Generatia Millennials doreste anunturi de angajare scurte si clare in social media si posibilitatea aplicarii de pe mobil

Data publicarii: 04-05-2018 | Economie
Generatia Millennials isi doreste anunturi de angajare scurte si clare, posibilitatea aplicarii de pe mobil, fara a completa formulare lungi, care necesita multe informatii, cel putin in prima faza a procesului de recrutare, conform unui studiu de profil, remis joi AGERPRES. Tinerii se asteapta ca angajatorii sa aiba o atitudine proactiva si sa duca ofertele de munca acolo unde are loc adevarata comunicare in online: pe retelele sociale, in comunitati online si pe site-urile de stiri, conform studiului realizat in Romania de platforma de recruitment marketing SmartDreamers. Aproape 44% dintre respondentii studiului sunt activi pe retelele sociale intre 1-3 ore pe zi. Urmatoarea categorie apartine celor care petrec mai putin de o ora pe zi pe Facebook, Instagram sau LinkedIn - peste 22%. Urmeaza tinerii care sunt online intre 3-6 ore pe zi (cu 21,5%) si cei care au o prezenta in social media mai mare de 6 ore pe zi, cu 12,4%. Cat despre mediul in care tinerii vor sa afle de noile joburi, social media este intr-o batalie deschisa cu site-urile clasice de joburi. 44,6% dintre cei care au participat la studiu vor sa afle despre noile joburi pe canale alternative de recrutare, cum ar fi Facebook, Instagram, YouTube sau comunitatile online pe care le frecventeaza. Faptul ca pentru multe companii devine dificil sa acopere un numar mare de posturi vacante face din social media un canal important de recrutare, mai ales daca un angajator cauta persoane care lucreaza pentru concurenta. 57,9% dintre respondenti afirma ca dau click pe un anunt de munca in social media pentru a vedea despre ce e vorba, iar 37,1% spun ca ar intra pe anunt doar daca acesta ar fi unul atractiv. Doar 5% dintre cei intervievati afirma ca nu dau click pe un anunt de pe social media deoarece prefera sa caute locuri de munca pe platformele de recrutare. De multe ori, desi vede un anunt de angajare pe mobil in timp ce e in oras, in autobuz sau metrou, candidatul trebuie sa ajunga la un laptop sau PC pentru a aplica, pentru ca foarte putine companii din Romania ofera posibilitatea candidatilor de a aplica pe mobil. Potrivit studiului, 51,8% dintre respondenti vor ca aplicarea sa fie posibila de pe smartphone. Atunci cand vor sa afle mai multe detalii despre o companie, 83,4% dintre tineri merg pe site-ul respectivului brand. In lista surselor de informare se mai inscriu stirile si articolele despre companie aparute in mass media (44,7%), conturile de social media ale brandului, platformele de joburi. Exista o serie de impedimente care ii determina pe tineri sa nu aplice la un loc de munca sau sa evite joburi ale companiilor in cauza. 59,8% afirma ca o piedica majora in aplicare este descrierea lunga, complicata sau neclara a pozitiei. Un alt motiv e legat de durata procesului de aplicare si volumul mare de informatii solicitate. Pentru 21,6% dintre respondenti o piedica este reprezentata de lipsa imaginilor si a video-urilor din prezentarea companiei.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro: