MCSI: Proceduri simplificate online pentru agentiile de turism din Romania prin Punctul de Contact Unic electronic
Data publicarii: Astazi, 24-10-2018 | Economie
Agentiile de turism beneficiaza de proceduri simplificate online, puse la dispozitie de Ministerul Turismului, prin intermediul Punctului de Contact Unic electronic - PCUe, sistem gestionat de Agentia pentru Agenda Digitala a Romaniei (AADR), se arata intr-un comunicat de presa al Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale (MCSI).
Astfel, din perspectiva simplificarii serviciilor gestionate de Ministerul Turismului, a fost organizata o intalnire cu peste 80 de reprezentanti ai agentiilor de turism din toata tara, pentru a face cunoscute prevederile noilor acte normative care reglementeaza activitatea in acest domeniu, fiind exemplificata modalitatea simplificata de transmitere si solutionare a solicitarilor, prin intermediul internetului.
"Simplificarea si debirocratizarea administratiei publice, eliminarea mersului la ghisee si accesibilitatea, prin intermediul internetului, la serviciile oferite de institutiile statului sunt prioritati pentru mine si pentru intregul Executiv, motiv pentru care venim in sprijinul romanilor prin intermediul unor platforme care aduc relatia cetatean - institutie la un click distanta. Un astfel de exemplu este Punctul de Contact Unic electronic, iar intalnirile, precum cea organizata de Ministerul Turismului si AADR, dovedesc faptul ca sistemele gandite de noi isi ating obiectivul de a digitaliza comunicarea dintre cetatean si institutie daca sunt folosite la adevaratul lor potential', sustine ministrul Comunicatiilor si Societatii Informationale, Bogdan Cojocaru.
Potrivit sursei citate, solicitarile din partea agentiilor de turism referitoare la noua modalitate de licentiere a acestora, raportarile lunare privind numarul de pachete contractate si vandute, valoarea totala a sumelor incasate in avans si achitate de furnizori, instrumentele de garantare detinute pot fi transmise cu usurinta, pe cale electronica, prin intermediul Punctului de Contact Unic electronic, sistem disponibil la adresa edirect.e-guvernare.ro.
Datele Agentiei pentru Agenda Digitala a Romaniei arata ca, in prezent, 451 de autoritati, structuri teritoriale si ordine profesionale sunt inscrise in PCUe si ofera cetatenilor din tara si din spatiul comunitar posibilitatea de a vizualiza, dar si de a obtine online avize, autorizatii, certificari si calificari.
La nivelul anului 2011, erau inscrise in acelasi portal unic la nivel national un numar de 10 institutii.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall