Ministerului Transporturilor: Peste 4.000 de oameni sunt implicati in actiunile de deszapezire si combatere a poleiului

Data publicarii: 27-01-2019 | Economie
Peste 4.000 de oameni, aflati in bazele si comandamentele de la nivel regional si central, sunt implicati in actiunile de deszapezire si combatere a poleiului, conform unui comunicat al Ministerului Transporturilor. Potrivit documentului, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) dispune de peste 3.000 de utilaje, respectiv autobasculante cu lama si raspanditor, turbofreze, incarcatoare, autovehicule de interventie si autovehicule cu senile. Totodata, stocurile de sare si clorura de calciu sunt permanent completate pe masura ce se consuma. Ministerul Transporturilor precizeaza ca, in baza contractului cu SALROM, se asigura suplimentarea cantitatilor de sare. "De la mijlocului zilei de 25 ianuarie 2019 si pana in prezent s-a actionat cu 1.000 de utilaje (lame si turbofreze) si s-au raspandit peste 4300 tone de material antiderapant. Sectoarele de drum temporar inchise, din cauza ploii inghetate, au fost: A2 Lehliu-Drajna si A3 - Bucuresti - Centura Bucuresti, acestea fiind redeschise in cursul diminetii zilei de astazi", se mentioneaza in comunicat. In ceea ce priveste reteaua feroviara, in comunicat se precizeaza ca "la aceasta ora nu sunt linii inchise insa circulatia trenurilor este adaptata la conditiile meteo severe de ploaie inghetata si vant puternic pe raza regionalelor din jumatatea de sud a tarii , dar si la intrare in Capitala". Totodata, pe magistrala Bucuresti - Constanta, trenurile circula remorcate cu locomotive Diesel din cauza poleiului depus pe linia de contact si a vantului puternic, fenomene meteo care nu permit desfasurarea in conditii normale a traficului feroviar, si anume cu tractiune electrica. "Pe restul retelei feroviare din jumatatea de sud a tarii, traficul se desfasoara in conditii de iarna, fara implicatii majore in circulatia trenurilor, insa sub atenta supraveghere a dispecerilor locali si centrali, dar si a personalului feroviar de intretinere", se mai arata in comunicat. Ministerul Transporturilor precizeaza faptul ca, in prima parte a zilei, circulatia trenurilor a fost afectata de conditiile meteo severe pe relatiile Bucuresti Nord - Lehliu si Valea Alba - Drobeta Turnu Severin Marfuri, unde mai multi copaci, care au cedat sub greutatea ghetii, s-au prabusit pe firul de contact, ceea ce a dus la intreruperea alimentarii cu energie electrica a locomotivelor. "De asemenea si la intrare in Capitala s-a circulat pana la ora 11,40 in conditii speciale pe sectorul Buftea - Peris - Crivina, unde s-au inregistrat fluctuatii de tensiune in linia de contact si implicit intreruperi repetate de alimentare cu energie electrica a locomotivelor. Toate aceste deranjamente au fost remediate incepand cu ora 10.00 si pana la ora 11,40, personalul de specialitate feroviar fiind insa activat si pregatit sa actioneze operativ in continuare pentru mentinerea sigurantei in circulatia trenurilor", se mai arata in comunicat. Ministerul Transporturilor mentioneaza de asemenea faptul ca, pe tot parcursul acestei zile, echipele feroviare vor face verificari permanente pe toate sectiile de cale ferata de pe raza judetelor din jumatatea de sud a tarii, aflate sub incidenta celor doua coduri de vreme nefavorabila, iar pe segmentele unde situatia o impune se va interveni operativ cu personal care are la dispozitie 92 de drezine pantograf si alte utilaje necesare, astfel incat sa mentina operational traficul pe toate magistralele. Trenuri CFR Calatori afectate de conditiile meteo nefavorabile: pe sectia de circulatie 900 Bucuresti - Timisoara: trenul IR 1695 Bucuresti Nord - Craiova - Timisoara Nord a fost afectat de inchiderea accidentala Valea Alba - Drobeta Turnu Severin Marfuri (lipsa tensiune in firul de contact de la ora 4,32 la ora 10,01); un tren IR anulat pe ruta Bucuresti Nord - Craiova ca urmare a intarzierilor inregistrate de trenuri la indrumarea din statia Bucuresti Nord; un tren Regio anulat pe ruta Balota - Orsova; un tren Regio anulat pe ruta Orsova - Drobeta Turnu Severin. Pe sectia de circulatie 800 Constanta -Bucuresti Nord, din totalul de 12 trenuri Interregio care circula zilnic, au fost anulate trei trenuri; din totalul de 10 trenuri Regio care circula zilnic, au fost anulate cinci trenuri, in circulatie fiind cinci trenuri, din care patru trenuri pe ruta Bucuresti - Constanta; pe sectia de circulatie 700/ 701 Slobozia - Urziceni- Bucuresti Nord - au fost anulate doua trenuri Regio pe ruta Slobozia Veche - Bucuresti Nord si retur ( R 8123/R 8122); pe sectia de circulatie 500 Bucuresti Nord - Buzau - Suceava - un tren Interregio a fost anulat pe ruta Bucuresti -Buzau; un tren Regio a fost anulat pe ruta Bucuresti - Ploiesti Sud. Conform comunicatului, aeroporturile aflate sub autoritatea Ministerului Transporturilor sunt functionale. Exista intarzieri la decolare cauzate de procedurile specifice iernii. Degivrarea se face cu pasagerii la bord si se intervine constant pe piste, platforme si cai de rulare. Ministerul Transporturilor precizeaza ca in prezent se inregistreaza urmatoarea situatie la Aeroportul International Henri Coanda - Otopeni: 34 intarzieri la decolare de peste 30 min (40-70 minute) - exista intarzieri mai mari la urmatoarele curse: cursele Tarom de Paris, Amsterdam, Frankfurt intre 2,5 si 3 ore, cursa Blue Air de Cluj 3,5 ore, cursa Blue Air de Dublin 2 ore. O cursa Ryanair de Timisoara a fost anulata din cauza conditiilor meteo la Timisoara. Potrivit comunicatului, intarzierile la aterizare nu au cauze meteo. Degivrarea aeronavelor cade in responsabilitatea fiecarei companii aeriene in parte. Pe aeroporturile pe care opereaza, companiile aeriene incheie contracte de handling cu operatori autorizati. Aceste contracte includ, cand este cazul, si prestarea serviciilor de degivrare a aeronavelor. Administratia unui aeroport nu poate interveni in alegerea, de catre compania aeriana, a agentului de handling. Selectia se face in conditii concurentiale. Administratiile aeroportuare au ca atributii deszapezirea si degivrarea suprafetelor de miscare (piste, cai de rulare, platforme de stationare a aeronavelor) si a drumurilor de acces (rutier sau pietonal). De asemenea, in comunicat se mentioneaza ca in prezent sunt suspendate manevrele in portul Constanta Sud fluvial, din cauza vantului. Totodata sunt inchise urmatoarele cai navigabile: Bara Sulina si Canalul Dunare-Marea Neagra (km 0 - km 15), din cauza vantului si a vizibilitatii reduse. In aceasta perioada au fost suplimentate stocurile de materiale antiderapante si au fost dublate efectivele de personal.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro: