Peste 1.000 de romani au depus anul acesta, la CSALB, o cerere de conciliere cu banca sau IFN-ul
Data publicarii: 31-10-2018 | Economie
Peste 1.000 de romani au depus, pana pe 30 octombrie 2018, la Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB), o cerere de conciliere cu banca sau IFN-ul, informeaza miercuri institutia.
Pragul de o mie de solicitanti a fost depasit pe 30 octombrie 2018. Cel mai probabil, numarul cererilor pana la finalul lunii decembrie 2018 va fi mai mult decat dublul celui inregistrat in 2017, cand 505 consumatori s-au adresat Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar.
Din totalul cererilor, mai mult de 200 au venit prin aplicatia online care a devenit operationala pe site-ul CSALB in urma cu trei luni.
Prima cerere inregistrata la Centru a fost in martie 2016.
In urma negocierilor purtate cu bancile, 280 de romani au gasit o solutie la problemele lor, in primele zece luni ale anului, fata de doar 40 in aceeasi perioada din 2017.
"De la inceputul anului am trecut de 430 de dosare constituite si am ajuns la 280 de dosare in care consumatorii si bancile au ajuns la o solutie comuna, ceea ce demonstreaza o crestere certa a activitatii CSALB si, implicit, un grad de constientizare si de interes tot mai mari, la nivelul cetateanului, in ceea ce priveste solutionarea pe cale amiabila a nemultumirilor cu bancile", a spus Alexandru Paunescu, membru al Colegiului de Coordonare al CSALB.
CSALB functioneaza in sprijinul consumatorilor, iar romanii care intampina probleme cu bancile pot apela gratuit la Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar, termenul de solutionare fiind de 90 de zile. Consumatorii pot apela la CSALB pentru probleme diverse - daca au popriri asupra sumelor exceptate de la executare, situatii legate de bani alocati prin programe finantate din fonduri europene, plati eronate sau probleme cu transferurile bancare.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall