ANCOM propune scaderea tarifului pentru terminarea apelurilor la 0,84 centi/minut, fara TVA, de la 1 mai 2018
Data publicarii: 22-12-2017 | EconomieTariful pentru terminarea apelurilor pe care îl vor practica cei cinci operatori de telefonie mobila cu putere semnificativa pe piata din România va scadea la 0,84 eurocenti/minut, fara TVA, începând cu data de 1 mai 2018, se arata într-un document supus consultarii publice de Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare în Comunicatii (ANCOM).
"Întrucât realizarea unui nou model de cost, care sa reflecte costurile eficiente ale furnizarii serviciilor de terminare la puncte mobile si sa permita stabilirea unor tarife perfect adaptate pietei românesti este un proces de durata, ANCOM propune, ca masura tranzitorie, un tarif determinat prin benchmarking european. Tariful stabilit astfel de Autoritate reprezinta media tarifelor de terminare a apelurilor la puncte mobile stabilite în statele membre ale Uniunii Europene pe baza unui model de cost LRIC pur, ceea ce ofera un suport adecvat pentru o masura temporara, pâna când se vor stabili tarifele bazate pe costurile incrementale evitate, printr-un nou model de cost", se arata într-un comunicat de presa al ANCOM, transmis vineri AGERPRES.
Astfel, tariful pentru terminarea apelurilor pe care îl vor practica cei cinci operatori de telefonie mobila cu putere semnificativa pe piata terminarii apelurilor în propriile retele (Lycamobile S.R.L. - operator de retele mobile virtuale ''complet'', Orange România S.A., RCS & RDS S.A., Telekom Romania Mobile Communications S.A, respectiv Vodafone Romania S.A.) va fi, începând cu data de 1 mai 2018, de 0,84 eurocenti/minut, fara TVA.
ANCOM precizeaza ca solutia propusa adreseaza observatiile Comisiei Europene si are, de asemenea, avantajul ca poate fi implementata mai rapid decât realizarea noului model de cost (cel putin 18 luni). De asemenea, anul viitor, Autoritatea va initia procedura de dezvoltare a unui nou model de cost de tip LRIC pur, care sa reflecte costurile eficiente ale furnizarii serviciilor de terminare la puncte mobile, în acord cu principiile Recomandarii Comisiei Europene privind tarifele de terminare.
"Propun reducerea tarifelor de terminare a apelurilor la puncte mobile începând cu data de 1 mai 2018, de la 0,96 eurocenti/minut la 0,84 eurocenti/minut, tarif care va fi practicat pâna la data la care ANCOM va finaliza noul model de cost LRIC pur. Decizia Autoritatii vine ca urmare a dialogului cu Comisia Europeana pe aceasta tema, dar si ca urmare a faptului ca actualul model de cost nu include tehnologia 4G/LTE, tehnologie care câstiga tot mai mult teren în România, aducând câstiguri de eficienta', declara Sorin Grindeanu, presedintele ANCOM.
Potrivit sursei citate, în urma consultarii europene desfasurate în perioada octombrie-noiembrie 2017, ANCOM a renotificat si a primit avizul favorabil al Comisiei Europene pe marginea masurilor de identificare a pietelor relevante de gros corespunzatoare serviciilor de terminare a apelurilor la puncte mobile. Astfel, ANCOM a emis decizia nr. 1085/2017 privind identificarea pietelor relevante din sectorul comunicatiilor electronice corespunzatoare serviciilor de terminare a apelurilor la puncte mobile.
Prin aceasta decizie, ANCOM a identificat cinci piete relevante de gros corespunzatoare serviciilor de terminare a apelurilor la puncte mobile în retelele publice de telefonie. Pentru toate aceste piete, Autoritatea mentine sau, dupa caz, impune unele obligatii corelate problemelor concurentiale identificate, precum obligatia de transparenta, de nediscriminare, de control al tarifelor si de fundamentare a acestora în functie de costuri (inclusiv mentinerea simetriei tarifelor de terminare), precum si obligatia de a permite accesul si utilizarea unor elemente specifice ale retelei si a infrastructurii asociate.
Tarifele de terminare a apelurilor la puncte mobile în retelele publice de telefonie pot fi consultate pe pagina de internet a ANCOM, iar persoanele interesate pot formula si transmite observatii si propuneri pâna la data de 31 ianuarie 2018.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall