Raport PwC: Industria de media din România poate atinge pragul de 3 miliarde de dolari în acest an
Data publicarii: 02-08-2019 | EconomieRaportul Global Entertainment & Media Outlook realizat de către PwC, analizează 14 segmente ale industriei de media și divertisment din 53 de teritorii, facilitând compararea datelor referitoare la consumatori și bugetele de publicitate. Printre cele mai importante sectoare media analizate se numără cel de media B2b, cărți, cinema, acces la internet, publicitate pe internet, ziare și reviste, muzică, radio și podcasturi, publicitate outdoor, video OTT, televiziune tradițională și consum de video acasă, publicitate TV, jocuri video și sporturi electronice, realitate virtuală.
Conform datelor furnizate de acest ultim raport, industria de media și divertisment din România se pregătește în acest an pentru depășirea pragului psihologic de 3 miliarde de dolari. Este sumă care reprezintă o creștere semnificativă de peste 7,1% comparativ cu anul 2018. Cu toate acestea, piața de media din România rămâne cea mai mică piață de acest gen din Europa Centrală și de Est (ECE), conform celei de-a 20-a ediții a raportului PwC Global Entertainment & Media Outlook 2019-2023 (GEMO). Până în anul 2023, se așteaptă însă un avans similar de cel puțin 6% pe an, urmând ca piața să urce până la nivelul de 3,8 miliarde de dolari.
”Urmând tendința globală, personalizarea și digitalizarea sunt adoptate tot mai rapid și pe piața de media și divertisment din România, estimările raportului indicând că acest segment va avea cele mai mari rate de creștere până în 2023. Această evoluție va genera o concurență tot mai agresivă pe piață, dar și un val de investiții în inovație. Rezultatul va fi o lume media în care consumatorii, inclusiv din România, vor putea controla și selecta pe scară largă tipul de conținut la care își doresc să aibă acces folosind mijloace tot mai diverse, fie că vorbim de dispozitive inteligente, soluții Over-The-Top (OTT), casa inteligentă sau mașina conectată la internet”, spune Florin Deaconescu, Partener și Liderul echipei de servicii dedicate sectorului de Tehnologie, Media și Telecom, PwC România.
Cea mai mare creștere s-a înregistrat potrivit raportului pe piața de servicii OTT din care fac parte platforme de distribuție media digitală premium precum Netflix și HBO Go,piață care a crescut de 5 ori în ultimii cinci ani, până la nivelul de 24 de milioane de dolari anual. Se așteaptă ca până în anul 2023, această piață să își dubleze valoarea. Pe locul al doilea s-a clasat segmentul de jocuri video și e-sports cu o creștere de 10,79%, piața ajungând în prezent la nivelul de 136 de milioane de dolari.
Conform datelor furnizate de acest ultim raport, industria de media și divertisment din România se pregătește în acest an pentru depășirea pragului psihologic de 3 miliarde de dolari. Este sumă care reprezintă o creștere semnificativă de peste 7,1% comparativ cu anul 2018. Cu toate acestea, piața de media din România rămâne cea mai mică piață de acest gen din Europa Centrală și de Est (ECE), conform celei de-a 20-a ediții a raportului PwC Global Entertainment & Media Outlook 2019-2023 (GEMO). Până în anul 2023, se așteaptă însă un avans similar de cel puțin 6% pe an, urmând ca piața să urce până la nivelul de 3,8 miliarde de dolari.
”Urmând tendința globală, personalizarea și digitalizarea sunt adoptate tot mai rapid și pe piața de media și divertisment din România, estimările raportului indicând că acest segment va avea cele mai mari rate de creștere până în 2023. Această evoluție va genera o concurență tot mai agresivă pe piață, dar și un val de investiții în inovație. Rezultatul va fi o lume media în care consumatorii, inclusiv din România, vor putea controla și selecta pe scară largă tipul de conținut la care își doresc să aibă acces folosind mijloace tot mai diverse, fie că vorbim de dispozitive inteligente, soluții Over-The-Top (OTT), casa inteligentă sau mașina conectată la internet”, spune Florin Deaconescu, Partener și Liderul echipei de servicii dedicate sectorului de Tehnologie, Media și Telecom, PwC România.
Cea mai mare creștere s-a înregistrat potrivit raportului pe piața de servicii OTT din care fac parte platforme de distribuție media digitală premium precum Netflix și HBO Go,piață care a crescut de 5 ori în ultimii cinci ani, până la nivelul de 24 de milioane de dolari anual. Se așteaptă ca până în anul 2023, această piață să își dubleze valoarea. Pe locul al doilea s-a clasat segmentul de jocuri video și e-sports cu o creștere de 10,79%, piața ajungând în prezent la nivelul de 136 de milioane de dolari.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall