CFR SA: Lucrarile de modernizare a tronsonului feroviar Simeria-Sighisoara, finalizate in proportie de 95%

Data publicarii: 06-10-2018 | Economie
Lucrarile de modernizare a tronsonului feroviar Simeria - Sighisoara sunt finalizate in proportie de 95% intre Simeria si Sighisoara (174 kilometri), a anuntat, vineri, CFR Infrastructura pe pagina de Facebook. Cele mai avansate lucrari sunt cele de pe tronsonul Coslariu - Sighisoara, unde stadiul de executie a ajuns la 96%, cu un avans de 4% fata de segmentul Simeria - Coslariu, care inregistreaza un progres fizic de 92%. Directorul general al companiei, Ion Gavrila, aflat in vizita tehnica pe santierele feroviare dintre Simeria si Sighisoara, a verificat stadiul lucrarilor de modernizare pe cele 5 loturi si le-a solicitat antreprenorilor sa adopte aceeasi abordare responsabila si din punct de vedere al decontarilor financiare pentru lucrarile executate, in contextul in care CFR SA are asigurata finantarea pentru toate contractele de modernizare a infrastructurii si suprastructurii feroviare de la Curtici la Sighisoara. Potrivit sursei citate, cele mai importante constructii noi realizate intre Simeria si Sighisoara sunt: podul in forma de Arc (134,6 metri) peste raul Tarnava Mare, tunelul Sighisoara (401 metri), tunelul Danes (969 metri), cel mai lung tunel de cale ferata construit in Romania dupa 1989, pasajul superior rutier peste DN 13, pasaj superior rutier Danes si tunelul Turdas (780 de metri), primul tunel din Romania construit prin metoda transee complet deschisa. "Metoda implica realizarea in trepte a excavatiei, realizarea platformelor pentru executia peretilor, a grinzilor, a peretilor mulati, realizarea picioarelor, a boltei si turnarea betonului de umplutura si in final refacerea terenului. Peretii mulati ai tunelului vor impiedica patrunderea apelor in interior, iar noul tunel va fi dotat cu un sistem modern de colectare si evacuare a apei pluviale", precizeaza CFR Infrastructura. In prezent, stadiul de executie a lucrarilor pe loturi este: Coslariu - Sighisoara (99,04 km) - 96% (lotul Sighisoara - Atel (30,87 km) - 95%, lotul Atel - Micasasa (31,58 km) - 94%, lotul Micasasa - Coslariu (36,68 km) - 99%), iar intre Simeria - Coslariu (74,43 km) - 92% (lotul Simeria - Vintu de Jos (41,40 km) - 96%, lotul Vintu de Jos - Coslariu - (33,03 km) - 88%. Programul pentru modernizarea tronsonului Simeria - Coslariu - Sighisoara cuprinde toate specialitatile de lucrari feroviare si are ca obiectiv general asigurarea interoperabilitatii infrastructurii feroviare de-a lungul Coridorului Rin-Dunare (ramura nordica), imbunatatirea calitatii transportului feroviar, sporirea vitezei de circulatie la 160 km/h pentru trenurile de calatori si la 120 km/h pentru trenurile de marfa si introducerea sistemului ERTMS/ETCS Nivel 2.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro: