Romania isi va distruge toate resursele daca nu schimba modul de a face turism (hotelier)

Data publicarii: 06-11-2018 | Economie
Romania este departe de a utiliza adevaratul sau potential in sectorul turistic si isi va distruge toate resursele daca nu schimba modul de a actiona, a declarat, luni, Calin Ile, presedintele Federatiei Industriei Hoteliere din Romania, in cadrul conferintei organizate cu ocazia evenimentului #ExperienceBucharest. "Ne vom distruge toate resursele daca vom continua sa actionam in acest fel in turism. Trebuie sa schimbam ceva. Am facut un test tastand pe google "Bucharest tourism" si puteti vedea ca rezultatele erau 9 milioane feed si 100.000 de videoclipuri, dar fata de Budapesta contentul este foarte mic. Acest lucru inseamna ca este o mare oportunitate pentru voi sa lansati continut dupa aceasta vizita in Bucuresti", le-a spus el celor prezenta la conferinta, printre care si cei mai importanti 50 de bloggeri si influenceri de pe cinci continente, care au vizitat tara noastra in perioada 2 - 5 noiembrie. Ile a mentionat si faptul ca Romania va prelua, de la 1 ianuarie, presedintia rotativa a Consiliului UE, ceea ce inseamna oportunitati in plus. "Vorbim de sase luni de evenimente politice si economice in tara noastra, iar in 2020 organizam campionatul de fotbal si putem profita de aceste evenimente pentru a spori vizibilitatea tarii, pentru a avea beneficii in anii urmatori. Dinamica in turism este foarte mare, iar lucrurile se misca repede, asa ca trebuie sa actionam acum", a aratat Ile. Prezent la conferinta, Sorin Chirita, city-manager al Capitalei, le-a spus invitatilor care sunt principalele atractii ale Bucurestiului. "Va asteptam pe 1 Decembrie la Marea Parada facuta sub Arcul de Triumf, parada militara si o serie de evenimente in perioada de 1 Decembrie, cand cu adevarat sarbatorim cei 100 de ani de la Mare Unire, si veti gasi urmele in ceea ce inseamna patrimoniul cultural, monumentele si cladirile istorice ale intregii istorii a Romaniei, inca din perioada neoliticului, chiar si ale familiei lui Vlad Tepes, pentru ca Vlad Tepes facea parte dintr-o familie a domnitorilor, a conducatorilor tarilor romane, nu era un caz singular. Pentru ca tot e cunoscut ca Dracula, poporul roman il serbeaza ca un mare conducator drept. Tocmai de aceea ne bucuram ca sunteti aici si an de an vom avea evenimente, unele dintre ele sunt unice in lume, pentru ca avem, nu stiu cat cunoasteti despre evenimentul nostru iMapp, avem Casa Poporului, cea mai mare suprafata de proiectare, iar in luna septembrie avem acest eveniment in care participa echipe din intreaga lume, este un concurs international de proiectare de imagini pe cladiri. Ca sa inchei, Bucurestiul imbina istoria cu activitatile moderne. Sper sa va avem invitati si anul urmator si an de an sa venim cu servicii si cu activitati mai atractive si care sa satisfaca cerintele celor care viziteaza Capitala noastra", a aratat Chirita. Cei mai importanti 50 de bloggeri si influenceri de pe cinci continente vor promova Romania si Bucurestiul, odata cu participarea lor in perioada 2 - 5 noiembrie la cea de-a IV-a editie a evenimentului #ExperienceBucharest. Alaturi de #ExperienceRomania, #ExperienceBucharest este cel mai mare proiect de promovare independenta a Romaniei si a adunat la start pana in prezent peste 300 de invitati internationali, bloggeri, jurnalisti, vloggeri si specialisti pe Twitter si Instagram ce au creat campaniilor continut de calitate, au promovat Bucurestiul si diverse regiuni ale Romaniei si au obtinut expunere pentru Romania in valoare de zeci de milioane de euro.   "Online-ul si social media au devenit canalele principale pentru a atrage turisti in cele mai de succes destinatii din lumea intreaga. In 2018, desi s-a inregistrat o crestere a numarului de turisti straini in termeni procentuali, promovarea Romaniei ca destinatie turistica este una deficitara. Nu avem un site national oficial de promovare actualizat, ba chiar a si disparut de pe internet o vreme. Nu are un cont oficial de Instagram sau de Youtube sau o aplicatie functionala de promovare. A inchis toate reprezentantele internationale de promovare turistica a Romaniei. Din 2012 nu exista nici macar un clip de promovare turistica, iar site-ul Ministerului Turismului este doar in limba romana. Pe scurt, oficial nu existam ca imagine internationala, iar numarul turistilor straini din Romania inregistreaza printre cele mai mici valori din toata Europa", sustine fondatorul proiectului, Tudor Maxim. Pe parcursul campaniei #ExperienceBucharest, toti invitatii s-au bucurat de tururi si experiente alternative, precum "Povestea Bucurestiului", in care participantii au descoperit mai bine de 500 de ani de istorie, "Patrimoniul Cultural rrom", care abordeaza tema sensibila a discriminarii rrome, "Viata Reala a Uriasilor de Pantelimon", unde participantii au descoperit o alta latura a vietii din Capitala, "Turul alternativ", ce deschide apetitul pentru arta urbana, "Turul comunist", ce prezinta peste 40 de ani de istorie care au format statul roman contemporan, si multe altele. De asemenea, Arcul de Triumf a fost special deschis pentru acest eveniment. Pe data de 5 noiembrie, in ultima zi a proiectului, a fost organizata cea mai importanta Conferinta internationala din Romania, dedicata turismului si social media, la care au participat profesionisti din domeniul turismului, influenceri internationali si romani din domeniul turismului, jurnalisti, reprezentanti ai autoritatilor locale din Bucuresti, Oradea, dar si reprezentati ai autoritatilor de promovare turistica din Thailanda, Grecia, Dubai si Austria. Proiectul este sustinut de Primaria Municipiului Bucuresti, prin Administratia Monumentelor si Patrimoniului Turistic, si de TAROM - Compania Nationala de Transporturi Aeriene a Romaniei.

Sursa: Agerpress