatului siderurgic, Bruno Ribo.

"Speram în continuare sa putem participa la acest proiect. Am fost eliminaţi şi am contestat licitaţia. Am fost eliminaţi pentru ca a lipsit un document, nu ne-am dat seama ca lipseşte acea hârtie şi nu am avut timp sa o depunem în termen. Este o chestiune pur formala. Când am fost informaţi ca ne lipsea, eram gata sa corectam acest lucru, dar era închisa perioada de licitare, aşa ca oferta noastra nu a fost validata", a aratat Ribo.

Potrivit acestuia, documentul care a lipsit de la dosar nu era relevant pentru fondul problemei.

"Cumva a fost o eroare din partea noastra, dar a fost un motiv formal care nu a avut legatura cu substanţa formulei. Suntem la tribunal cu aceasta chestiune, nu pot comenta mai mult, dar cred ca ar trebui sa dam mai multa importanţa la fondul problemei, nu la forma, pentru ca noi suntem capabili sa producem şi ar fi total anormal ca fonduri publice, fonduri cu finanţare europeana, sa finanţeze un proiect care sa se bazeze pe tabla groasa produsa în China. Este ceva ce nu s-a mai auzit. Românii platesc taxe şi acestea susţin slujbe în China", a continuat oficialul ArcelorMittal.

El a precizat ca documentul respectiv era de fapt o declaraţie ca nu exista vreun conflict de interes cu noul CEO al Transgaz.

"Noi am depus acest document pentru fostul CEO, dar CEO s-a schimbat în timpul procesului de licitare şi ne-au cerut sa depunem aceasta hârtie cu noul nume. Am depus oferta alaturi de alţi trei parteneri într-un consorţiu, noi fiind furnizorul de tabla groasa, şi a lipsit una dintre cele patru hârtii", a explicat şeful producatorului de oţel.

Ribo a susţinut ca ArcelorMittal are capacitatea de a produce la Galaţi întreaga cantitate de oţel pentru conducta BRUA, respectiv 110.000 de tone, care înseamna 480 de kilometri de ţeava sudata, cât are gazoductul pe teritoriul României.

"Noi producem cam doua milioane de tone de oţel pe an la Galaţi, iar acest volum se poate livra între 12 şi 18 luni. Acest volum era foarte important pentru unitatea noastra de ţevi de la Galaţi. Ar fi o ruşine ca, pentru o asemenea greşeala marunta, sa avem un gazoduct care sa fie facut cu ţeava care are la baza tabla groasa produsa în China", a adaugat Ribo.

Pe 28 noiembrie, a avut loc ceremonia de semnare a contractelor pentru lucrari de execuţie a conductei de transport gaze naturale - faza 1, în cadrul Proiectului BRUA. Contractele au fost semnate de Ion Sterian, director general al Societaţii Naţionale de Transport Gaze Naturale Transgaz SA, de Karl Leidenfrost, administrator al companiei austriece Habau PPS Pipeline Systems, şi de Petre Mustaţea, director general al Inspet SA Ploieşti.

Proiectul BRUA Gas Interconnection, ale carui costuri sunt estimate la peste 500 milioane de euro, a primit un grant de 179 milioane de euro din partea Comisiei Europene în cadrul Facilitaţii Conectarea Europei. AGERPRES/(AS - autor: Florentina Cernat, editor: Nicoleta Gherasi, editor online: Andreea Lãzãroiu)

ArcelorMittal Galaţi a contestat în instanţa licitaţia pentru desemnarea constructorului gazoductului BRUA, dupa ce a fost eliminata din lipsa unui document care nu era relevant pentru proiect, a declarat, pentru AGERPRES, directorul general al combinatului siderurgic, Bruno Ribo.

"Speram în continuare sa putem participa la acest proiect. Am fost eliminaţi şi am contestat licitaţia. Am fost eliminaţi pentru ca a lipsit un document, nu ne-am dat seama ca lipseşte acea hârtie şi nu am avut timp sa o depunem în termen. Este o chestiune pur formala. Când am fost informaţi ca ne lipsea, eram gata sa corectam acest lucru, dar era închisa perioada de licitare, aşa ca oferta noastra nu a fost validata", a aratat Ribo.

Potrivit acestuia, documentul care a lipsit de la dosar nu era relevant pentru fondul problemei.

"Cumva a fost o eroare din partea noastra, dar a fost un motiv formal care nu a avut legatura cu substanţa formulei. Suntem la tribunal cu aceasta chestiune, nu pot comenta mai mult, dar cred ca ar trebui sa dam mai multa importanţa la fondul problemei, nu la forma, pentru ca noi suntem capabili sa producem şi ar fi total anormal ca fonduri publice, fonduri cu finanţare europeana, sa finanţeze un proiect care sa se bazeze pe tabla groasa produsa în China. Este ceva ce nu s-a mai auzit. Românii platesc taxe şi acestea susţin slujbe în China", a continuat oficialul ArcelorMittal.

El a precizat ca documentul respectiv era de fapt o declaraţie ca nu exista vreun conflict de interes cu noul CEO al Transgaz.

"Noi am depus acest document pentru fostul CEO, dar CEO s-a schimbat în timpul procesului de licitare şi ne-au cerut sa depunem aceasta hârtie cu noul nume. Am depus oferta alaturi de alţi trei parteneri într-un consorţiu, noi fiind furnizorul de tabla groasa, şi a lipsit una dintre cele patru hârtii", a explicat şeful producatorului de oţel.

Ribo a susţinut ca ArcelorMittal are capacitatea de a produce la Galaţi întreaga cantitate de oţel pentru conducta BRUA, respectiv 110.000 de tone, care înseamna 480 de kilometri de ţeava sudata, cât are gazoductul pe teritoriul României.

"Noi producem cam doua milioane de tone de oţel pe an la Galaţi, iar acest volum se poate livra între 12 şi 18 luni. Acest volum era foarte important pentru unitatea noastra de ţevi de la Galaţi. Ar fi o ruşine ca, pentru o asemenea greşeala marunta, sa avem un gazoduct care sa fie facut cu ţeava care are la baza tabla groasa produsa în China", a adaugat Ribo.

Pe 28 noiembrie, a avut loc ceremonia de semnare a contractelor pentru lucrari de execuţie a conductei de transport gaze naturale - faza 1, în cadrul Proiectului BRUA. Contractele au fost semnate de Ion Sterian, director general al Societaţii Naţionale de Transport Gaze Naturale Transgaz SA, de Karl Leidenfrost, administrator al companiei austriece Habau PPS Pipeline Systems, şi de Petre Mustaţea, director general al Inspet SA Ploieşti.

Proiectul BRUA Gas Interconnection, ale carui costuri sunt estimate la peste 500 milioane de euro, a primit un grant de 179 milioane de euro din partea Comisiei Europene în cadrul Facilitaţii Conectarea Europei.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro: