Salamul de Sibiu va fi promovat cu bani europeni in Romania, Spania si Italia; un roman consuma doar 4 felii de Salam de Sibiu pe an

Data publicarii: 01-11-2018 | Economie
Salamul de Sibiu va fi promovat in Romania, Spania si Italia, timp de trei ani, cu ajutorul unui grant european in valoare de 1,5 milioane de euro obtinut de Asociatia Producatorilor de Salam de Sibiu (APSS), iar data de 1 noiembrie va deveni incepand din acest an ''Ziua Nationala a Salamului de Sibiu''. Asociatia Producatorilor de Salam de Sibiu din care fac parte sase producatori (Angst, Aldis, Agricola Bacau, Scandia Food, Cris-Tim si Reinert), a anuntat miercuri, la INDAGRA, ca romanii iubesc acest produs super premium, de nisa, desi consumul unui roman nu este mai mare de 4 felii pe an, la o productie de 2.100 de tone in 2017. "Ziua Nationala a Salamului de Sibiu va fi de fiecare data pe 1 noiembrie. De ce 1 noiembrie? Pentru ca de fiecare data se desfasoara cel mai titrat targ din Romania, INDAGRA. Este locul in care producatorii se intalnesc cu consumatorii, cu retailerii. Este locul cel mai frumos unde putem promova produsele si sa discutam planuri de viitor", a declarat, miercuri, Carmen Gavrilescu, presedintele Asociatiei, intr-o conferinta de presa. Ea a precizat ca in anul 2017 asociatia a castigat un grant de 1,5 milioane de euro prin programul european "Enjoy! It's from Europe", in cadrul caruia timp de trei ani, 2018, 2019 si 2020, Salamul de Sibiu va fi promovat in Romania, Italia si Spania, iar primele doua targuri de promovare la Barcelona si Torino s-au desfasurat deja. "2018 este primul an de implementare si ne bucuram ca am reusit sa obtinem ca Romania, tara din care facem parte, sa fie tara de promovare, pentru ca romanii iubesc foarte mult Salamul de Sibiu si trebuie sa promovam acest sistem de calitate, de Indicatie Geografica Protejata, care tezaurizeaza istoria celor mai vechi companii care activeaza in Romania. Au venit si companii tinere in aceasta asociatie, care inoveaza si invata alaturi de noi si duc mai departe istoria celor 130 de ani", a declarat pentru AGERPRES Carmen Gavrilescu. Ea a spus ca va urma un program extrem de complex, "Noaptea Restaurantelor", care debuteaza vineri seara, si unde, impreuna cu unul dintre cei mai titrati sefi din Romania, vor demonstra ca Salamul de Sibiu poate depasi nivelul de sandwich si nu este necesar sa il consumi doar la micul dejun. "Salamul de Sibiu ramane un salam de nisa super premium in mintea consumatorilor nostri, dar vrem sa invatam oamenii sa consume un produs de calitate. In Romania, consumul anual este de 4 felii de salam pe cap de locuitor. Productia in 2017 a fost de 2.100 de tone si prognozam 2.400 tone anul acesta. Tinta noastra este sa ajungem la 3.000 de tone in urmatorii doi ani si pentru a accesa inca un fond european, tot pe trei ani, care poate fi dublu, daca grantul acesta se desfasoara bine", a mai spus Gavrilescu. In privinta exporturilor, presedintele asociatiei sustine ca Salamul de Sibiu ajunge cu precadere in tarile unde sunt romani, respectiv Spania, Italia, Franta, Marea Britanie, Germania, dar acestea sunt inca destul de "timide", respectiv doar 2% din productie. Salamul de Sibiu este unicul produs romanesc din categoria carne procesata recunoscut in 2016 cu distinctia europeana a calitatii Indicatie Geografica Protejata (IGP).

Sursa: Agerpress