Ultimele lucrari de reparatii la pista 2 a Aeroportului Otopeni au fost finalizate; incep procedurile pentru receptie

Data publicarii: 05-06-2018 | Economie
Ultimele lucrari de reparatii la pista 2 a Aeroportului International Henri Coanda au fost finalizate luni, iar in scurt timp vor demara procedurile necesare receptiei si refacerii marcajelor in vederea operarii pe intreaga lungime a pistei, potrivit unei postari pe pagina de Facebook a Ministerului Transporturilor (MT). "Dupa patru ani in care o treime din pista 2 a Aeroportului International Henri Coanda a fost inchisa, astazi (luni, 4 iunie - n. r.) au fost finalizate ultimele lucrari de reparatii. Acum se fac testele de laborator pentru verificarea calitatii, iar in scurt timp vor incepe procedurile necesare receptiei si refacerii marcajelor in vederea operarii pe intreaga lungime a pistei", spune MT. Lucrarile de reparatii la pista 2 a Aeroportului International Henri Coanda au inceput la jumatatea lunii mai. Dupa finalizarea acestora, aceasta pista va putea fi folosita pe intreaga sa lungime, de 3.500 de metri, a anuntat, pe 8 mai, Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti (CNAB). "Lucrarile de reparatii avanseaza in ritm rapid pe Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti. Calea de rulare Oscar este gata, la pista 1 s-au efectuat asfaltari pe 66% din suprafata totala de reparat de 18.000 mp. Se lucreaza intens si la inlocuirea datelor de beton pe platforma 1. La pista 2, lucrarile vor incepe saptamana viitoare si vor dura aproximativ 20 de zile, urmand ca aceasta pista sa poata fi folosita pe intreaga lungime de 3.500 de metri", se arata intr-o postare a CNAB, din data de 8 mai, pe pagina sa de Facebook. Lucrarile de reparatie la caile de rulare de pe Aeroportul International "Henri Coanda" au demarat pe 12 aprilie, termenul de finalizare fiind noiembrie 2018, a informat, pe 17 aprilie, CNAB. CNAB a mentionat faptul ca aceasta prima faza a lucrarilor face parte dintr-un amplu program de masuri de remediere a suprafetelor pavate din Aeroportul International "Henri Coanda" Bucuresti, plan care prevede, printre altele, operationalizarea pistei 2 (08L-26R) si a balizajului luminos de categorie III A. Pe 26 martie, directorul general al TAROM, Werner Wollf, a declarat la Timisoara ca aeroportul principal bucurestean are nevoie de investitii masive in caile de rulare, intrucat gropile care sunt in pista taie rotile avioanelor pe care le schimba intr-un mod halucinant, fapt care atrage costuri foarte mari pentru companie. "La Otopeni, este nevoie de o investitie masiva in caile de rulare si cred ca trebuie sa ne schimbam si acolo modul in care vin pasagerii. Sincer sa va spun, mie nu-mi place ca pasagerii de pe intern sunt lasati undeva in camp si dusi cu autobuzele. Este o chestiune de civilizatie si de o posibilitate de a-i primi.Cu siguranta lucrurile astea se vor schimba, pentru ca este un proiect care este admis la nivel de minister, la nivel de aeroport, din cate stiu eu; o sa vedem ce se intampla. Pe noi, pe moment, nu ne incurca decat gropile din calea de rulare si care ne taie de fapt rotile avioanelor, pe care le schimbam intr-un mod halucinant, ceea ce inseamna costuri masive pentru noi", a spus seful TAROM, la inaugurarea cursei Iasi - Timisoara. Potrivit acestuia, in loc ca rotile sa fie inlocuite la cateva luni, in urma uzurii, acestea sunt schimbate de 3-5 ori pe saptamana.

Sursa: Agerpress