Inspectorii de la Protectia Consumatorilor au aplicat amenzi de 1,19 milioane lei comerciantilor de cosmetice
Data publicarii: 27-02-2019 | Economie
Comisarii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) au aplicat amenzi de peste 1,19 milioane de lei comerciantilor de cosmetice, inclusiv din comertul online, conform unui comunicat al institutiei remis miercuri AGERPRES.
In perioada 4-15 februarie, comisarii ANPC au verificat respectarea prevederilor legale la 920 de operatori economici, din care 912 la vanzarea directa si 8 la vanzarea online. La 528 dintre agentii economici controlati, reprezentand 57,39%, s-au depistat abateri.
Au fost controlate produse in valoare de peste 5,325 milioane lei, din care s-au constatat nereguli la produse in valoare de 512.737 lei.
La vanzarea directa, din cei 912 operatori economici, la 522 (57,23%) s-au depistat abateri de la prevederile legale. Pentru neregulile constatate, agentilor economici li s-au aplicat 664 de sanctiuni, din care 365 de avertismente si 299 de amenzi contraventionale, in valoare totala de 1,183 milioane de lei.
Au fost dispuse 187 de masuri de oprire temporara de la comercializare pentru produse cosmetice in valoare de 493.198 lei si 80 de masuri de oprire definitiva, pentru produse cosmetice cu data de minima durabilitate depasita (expirate), in valoare de 19.539 lei.
La vanzarea online, au fost verificati 8 profesionisti, cu site-uri de prezentare si publicitate. La 6 dintre acestia, reprezentand 75% din totalul online controlat, s-au depistat abateri de la prevederile legale. Pentru neregulile constatate, profesionistilor li s-au aplicat 3 avertismente si 3 amenzi contraventionale, in valoare de 6.500 lei. De asemenea, au fost dispuse 6 masuri de remediere, prin corectarea sau completarea informatiilor prezentate pe site-urile de prezentare si publicitate, la care s-au constatat abateri.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare