ArcelorMittal Galaţi a contestat in instanţa licitaţia pentru BRUA: Ar fi o ruşine ca acest gazoduct sa fie facut cu oţel din China
Data publicarii: 18-12-2017 | Economie
ArcelorMittal Galaţi a contestat în instanţa licitaţia pentru desemnarea constructorului gazoductului BRUA, dupa ce a fost eliminata din lipsa unui document care nu era relevant pentru proiect, a declarat, pentru AGERPRES, directorul general al combinatului siderurgic, Bruno Ribo.
"Speram în continuare sa putem participa la acest proiect. Am fost eliminaţi şi am contestat licitaţia. Am fost eliminaţi pentru ca a lipsit un document, nu ne-am dat seama ca lipseşte acea hârtie şi nu am avut timp sa o depunem în termen. Este o chestiune pur formala. Când am fost informaţi ca ne lipsea, eram gata sa corectam acest lucru, dar era închisa perioada de licitare, aşa ca oferta noastra nu a fost validata", a aratat Ribo.
Potrivit acestuia, documentul care a lipsit de la dosar nu era relevant pentru fondul problemei.
"Cumva a fost o eroare din partea noastra, dar a fost un motiv formal care nu a avut legatura cu substanţa formulei. Suntem la tribunal cu aceasta chestiune, nu pot comenta mai mult, dar cred ca ar trebui sa dam mai multa importanţa la fondul problemei, nu la forma, pentru ca noi suntem capabili sa producem şi ar fi total anormal ca fonduri publice, fonduri cu finanţare europeana, sa finanţeze un proiect care sa se bazeze pe tabla groasa produsa în China. Este ceva ce nu s-a mai auzit. Românii platesc taxe şi acestea susţin slujbe în China", a continuat oficialul ArcelorMittal.
El a precizat ca documentul respectiv era de fapt o declaraţie ca nu exista vreun conflict de interes cu noul CEO al Transgaz.
"Noi am depus acest document pentru fostul CEO, dar CEO s-a schimbat în timpul procesului de licitare şi ne-au cerut sa depunem aceasta hârtie cu noul nume. Am depus oferta alaturi de alţi trei parteneri într-un consorţiu, noi fiind furnizorul de tabla groasa, şi a lipsit una dintre cele patru hârtii", a explicat şeful producatorului de oţel.
Ribo a susţinut ca ArcelorMittal are capacitatea de a produce la Galaţi întreaga cantitate de oţel pentru conducta BRUA, respectiv 110.000 de tone, care înseamna 480 de kilometri de ţeava sudata, cât are gazoductul pe teritoriul României.
"Noi producem cam doua milioane de tone de oţel pe an la Galaţi, iar acest volum se poate livra între 12 şi 18 luni. Acest volum era foarte important pentru unitatea noastra de ţevi de la Galaţi. Ar fi o ruşine ca, pentru o asemenea greşeala marunta, sa avem un gazoduct care sa fie facut cu ţeava care are la baza tabla groasa produsa în China", a adaugat Ribo.
Pe 28 noiembrie, a avut loc ceremonia de semnare a contractelor pentru lucrari de execuţie a conductei de transport gaze naturale - faza 1, în cadrul Proiectului BRUA. Contractele au fost semnate de Ion Sterian, director general al Societaţii Naţionale de Transport Gaze Naturale Transgaz SA, de Karl Leidenfrost, administrator al companiei austriece Habau PPS Pipeline Systems, şi de Petre Mustaţea, director general al Inspet SA Ploieşti.
Proiectul BRUA Gas Interconnection, ale carui costuri sunt estimate la peste 500 milioane de euro, a primit un grant de 179 milioane de euro din partea Comisiei Europene în cadrul Facilitaţii Conectarea Europei. AGERPRES/(AS - autor: Florentina Cernat, editor: Nicoleta Gherasi, editor online: Andreea Lãzãroiu)
ArcelorMittal Galaţi a contestat în instanţa licitaţia pentru desemnarea constructorului gazoductului BRUA, dupa ce a fost eliminata din lipsa unui document care nu era relevant pentru proiect, a declarat, pentru AGERPRES, directorul general al combinatului siderurgic, Bruno Ribo.
"Speram în continuare sa putem participa la acest proiect. Am fost eliminaţi şi am contestat licitaţia. Am fost eliminaţi pentru ca a lipsit un document, nu ne-am dat seama ca lipseşte acea hârtie şi nu am avut timp sa o depunem în termen. Este o chestiune pur formala. Când am fost informaţi ca ne lipsea, eram gata sa corectam acest lucru, dar era închisa perioada de licitare, aşa ca oferta noastra nu a fost validata", a aratat Ribo.
Potrivit acestuia, documentul care a lipsit de la dosar nu era relevant pentru fondul problemei.
"Cumva a fost o eroare din partea noastra, dar a fost un motiv formal care nu a avut legatura cu substanţa formulei. Suntem la tribunal cu aceasta chestiune, nu pot comenta mai mult, dar cred ca ar trebui sa dam mai multa importanţa la fondul problemei, nu la forma, pentru ca noi suntem capabili sa producem şi ar fi total anormal ca fonduri publice, fonduri cu finanţare europeana, sa finanţeze un proiect care sa se bazeze pe tabla groasa produsa în China. Este ceva ce nu s-a mai auzit. Românii platesc taxe şi acestea susţin slujbe în China", a continuat oficialul ArcelorMittal.
El a precizat ca documentul respectiv era de fapt o declaraţie ca nu exista vreun conflict de interes cu noul CEO al Transgaz.
"Noi am depus acest document pentru fostul CEO, dar CEO s-a schimbat în timpul procesului de licitare şi ne-au cerut sa depunem aceasta hârtie cu noul nume. Am depus oferta alaturi de alţi trei parteneri într-un consorţiu, noi fiind furnizorul de tabla groasa, şi a lipsit una dintre cele patru hârtii", a explicat şeful producatorului de oţel.
Ribo a susţinut ca ArcelorMittal are capacitatea de a produce la Galaţi întreaga cantitate de oţel pentru conducta BRUA, respectiv 110.000 de tone, care înseamna 480 de kilometri de ţeava sudata, cât are gazoductul pe teritoriul României.
"Noi producem cam doua milioane de tone de oţel pe an la Galaţi, iar acest volum se poate livra între 12 şi 18 luni. Acest volum era foarte important pentru unitatea noastra de ţevi de la Galaţi. Ar fi o ruşine ca, pentru o asemenea greşeala marunta, sa avem un gazoduct care sa fie facut cu ţeava care are la baza tabla groasa produsa în China", a adaugat Ribo.
Pe 28 noiembrie, a avut loc ceremonia de semnare a contractelor pentru lucrari de execuţie a conductei de transport gaze naturale - faza 1, în cadrul Proiectului BRUA. Contractele au fost semnate de Ion Sterian, director general al Societaţii Naţionale de Transport Gaze Naturale Transgaz SA, de Karl Leidenfrost, administrator al companiei austriece Habau PPS Pipeline Systems, şi de Petre Mustaţea, director general al Inspet SA Ploieşti.
Proiectul BRUA Gas Interconnection, ale carui costuri sunt estimate la peste 500 milioane de euro, a primit un grant de 179 milioane de euro din partea Comisiei Europene în cadrul Facilitaţii Conectarea Europei.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare