CNAB: Aeronavele long-courrier pot opera in siguranta pe Henri Coanda, fara restrictii

Data publicarii: 23-12-2017 | Economie

Aeronavele long-courrier pot opera în siguranta zboruri pe Aeroportul Henri Coanda, fara restrictii, informeaza vineri Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti.

"Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti a primit miercuri, 20 decembrie 2017, confirmarea ca respecta standardele europene de siguranta în domeniul aviatiei, fiind autorizata sa opereze Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti si Aeroportul International Bucuresti Baneasa Aurel Vlaicu, în conformitate cu cele mai recente norme ale Uniunii Europene: Regulamentul Comisiei Europene nr. 139/2014 privind stabilirea cerintlor tehnice si procedurilor administrative referitoare la aerodromuri si Regulamentul Parlamentului European si Consiliului Uniunii Europene nr. 216/2008 privind normele comune în domeniul aviatiei civile", se arata într-un comunicat al CNAB, remis AGERPRES.

Termenul impus de Comisia Europeana pentru conformarea tuturor aeroporturilor din statele UE este 31 decembrie 2017, data la care intra în vigoare noile criterii europene.

Aeroportul Henri Coanda a respectat si pâna în prezent standardele europene de siguranta aeronautica, iar, începând cu 20 decembrie, principala poarta aeriana a României îndeplineste inclusiv criteriile impuse de noul regulament al Comisiei Europene. Scopul Regulamentului Comisiei Europene 139/2014 este implementarea si mentinerea celor mai stricte standarde de siguranta a aviatiei civile la nivelul aeroporturilor europene, prin actualizarea tehnicilor si procedurilor care definesc siguranta operarii aeronavelor pe aerodromurile UE.

Certificarea acordata CNAB autorizeaza Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti sa opereze în siguranta, fara restrictii, inclusiv aeronave de tip long-courrier, care pot realiza zboruri transatlantice.

'Certificarea europeana fara restrictii de operare reprezinta confirmarea eforturilor pe care echipa CNAB le-a depus în acest an pentru a asigura în permanenta un nivel înalt de siguranta, securitate si confort pentru toti pasagerii care tranziteaza Aeroportul Henri Coanda. Pentru obtinerea acestei certificari, am impus ca prioritati eficientizarea procedurilor operationale, redimensionarea investitiilor în infrastructura aeroportuara si realizarea urgenta a lucrarilor de reparatii la piste, platforme si cai de rulare, cu preocupare majora pentru mentinerea celor mai stricte standarde de siguranta a operatiunilor aeriene pe aeroporturile din Bucuresti', a precizat Bogdan Mîndrescu, directorul general al Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti.

În acest an, CNAB a realizat unul dintre proiectele importante pentru reabilitarea infrastructurii aeroportuare. Astfel, în 2017, CNAB a început si a încheiat lucrarile de întretinere si reparatii la structura rutiera a pistei de decolare si aterizare nr. 1 a Aeroportului International Henri Coanda si la caile de rulare a aeronavelor. Lucrarile au totalizat o suprafata de 67.228 mp, din care 39.483 mp la pista nr. 1 si alti 27.745 mp la platforme si la caile de rulare a avioanelor.

 

Sursa: Agerpress