Ministerul Economiei: 500 de muncitori lucreaza pe 17 santiere pentru proiectul gazoductului BRUA

Data publicarii: 20-10-2018 | Economie
Aproximativ 500 de muncitori lucreaza, in prezent, pe 17 santiere, pentru proiectul gazoductului BRUA, in lungime de 500 de kilometri, se arata intr-un comunicat al Ministerului Economiei remis, vineri, AGERPRES. Ministrul Economiei, Danut Andrusca, insotit de directorul general al Transgaz, Ion Sterian, a efectuat la finalul acestei saptamani o vizita de lucru pe santierul BRUA din zona Nodului Tehnologic Podisor din judetul Giurgiu. "Cu prilejul vizitei de lucru, Ministrul Economiei a fost informat in legatura cu faptul ca, in prezent, se lucreaza pentru proiectul BRUA pe 17 santiere, fiind implicati un numar total de aproximativ 500 de muncitori in aceasta faza a constructiei, lucrarile fiind in grafic. Intrucat lungimea aproximativa a gazoductului este de 500 de kilometri, proiectul este impartit in 100 de tronsoane a cate 5 kilometri de fir linear (conducta de gaze) pe fiecare tronson", se precizeaza in comunicatul citat. Ministrul Andrusca s-a intalnit cu echipa care coordoneaza lucrarile de la punctul de lucru Podisor si a verificat stadiul lucrarilor la statia de comprimare Podisor si la gazoductul BRUA. La punctul de lucru de la Podisor, Transgaz are contractate lucrari pe trei santiere: statia de comprimare Podisor, santierul pentru gazoduct si cel pentru nodul Podisor. "Dezvoltarea proiectului BRUA de catre Ministerul Economiei, prin Transgaz, este un succes incontestabil. Acest proiect este unul de importanta deosebita pentru securitatea energetica a Romaniei si este considerat un proiect strategic si pentru Uniunea Europeana. Ma bucur sa constat ca lucrarile sunt in grafic si doresc sa-l felicit pe domnul director general Sterian si echipa sa pentru modul in care gestioneaza BRUA. Cifrele proiectului sunt cu adevarat impresionante: 3 statii de comprimare la Podisor, Bibesti si Jupa, aproximativ 500 de kilometri de conducta, peste 500 de oameni care lucreaza in toate punctele de lucru in prezent, numar care este asteptat sa creasca in viitor, zeci de mii de metri cubi de pamant si sute de tone de materiale de constructii. Avem toate motivele sa fim mandri de efortul si implicarea muncitorilor si inginerilor romani", a declarat ministrul Economiei. Directorul general al Transgaz, Ion Sterian, a prezentat echipa care coordoneaza lucrarile de la Podisor si a precizat ca intreaga activitate de proiectare a fost facuta de Transgaz, iar majoritatea produselor au fost contractate de la firme romanesti. "Multi dintre cei pe care ii vedeti pe santierele BRUA lucreaza si in alte zone si parcurg zilnic sute de kilometri cu masina, pentru a verifica stadiul lucrarilor si pentru a se asigura ca respectam graficul. Sunt persoane dedicate, unii dintre ei sunt din alte zone ale Romaniei: Ploiesti, Botosani si sunt departe de familie. Insa toti realizeaza cat de important este acest proiect si isi doresc reusita. Avem foarte multi tineri in echipa, pe care vrem sa ii formam", a precizat Sterian. Proiectul BRUA consta in construirea unei conducte noi de transport gaze care va conecta Nodul Tehnologic Podisor cu Statia de Masurare Gaze Horia pe directia Podisor-Corbu-Hurezani-Hateg-Recas-Horia. Acest nou coridor vizeaza diversificarea rutelor de transport gaze naturale din regiunea Marii Caspice inspre Europa Centrala, valorificarea unor noi surse de gaze naturale in perimetrele off-shore din Marea Neagra, precum si valorificarea volumelor de gaze naturale aferente acestor surse pe piata romaneasca si europeana si posibilitatea curgerii fizice bidirectionale permanente pe interconectarile cu Bulgaria si Ungaria. In raportul pe primul semestru al anului, Transgaz arata ca a semnat contracte si a dat ordin de incepere pentru lucrari in valoare de aproximativ 335 de milioane de euro pana acum, pentru realizarea pe teritoriul Romaniei a conductei BRUA, si a primit o prefinantare de 13,8 milioane de euro de la Comisia Europeana. Faza I a proiectului BRUA necesita o investitie totala de 478,6 milioane de euro, iar termenul estimat de punere in functiune si incepere operare este decembrie 2019.

Sursa: Agerpress