Deloitte: Deși a rămas consistentă, activitatea de M&A a încetinit în ultimele luni
Data publicarii: 01-11-2019 | EconomiePiața de fuziuni și achiziții (M&A - Merge and Acquisitions) s-a menținut la un nivel semnificativ în cel de-al treilea trimestru al acestui an, perioadă în care s-au înregistrat 29 de tranzacții, cu una mai mult decât în perioada similară a anului trecut.
Potrivit ultimelor estimări ale celor de la Deloitte, estimări care cuprind și tranzacțiile care nu au avut o valoare comunicată, nivelul tranzacțiilor din acest trimestru s-a situat undeva între 650 și 850 milioane de euro.
Comparativ cu același trimestru de anul trecut însă, chiar dacă avem un număr mai mare de tranzacții, valoarea acestora a scăzut de la o cifră cuprinsă între 1,4 și 1,6 miliarde de euro. Tranzacțiile comunicate au înregistrat 343 de milioane de euro în cel de-al treilea trimestru al acestui an, semnificativ mai puțin față de valoarea de 814 milioane de euro din aceeași perioadă de anul trecut.
„În al treilea trimestru al acestui an, activitatea de M&A a fost semnificativă, după un trimestru atipic, în care accelerase puternic. Pentru restul anului, anticipăm că piața va rămâne activă, un număr semnificativ de proiecte de M&A fiind în derulare în diverse industrii”, a spus Ioana Filipescu Stamboli, Partener Corporate Finance, Deloitte România.
O singură tranzacție de peste 100 de milioane de euro s-a înregistrat în toată această perioadă, față de patru asemenea tranzacții semnalate în trimestru precedent, trimestru în care s-a efectuat și o mega-tranzacție de peste 500 milioane de euro. Comparativ, în cel de-al treilea trimestru al anului trecut, s-au înregistrat nu mai puțin de 6 tranzacții cu valoare care a depășit suma de 100 de milioane de euro.
„Semnalăm un apetit crescut pentru achiziții din partea fondurilor de private equity active local, în special în domenii precum retail specializat, servicii medicale sau producție, precum și o scădere considerabilă a numărului de tranzacții care au valoare comunicată. Spre exemplu, în primele nouă luni ale acestui an, doar 19 tranzacții au avut valoare comunicată, față de 28 în perioada similară a anului trecut și 44 în aceeași perioadă din 2017”, a mai spus Ioana Filipescu Stamboli.
Potrivit Deloitte, piața de M&A din România în cel de-al treilea trimestru al anului 2019 se poate rezuma la următoarele cifre:
● valoare piață (tranzacții cu valoare comunicată): 343 de milioane de euro;
● valoare estimată piață (inclusiv tranzacții cu valoare necomunicată): 650-850 milioane de euro;
● număr tranzacții (inclusiv tranzacțiile cu valoare necomunicată): 29;
valoare medie (calculată pentru tranzacțiile cu valoare comunicată): 49 de milioane de euro.
Potrivit ultimelor estimări ale celor de la Deloitte, estimări care cuprind și tranzacțiile care nu au avut o valoare comunicată, nivelul tranzacțiilor din acest trimestru s-a situat undeva între 650 și 850 milioane de euro.
Comparativ cu același trimestru de anul trecut însă, chiar dacă avem un număr mai mare de tranzacții, valoarea acestora a scăzut de la o cifră cuprinsă între 1,4 și 1,6 miliarde de euro. Tranzacțiile comunicate au înregistrat 343 de milioane de euro în cel de-al treilea trimestru al acestui an, semnificativ mai puțin față de valoarea de 814 milioane de euro din aceeași perioadă de anul trecut.
„În al treilea trimestru al acestui an, activitatea de M&A a fost semnificativă, după un trimestru atipic, în care accelerase puternic. Pentru restul anului, anticipăm că piața va rămâne activă, un număr semnificativ de proiecte de M&A fiind în derulare în diverse industrii”, a spus Ioana Filipescu Stamboli, Partener Corporate Finance, Deloitte România.
O singură tranzacție de peste 100 de milioane de euro s-a înregistrat în toată această perioadă, față de patru asemenea tranzacții semnalate în trimestru precedent, trimestru în care s-a efectuat și o mega-tranzacție de peste 500 milioane de euro. Comparativ, în cel de-al treilea trimestru al anului trecut, s-au înregistrat nu mai puțin de 6 tranzacții cu valoare care a depășit suma de 100 de milioane de euro.
„Semnalăm un apetit crescut pentru achiziții din partea fondurilor de private equity active local, în special în domenii precum retail specializat, servicii medicale sau producție, precum și o scădere considerabilă a numărului de tranzacții care au valoare comunicată. Spre exemplu, în primele nouă luni ale acestui an, doar 19 tranzacții au avut valoare comunicată, față de 28 în perioada similară a anului trecut și 44 în aceeași perioadă din 2017”, a mai spus Ioana Filipescu Stamboli.
Potrivit Deloitte, piața de M&A din România în cel de-al treilea trimestru al anului 2019 se poate rezuma la următoarele cifre:
● valoare piață (tranzacții cu valoare comunicată): 343 de milioane de euro;
● valoare estimată piață (inclusiv tranzacții cu valoare necomunicată): 650-850 milioane de euro;
● număr tranzacții (inclusiv tranzacțiile cu valoare necomunicată): 29;
valoare medie (calculată pentru tranzacțiile cu valoare comunicată): 49 de milioane de euro.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare