CSALB: Aproape 39.000 de euro, stersi din efortul de plata pentru un consumator, in urma negocierii cu banca
Data publicarii: 11-12-2018 | Economie
Un bucurestean a obtinut un beneficiu de aproape 39.000 de euro in urma negocierii cu banca, acesta fiind cel mai important caz din punct de vedere valoric, se arata intr-un comunicat al Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) remis marti AGERPRES.
Prin procedura desfasurata in cadrul CSALB i-a fost anulata perceperea pe viitor a comisionului de administrare, in cuantum de 35.000 de euro, plus restituirea comisionului de acordare a creditului, in valoare de 3.770 de euro. Astfel, costul creditului pentru acest consumator a scazut cu 38.770 de euro.
'Daca pana acum cea mai mare suma de care a beneficiat un consumator a fost de 20.000 de euro, intr-un caz social, astazi vorbim despre un caz in care valoarea beneficiilor aproape ca s-a dublat. Cresterea sumelor pe care institutiile financiar-bancare le scad din sold sau din costul creditelor reprezinta dovada faptului ca bancile sunt dispuse sa negocieze cu adevarat conditii mai bune pentru consumatori, in scopul continuarii relatiilor contractuale cu acestia si pentru rezolvarea litigiilor pe cale amiabila, iar nu in instanta', a spus Alexandru Paunescu, membru al Colegiului de Coordonare CSALB.
In acest an, aproximativ 1.200 de cereri au fost trimise de consumatori catre CSALB, fata de 505 in 2017. Dintre acestea, peste 500 s-au transformat deja in dosare, fata de 214 dosare anul trecut si doar 46 in 2016. Alte peste 130 de cereri se afla in faza de analiza la comercianti, iar peste 80 de cereri au fost solutionate direct de banca si de consumator, dupa transmiterea cererii de conciliere prin intermediul CSALB. Toata procedura este gratuita pentru consumatori.
Cele mai multe cereri vizeaza reducerea sau eliminarea unor comisioane, reducerea soldului sau a costurilor asociate creditelor ipotecare sau de consum.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare
- BNR a decis să mențină rata dobânzii de politică monetară la 7,00% pe an
- Proiectul GirlPower Network: Transformarea Educației în Mediul Rural Românesc
- Opinie Deloitte: Sanctiunile aplicabile in cazul neconformarii la sistemul de raportare RO e-Factura
- NN Romania o numeste pe Eszter Martin in rolul de Chief HR Officer