Depoul si Terminalul Multimodal Straulesti au fost puse in functiune; tarif de 1 leu pentru o ora de parcare

Data publicarii: 13-11-2018 | Economie
Depoul si Terminalul Multimodal Straulesti din cadrul proiectului Magistrala 4. Racord 2. Sectiunea Parc Bazilescu (PS Zarea) - Straulesti au fost puse luni in functiune, pentru inceput pretul pentru o ora de parcare fiind de 1 leu/ora. "Incepem exploatarea terminalului multimodal cu un tarif de 1 leu/ora. Vom analiza si vom scoate spre vanzare si abonamente si, de asemenea, aparatele sunt prevazute cu un soft ce poate permite ca acela care foloseste transportul cu metroul si nu va lua un abonament sa poata scana cartela de metrou si sa poata obtine un discount, asa cum se face si in tarile din UE. In urmatoarele sase luni, noi asa am aprobat darea in exploatare cu un tarif de 1 leu si in sase luni sa facem analiza si sa vedem cum vom scoate acest abonament si cealalta facilitate. Dureaza putin mai mult pana cand implementam, dar prima prioritate este abonamentul", a declarat directorul general al Metrorex, Dumitru Sodolescu. Potrivit acestuia, calculul a fost facut pentru un grad de ocupare de 60% in prima luna.   Scopul constructiei primului Terminal Multimodal din Bucuresti a fost acela de a imbunatati conditiile de mediu prin reducerea poluarii si decongestionarea traficului din capitala. Astfel, autovehiculele ce intra in capitala vor putea utiliza parcarea, pasagerii avand acces direct si rapid la transportul public orasenesc (subteran si suprateran) si interurban pentru destinatiile din afara capitalei. Taxa de parcare este de 1 leu pe ora. Constructia Depoului si Terminalului Multimodal Straulesti a fost finantata de la bugetul de stat si a costat aproximativ 363 milioane de lei cu TVA, inclusiv amenajarile de suprafata. "Lucrarile s-au terminat in termenul contractual, respectiv 18 iulie, cu o singura exceptie - sistemul de taxare a venit mai tarziu pentru ca initial era o alta specificatie tehnica si am dorit sa avem de ultima generatie si, asa cum vedeti, avem niste echipamente chiar ultraperformante, cele pe care le-am instalat", a precizat seful Metrorex. Terminalul multimodal are un regim de inaltime P+3 etaje si are in alcatuirea sa un parcaj pentru 660 de autovehicule, sala de asteptare pentru calatorii transportului public orasenesc si interurban si autogara cu 11 locuri de parcare. Terminalul este dotat cu lifturi de acces in parcajul suprateran, precum si cu acces direct catre statia de metrou Straulesti prin intermediul unei galerii subterane dotate cu trotuare mobile si luminatoare ce ofera lumina naturala. In ceea ce priveste Depoul Straulesti, acesta are o suprafata de 11.000 de metri patrati si 13 linii, unde pot fi garate sau reparate in acelasi timp sapte trenuri. In cadrul aceluiasi proiect au fost amenajate spatii verzi adiacente drumurilor de acces, dar si un teren de sport. "Depoul Straulesti este prevazut cu 13 linii care au toate functiunile posibile pentru mentenanta materialului rulant, incepand cu o statie de spalare, continuand cu strung pentru strunjit rotile trenurilor, linii de revizie, linii de garare, bineinteles spatii tehnice pentru personalul de intretinere. Are 13 linii si este gandit din punct de vedere al asigurarii gararii si mentenantei trenurilor inclusiv pentru Magistrala 6, care va fi ulterior executata. Deci, acest depou este capabil sa sustina si trenurile aferente Magistralei 6. Acest depou mai are in continuare catre statia Straulesti pe zona de galerie si foarte multe spatii tehnice, ateliere etc. pentru mentenanta materialului rulant, bineinteles si instalatie, echipamente care asigura partea de stins incendii, partea de ventilatie etc.", a precizat, la randul sau, Constantin Mustatea, directorul de Investitii si Achizitii Publice al Metrorex. In cadrul depoului au fost prevazute spatiile necesare atelierelor de intretinere a materialului rulant, dormitoare pentru mecanici cu lumina naturala, precum si dotarile si echipamentele tehnice necesare (strung, vinciuri, poduri rulante, canale de revizie, statie de spalare etc.). Galeria de legatura cuprinde zona de schimbatoare de cale care fac posibile diverse manevre de acces catre fiecare linie a depoului, cum sunt manevrele de intrare si iesire de la liniile de parcare, manevra pentru operatia de spalare sau manevra pentru operatia de strunjire a rotilor. Extinderea ariei metropolitane a municipiului Bucuresti prin intermediul Liniei de metrou Magistrala 4. Racordul 2. Sectiunea Parc Bazilescu (PS Zarea) - Straulesti si implicit a Terminalului Multimodal va ajuta la fluidizarea transportului de suprafata preluat din localitatile invecinate (Mogosoaia, Buftea), unde se constata o crestere semnificativa a populatiei.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro: