Chiritoiu: RCA ar trebui incheiata pe numele soferului, pentru ca pretul politei sa reflecte riscul de accident
Data publicarii: 15-03-2019 | Economie
Consiliul Concurentei a propus mai multe masuri pentru scaderea pretului RCA, precum incheierea politelor pe numele soferului, nu al proprietarului masinii, cum este in prezent, dar si un cod de conduita intre companiile de asigurari si cele de reparatii auto, intrucat exista situatii in care service-urile percep preturi mai mari daca reparatiile sunt achitate de asiguratori, a declarat, joi, pentru AGERPRES, presedintele Consiliului Concurentei, Bogdan Chiritoiu.
"Polita RCA trebuie sa reflecte riscul de accident, iar riscul de accident este determinat, in mare parte, de conducatorul masinii. Astfel, daca mai multe persoane conduc aceeasi masina, pretul politei va trebui adaptat in consecinta. Aceasta modificare nu reprezinta, insa, o prioritate", a sustinut Chiritoiu.
El a aratat ca exista si alte propuneri pentru a reduce pretul politelor RCA, pe care se concentreaza Consiliul Concurentei.
"Obiectivul nostru este ca pretul platit de populatie pentru polita de asigurare obligatorie (RCA) sa fie cat mai mic si in acest scop am facut o serie de recomandari. O parte dintre aceste recomandari au fost preluate in legislatia din domeniu si se observa ca pretul politelor a scazut in ultimii doi ani. La ora actuala, colaboram cu Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) in vederea adoptarii si a altor masuri care sa conduca la consolidarea pietei si la cresterea gradului de protectie a asiguratilor", a afirmat Chiritoiu.
Potrivit acestuia, in primul rand, este necesara cresterea numarului de masini aflate in circulatie, care au o polita RCA valabila.
"Din datele noastre, la ora actuala, sunt destul de multe masini in circulatie, aproximativ un sfert, care nu au RCA valabil pentru ca proprietarii au incheiat polita pentru o perioada foarte scurta, o luna, iar apoi au uitat sa o reinnoiasca. In acest context, noi am propus ca, pentru persoane fizice, politele RCA sa nu se mai incheie pentru o luna, ci pentru sase sau 12 luni, si doar pentru persoanele juridice sa existe posibilitatea de a incheia asigurarea pentru o luna", a precizat oficialul Concurentei.
In acelasi timp, este foarte important ca pretul reparatiilor auto sa nu creasca artificial, deoarece aceste majorari se reflecta in pretul RCA, a explicat Chiritoiu.
"Exista situatii in care se solicita un anumit pret daca cheltuielile de reparatii sunt achitate de proprietar si se solicita un pret mai mare daca reparatiile sunt achitate de compania de asigurari, prin intermediul RCA. Avand in vedere relatia tensionata dintre asiguratori si companiile de reparatii, noi am propus elaborarea unui cod de conduita aplicabil in relatia dintre cele doua parti, in vederea evitarii prejudicierii consumatorilor", a mai spus presedintele Concurentei.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare