50 % dintre romani platesc intre 15 si 25 de lei pentru un litru de vin; vanzarile de vin alb ocupa 60 % din piata
Data publicarii: 29-10-2018 | Economie
Vanzarile de vin alb reprezinta 60% din piata autohtona, dublu fata de cele de vin rosu (30%), iar jumatate dintre romani platesc intre 15 si 25 de lei pentru un litru de vin, conform unui studiu de specialitate, remis luni AGERPRES.
O mie de producatori de vin cu peste 2.000 de branduri ajung sa vanda abia cat 5% din volumul pietei de bere, dar cu circa 30% din valoarea acesteia. Cel mai recent studiu local, Nielsen Wine Consumers' Insights, arata ca 22% din totalul vanzarilor de vin in retail sunt la sticla de plastic, asadar in segmentul economy. Majoritatea respondentilor a declarat ca aleg un vin mai scump mai ales in ocazii legate de business, in care ies cu colegii sau clientii.
Cei mai multi consumatori de vin sunt barbatii cu varsta de peste 35 de ani, cu venituri peste medie. Conform studiului, acesta este segmentul ce tinde sa aiba o pondere mai mare in randul celor numiti "heavy wine consumers", cei care beau vin de mai mult de zece ori pe luna. Totusi, cei care beau mai rar sunt si cei care sunt inclinati sa investeasca mai mult intr-un vin premium.
O treime dintre respondenti aleg sa bea vin dupa ce termina sau chiar in timp ce fac treburi prin casa. Pentru aceasta ocazie de consum, de cele mai multe ori este ales un vin cu un pret mediu. Vinul este o alegere personala, preferinta restului familiei este mult mai jos ca factor in decizia fata de alte categorii cum ar fi bauturile nealcoolice. Conform declaratiilor consumatorilor, principalul criteriu de alegere a vinului este gustul.
In Romania se consuma 20 de litri/capita pe an, in timp ce in Franta, tara in top 3 in privinta consumului de vin per capita, consumul este mai mult decat dublu.
Conform studiului, 40% din cei care au baut vin in ultimele trei luni au declarat ca beau si bere, cu o frecventa de 2-3 ori pe saptamana. Vinul si berea inseamna lucruri diferite pentru consumator. Berea este perceputa ca o bautura pentru toata lumea si toate ocaziile, cu un pret convenabil. Vinul este asociat deseori cu masa, dar si cu ocaziile de sarbatoare.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall