Romanii, in top 10 al pasagerilor care depun cu intarziere cererile de compensatii pentru zboruri anulate sau intarziate

Data publicarii: 26-02-2019 | Economie
Pasagerii romani ai companiilor aeriene depun cereri de despagubire, in medie, dupa o luna si jumatate de la zbor (durata medie - 42,3 zile), portughezii sunt cei care depun cel mai rapid astfel de cereri (34,4 zile), la polul opus fiind canadienii, cu o medie de 57,1 zile de la zbor. Un studiu recent realizat de AirHelp, liderul mondial in obtinerea de compensatii pentru pasagerii companiilor aeriene, a scos la iveala faptul ca romanii sunt pe locul 8 in topul celor care depun cu intarziere cereri de despagubire pentru zborurile eligibile conform Directivei Europene pentru Drepturile Pasagerilor EC 261. Potrivit AirHelp, mai mult de 85% dintre pasagerii europeni nu-si cunosc drepturile cand vine vorba despre compensatiile pe care le pot primi de la companiile aeriene in caz de intarziere, anulare sau suprarezervare a zborului. Romanii nu sunt nici ei o exceptie si chiar si celor informati le ia mult timp pana se hotarasc sa depuna o astfel de cerere care le permite sa primeasca in astfel de situatii pana la 600 de euro compensatii. Directiva Europeana pentru Drepturile Pasagerilor EC 261 protejeaza pasagerii care au avut, din vina companiilor aeriene, intarzieri lungi, anulari de zboruri sau au fost refuzati la imbarcare pe zborurile ce decoleaza dintr-un stat membru al Uniunii Europene sau zboara catre un stat membru UE, cu o companie aeriana inregistrata pe teritoriul Uniunii. In medie, pasagerii din Portugalia, Olanda si Austria depun cererile de compensatii dupa 34 - 35 de zile de la producerea evenimentului neplacut, in timp ce pasagerii romani inainteaza o astfel de cerere dupa 42,3 zile. La polul opus portughezilor, canadienii asteapta, in medie, 57,1 zile, norvegienii 53,4 zile, iar americanii 52,3 zile. Pasagerii pot beneficia de compensatii financiare cu o valoare cuprinsa intre 250 si 600 de euro de persoana, in anumite cazuri de intarzieri sau anulari ale zborurilor, sau cand le-a fost refuzata imbarcarea. Astfel de despagubiri se pot acorda numai in cazul in care evenimentul s-a produs din vina exclusiva a companiilor aeriene si nu din motive ce nu le pot fi imputate acestora, respectiv cazuri de forta majora cum ar fi, de exemplu, vremea nefavorabila, urgente medicale sau atentate teroriste. "Chiar daca au la dispozitie 3 ani pentru a depune o cerere de compensatii conform Directivei Europene nr. 261, este absolut necesar ca pasagerii sa-si ceara drepturile cat mai repede dupa producerea evenimentului nedorit. Acest studiu ne arata ca multi dintre pasagerii care au dreptul la compensatii financiare asteapta mult timp sa depuna o cerere de despagubire sau sfarsesc prin a nu o mai face deloc. Noi, la AirHelp, ne dorim sa educam pasagerii sa-si cunoasca drepturile, astfel incat sa stie ca sunt indreptatiti sa primeasca compensatii si, astfel, sa oblige companiile aeriene sa-si indeplineasca obligatiile asumate fata de pasageri", a spus Henrik Zillmer, director general al AirHelp. Pasagerii care au avut probleme cu zborurile pot depune cereri de despagubire direct la companiile aeriene, dar, daca nu primesc vreun raspuns sau daca nu li se acorda compensatiile la care au dreptul, pot apela la ajutorul AirHelp prin intermediul site-ului sau al aplicatiei de mobil. Aplicatia de mobil a AirHelp dispune de un scanner pentru boarding pass pe care pasagerii il pot folosi pentru a afla imediat daca sunt eligibili sau nu pentru compensatii. Conform AirHelp, pasagerilor din Uniunea Europeana le ia, de obicei, mai putin timp sa depuna cereri de despagubire, poate si pentru ca Directiva E261 este o lege a Uniunii Europene, deci cetatenii sunt mai bine informati despre beneficiile/prevederile ei. Canada, Norvegia si Statele Unite sunt tarile din care se depun cu cea mai mare intarziere cereri de despagubire. AirHelp este liderul mondial in obtinerea de compensatii, ajutand pasagerii sa inteleaga care sunt drepturile lor si sa primeasca despagubiri pentru zboruri intarziate, anulate sau suprarezervate. Din 2013, cand AirHelp a fost fondata, compania a ajutat peste 7 milioane de pasageri. AirHelp are reprezentante in Europa, Asia si America de Nord, care deservesc 30 de tari, oferind asistenta in 16 limbi. Compania are peste 550 de angajati la nivel mondial.

Sursa: Agerpress