Seful CNAIR: Ordinul de incepere pentru constructia pasajului Domnesti va fi dat in prima saptamana din ianuarie

Data publicarii: 22-12-2017 | Economie

Ordinul de începere pentru constructia pasajului Domnesti va fi dat în prima saptamâna din luna ianuarie 2018, nimic nu mai poate interveni în realizarea obiectivului, a declarat, joi, directorul general al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Stefan Ionita.

"În acest moment nu mai sunt blocaje si vreau sa va informez ca în prima saptamâna din luna ianuarie vom da ordin de începere pentru acest obiectiv, tocmai pentru ca estimam ca trei luni cât dureaza faza de proiectare sunt suficiente astfel încât cel care elaboreaza documentatia sa ajunga sa întabuleze fiecare imobil în parte, astfel încât fiecare cetatean de acolo sa-si primeasca banii si, odata cu aceasta chestiune, executorul judecatoresc se poate duce sa elibereze amplasamentul. Trebuie sa respectam toti acesti pasi legali. Desi suntem proprietari, practic, executorul nu-l poate scoate din imobil pentru ca intervine cazul social si se suspenda executarea. Aceste lucruri se întâmpla pe toate obiectivele. Si pe DN5 ni s-a întâmplat, am avut si pe Sebes-Turda, am avut multe zone unde s-a ajuns. Si de cele mai multe ori apelam si la autoritatile locale care ne pun la dispozitie un loc unde sa se mute acea familie. În acest moment nu mai poate interveni nimic în realizarea obiectivului", a dat asigurari Ionita, dupa un eveniment de premiere a câstigatorilor unui concurs de fotografii initiat de CNAIR.

Seful CNAIR a explicat ca trebuie rezolvata o serie de probleme de natura cadastrala si întabulare pentru amplasamentul acestui obiectiv de investitii.

"Amplasamentul acestui obiectiv este într-o zona de case. Acolo sunt si constructii. Atunci când gasesti constructii în amplasamentul unui obiectiv trebuie sa ai documentatiile realizate la milimetru, astfel încât sa poti lua un executor judecatoresc sa elibereze amplasamentul. De regula, pentru autostrazi, amplasamentele sunt libere, nu gasim constructii. Acolo unde sunt constructii ati vazut ca avem ceva probleme în a elibera amplasamentul. Noi am modificat legislatia si Legea 255 este esentiala în ceea ce priveste deblocarea acestor investitii. (...) Noi acum suntem proprietarul terenului, dar pâna nu avem rezolvate problemele de natura cadastrala si întabulare exact pe suprafetele care sunt în anexa la HG nu ma pot duce cu executorul judecatoresc sa îl silesc pe acel om sa paraseasca amplasamentul", a subliniat acesta.

Stefan Ionita a precizat ca licitatia pentru contractul de cadastru a fost amânata de trei ori pentru ca nu au fost ofertanti.

"Licitatia a fost amânata de trei ori, pentru ca nu s-au prezentat (ofertanti - n. r.). Într-un final am reusit, din a treia încercare, sa atribuim acest contract de cadastru. Practic, noi suntem obligati sa respectam prevederile legale. Nu putem sari niciun pas. Daca prevederile legale spun ca trebuie sa fac aceasta licitatie respectând termenele asumate conform legislatiei, trebuie sa le respect. În final, nu s-a prezentat niciun operator economic, probabil din cauza pretului mic. Am ridicat pretul", a adaugat el.

Pe 31 mai 2017, Guvernul a aprobat, printr-o hotarâre, declansarea procedurilor de expropriere pentru constructia pasajului suprateran pe DJ 602 Centura Bucuresti - Domnesti si fondurile necesare pentru plata despagubirilor pentru imobilele proprietate privata situate pe coridorul de realizare a acestei lucrari, în suma de 23 de milioane de lei.

Executivul mentiona, într-un comunicat transmis AGERPRES, ca pasajul suprateran pe Centura Bucuresti - Domnesti va fi situat în zona de sud a Capitalei si a localitatilor Domnesti, Clinceni si Bragadiru din judetul Ilfov si va fluidiza traficul la intersectia centurii rutiere si feroviare a Bucurestiului cu strada Prelungirea Ghencea si DJ 602.

"Realizarea obiectivului va facilita accesul la cartierele rezidentiale din zona si va degreva strazile din interiorul municipiului", se arata în comunicat.

Prin actul normativ aprobat de Executiv se asigura suma de 23 milioane de lei, destinata despagubirilor pentru cele 107 imobile proprietate privata care urmeaza sa fie supuse procedurii de expropriere, cu o suprafata totala de 44.582 metri patrati. Guvernul precizeaza ca suma necesara despagubirilor a rezultat dintr-un raport de evaluare întocmit de un expert autorizat de Asociatia Nationala a Evaluatorilor Autorizati din România si este asigurata de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor.

Procedurile de expropriere vor fi efectuate de CNAIR.

Prin hotarâre s-au aprobat coridorul de expropriere pentru lucrarea de utilitate publica de interes national "Pasaj suprateran pe DJ 602 Centura Bucuresti - Domnesti", pe raza municipiului Bucuresti-Sector 6 si pe teritoriul localitatilor Domnesti, Clinceni, Bragadiru, din judetul Ilfov, precum si lista proprietarilor/detinatorilor ce rezulta din evidentele acestor unitati administrativ-teritoriale.

Pe 10 mai, CNAIR a semnat cu Asocierea Straco - Grup - Comnord - Specialist Consulting contractul pentru constructia pasajului Domnesti, în suma de 91,552 milioane lei, fara TVA, termenul de finalizare fiind 2019.

Conform unui comunicat remis, atunci, AGERPRES, proiectarea si executia pasajului suprateran pe DJ 602, Centura Bucuresti - Domnesti va dura trei luni, iar constructia propriu-zisa a acestuia va fi de 24 de luni. Garantia de buna executie a acestui pasaj va fi de 24 de luni.

Configurat sub forma de sens giratoriu, pasajul va fi construit la intersectia dintre strada Prelungirea Ghencea - DJ602 si Centura Bucuresti si are ca principal scop fluidizarea traficului rutier în zona.

Initial, se estima ca ordinul de începere al lucrarilor pentru acest pasaj, cu o lungime de 374 de metri, va fi emis în toamna lui 2017.

Lucrarile de arta prevazute în proiect sunt grupate în trei mari categorii: pasaj suprateran peste Centura rutiera a municipiului Bucuresti si CF pe strada Prelungirea Ghencea si DJ 602; pasaje pe soseaua de centura pe bretele de urcare/coborâre la intersectia giratorie denivelata; intersectie giratorie denivelata propriu-zisa.

"Prin realizarea acestei lucrari se urmareste: sporirea capacitatii de circulatie, prin marirea fluentei traficului, decongestionarea traficului din intersectia dintre Centura Bucuresti si DJ 602, fluidizarea circulatiei pe soseaua de centura (legatura mai rapida între autostrada A1 si autostrada A2, luându-se în considerare si lucrarile de extindere la 4 benzi de circulatie a soselei de centura), marirea confortului participantilor la trafic, marirea sigurantei circulatiei, reducerea numarului de accidente, îmbunatatirea mediului înconjurator din localitati prin reducerea noxelor si a poluarii sonore", se preciza în comunicat.

Sunt prevazute si doua drumuri colectoare pentru accesul riveranilor, unul fiind amplasat de o parte si de alta a rampei dinspre Bucuresti a pasajului de pe Prelungirea Ghencea - DJ 602 si altul la rampa dinspre Domnesti. Accesul în aceste doua drumuri se face pe baza unor intersectii giratorii amplasate la baza rampelor.

În data de 18 martie 2015, CNADNR a initiat procedura de achizitie publica (licitatie deschisa) pentru încheiere contractului 'Proiectare si executie Pasaj Suprateran pe DJ602 Centura Bucuresti - Domnesti' prin publicarea în SEAP si, ulterior, în JOUE a anuntului de participare.

Deschiderea celor 11 oferte depuse a avut loc în data de 30 iulie 2015. Urmare a evaluarii ofertelor depuse, comisia de evaluare a întocmit raportul procedurii, înregistrat în data de 29 octombrie 2015, prin care declara oferta câstigatoare cea depusa de Asocierea SC Straco Grup SRL - SC Comnord SA - SC Specialist Consult SRL.

SC Drumuri si Poduri Gheorghieni SRL si SC Astaldi SPA, lider al Asocierii Astaldi SpA - Astalrom SA, au formulat contestatii împotriva rezultatului procedurii catre CNSC.

Comisia de evaluare a formulat puncte de vedere la contestatiile depuse si a considerat argumentele aduse de cele doua firme ca fiind neîntemeiate, iar contestatiile ca fiind nefondate si a solicitat CNSC respingerea acestora, în conformitate cu prevederile art. 278 alin. (5) din OUG nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare.

Urmare a deciziei CNSC din 17 decembrie 2015, oferta Drumuri si Poduri Gheorghieni SRL a intrat în reevaluare, iar contestatia depusa de SC Astaldi SpA a fost respinsa.

În data de 28 decembrie 2015, Asocierea SC Astaldi - Astalrom SA si SC Drumuri si Poduri Gheorghieni SRL au depus recurs la Curtea de Apel Bucuresti, fiind nemultumite de decizia CNSC.

În data de 8 martie 2016, Curtea de Apel Bucuresti a respins cererile de recurs ale ambilor contestatari.

În urma reevaluarii ofertelor depuse, în data de 6 mai 2016, a fost desemnata câstigatoare aceeasi asociere ca si în prima faza a licitatiei.

Ulterior, societatile Drumuri si Poduri Gheorgheni si Asocierea Impresa Construzioni Giuseppe Maltauro Spa - Itinera Spa - Expresconstruct Tys SRL - Viadesign RRL au contestat licitatia deschisa organizata pentru atribuirea contractului privind proiectarea si executia pasajului suprateran pe DJ 602, Centura Bucuresti - Domnesti, a anuntat, pe 17 mai 2016, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din România (CNADNR).

Potrivit sursei citate, cele doua contestatii au fost înregistrate în ultima zi a termenului legal de depunere a acestora.

În final, Asocierea firmelor Straco Grup-Comnord-Specialist Consulting a câstigat din nou contractul pentru proiectarea si executia pasajului rutier Domnesti, cu o valoare de 91,552 lei, fara TVA, a informat Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România (CNAIR).

Sursa: Agerpress