Consumatorii cu venituri de 1.501-2.500 euro, cei mai influentati de calitatea si garantia produselor si serviciilor din online

Data publicarii: 16-01-2019 | Economie
60% dintre consumatorii cu venituri cuprinse intre 1.501 si 2.500 euro sunt cei mai influentati de calitatea si garantia produselor sau serviciilor din mediul online, urmati de 33% dintre consumatorii cu venituri de pana la 500 euro, conform studiului "Comportamente de cumparare in era consumatorilor digitali", remis AGERPRES. La polul opus, 2% dintre cumparatorii cu venituri de peste 2.500 euro se declara putin influentati de aceste aspecte. "54% dintre consumatorii cu venituri de 1.501-2.500 euro sunt foarte mult influentati de ratingul primit de produsul sau serviciul pe care doresc sa-l achizitioneze, pe cand, la polul opus, 13% dintre consumatorii cu venituri de 0-500 euro sunt cei care se declara putin influentati de acest aspect", conform studiului realizat de Valoria. Reclamele pe website-uri sunt cele mai eficiente pentru consumatorii care au un venit de 501-1000 euro (63%) si apoi pentru cei cu un venit de peste 2.500 euro (58%), pe cand reclamele pe retelele sociale sunt eficiente pentru consumatorii cu un venit de pana la 500 euro (60%), urmati de cei cu un venit de 1001-1500 euro (53%). Interfata aplicatiei si designul website-ului conteaza cel mai mult pentru 53% dintre respondentii cu venituri de 0-500 euro. Comunicarea pe canalele de social media este foarte importanta pentru 38% dintre consumatorii cu venituri de 501-1000 euro, iar personalizarea produselor si serviciilor in mediul online sau pe mobil influenteaza decizia de cumparare online a 41% dintre consumatorii cu venituri de peste 2500 euro. In afara de pret, brandul si imaginea sunt factorii care influenteaza decizia de cumparare a 17% dintre cei cu venituri de peste 2.500 euro si tot pentru 17% dintre cei cu venituri de 501-1001 euro. Pe de alta parte, caracteristicile tehnice influenteaza decizia de cumparare a 22% dintre consumatorii cu venituri de 501-1000 euro si 19% dintre cei cu venituri de 1001-1500 euro. In ultimele 12 luni, cei mai multi consumatori cu venituri de peste 2.500 de euro (74%) au cumparat online imbracaminte si incaltaminte, 90% dintre cei cu venituri de 1.501-2.500 euro au cumparat electronice si electrocasnice, 31% dintre cei cu venituri de 1001-1500 euro au cumparat produse de asigurare, iar 10% dintre cei cu venituri de 501-1.000 euro au cumparat servicii medicale in acest mod. Serviciile de telefonie mobila sunt cumparate offline de cei mai multi dintre consumatorii cu venituri de peste 2.500 euro (37%), imprumuturile bancare de cei cu venituri de 1.501-2.500 euro (21%), asigurarile de cei cu venituri de 1.001-1.500 euro (26%), iar serviciile medicale de consumatorii cu venituri de 501-1.000 euro si cei cu venituri de peste 2.500 euro (34% fiecare). 61% dintre respondenti sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru timpul de livrare redus, 55% pentru disponibilitatea imediata, 47% pentru produsele personalizate, 45% pentru serviciile premium, 37% pentru caracteristicile inovative, 36% pentru produsele eco, bio, organice, 28% pentru produsele autohtone, iar 17% pentru produsele de lux. Toate categoriile de consumatori vad feedback-ul trimis prin social media ca pe un mecanism bun pentru a valida informatii intr-o maniera obiectiva, dar 32% dintre cei cu venituri de peste 2.500 euro considera ca este o metoda noua de a-si exprima nemultumirea, ca si 29% dintre cei cu venituri de 1.501-2.500 euro, 27% dintre cei cu venituri de 0-500 euro si 23% dintre cei cu venituri de 1.001-1.500 euro.

Sursa: Agerpress