Romanii, in topul angajatilor din Europa care prefera sa consume pranzul "pe tastatura" (studiu)
Data publicarii: 16-10-2018 | Economie
Cei mai multi dintre dintre angajatii romani (84%) prefera sa manance pranzul pe tastatura computerului, iar aproape o treime dintre acestia (32%) opteaza pentru sandvisuri, salate sau paste, arata rezultatele unui studiu realizat la nivel european, dat publicitatii luni.
Conform cercetarii, realizata de Uber Eats si YouGov in noua tari europene, unu din patru oameni consuma la birou acelasi feluri de mancare zilnic. In acest context, sandvisul pregatit acasa este cel mai consumat fel de mancare la pranz (63%), urmat de pizza (51%), burgeri (40%) si salate (39%).
La nivel european, 32% dintre angajati au declarat ca nu isi iau deloc aceasta pauza, in timp ce peste 50% dintre cei care mananca la birou isi savureaza pranzul la desktop, in vreme ce 30% lucreaza chiar in timp ce mananca.
In ceea ce priveste obiceiurile de consum in pauzele de masa, studiul releva faptul ca polonezii sunt cei mai predispusi sa manance acelasi lucru zi de zi, in vreme ce olandezii variaza cel mai mult meniul de pranz, adica doar 18% dintre ei mananca acelasi lucru in fiecare zi. Tot polonezii sunt cei care isi iau cele mai scurte pauze de pranz (26 de minute), in timp ce portughezii ajung la nu mai putin de 59 de minute.
La polul opus se situeaza romanii care, in proportie de 32%, nu isi iau deloc o pauza de pranz. Totodata, romanii sunt cei mai predispusi sa-si ia masa pe birou, in timp ce lucreaza, pe cand majoritatea suedezilor aleg sa manance in spatiile comune de la locul de munca.
Potrivit sursei citate, peste 84% dintre romanii care au participat la studiu se declara frustrati de rutina de pranz si de optiunile disponibile si, ca urmare, tot mai multi incep sa apeleze la aplicatiile de livrare de mancare.
In Romania, odata cu cresterea considerabila a segmentului de livrare de mancare, multi romani se indreapta catre aplicatiile mobile, precum Uber Eats, pentru a-si potoli foamea, astfel incat 60% dintre angajati considera ca unul dintre beneficiile acestor aplicatii este posibilitatea de a se bucura de un preparat cald in timpul pauzei de masa, in timp ce 32% dintre ei folosesc aplicatia doar pentru a nu-si pregati singuri mancarea.
De asemenea, aproximativ un sfert dintre respondenti (22%) sustin ca iau gustari furnizate de catre angajator, precum biscuiti, chipsuri sau fructe, iar mai putin de 2% recunosc ca "imprumuta" in mod deliberat, uneori accidental, masa de pranz a unui coleg de la frigiderul comun din birou.
Cat priveste intervalul orar in care se serveste masa de pranz la locul de munca, cercetarea arata ca 61% dintre angajatii romani mananca intre orele 12:00 si 13:00. Singurii europeni care iau masa de pranz mai tarziu sunt spaniolii, majoritatea preferand sa manance intre orele 13:00 si 14:00. In timpul pauzei de pranz, respondentii poarta o discutie cu colegii (57%) sau stau pe internet (53%) si doar 4% incearca sa faca exercitii fizice.
Studiul referitor la obiceiurile de pranz ale angajatilor europeni a fost realizat pe un esantion de peste 8.000 de adulti din Austria, Belgia, Italia, Olanda, Polonia, Portugalia, Romania, Spania si Suedia.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall