PwC: O treime dintre angajații care renunță la joburi, o fac înainte de a împlini un an la locurile de muncă
Data publicarii: 24-12-2019 | HR/CarierePotrivit studiului PwC Saratoga 2019, rata plecărilor din proprie inițiativă a angajaților este în creștere cu 5,1 procente în acest an față de anii precedenți, aceasta ajungând la 18,7% în 2019. Studiul anual publicat de PwC se concentrează pe analiza eficienței capitalului uman, prezentând o serie de valori detaliate cu privire la acesta și o serie de date de referință care permit companiilor o analiză eficientă asupra pieței muncii din România.
Realizat de institutul PwC Saratoga, studiul a analizat 180 de indicatori ai forței de muncă care privesc direct eficiența organizațională, eficiența personalului, cifrele de afaceri și structurile de resurse umane din cadrul a 23 de companii din sectoare economice diferite precum industria farmaceutică, retail, sectorul bancar și producția industrială.
Potrivit studiului, o treime (32,2%) dintre persoanele care au renunțat la locurile de muncă din proprie inițiativă în acest an au luat această decizie la mai puțin de un an în companie, un număr care se află de asemenea în creștere cu 7,3% față de anul 2017. Mai mult, peste 60% dintre cei care au renunțat voluntar la locurile de muncă fac parte din Generația Z, compusă din cei care s-au născut după anul 1995.
Studiul evaluează și perioada medie petrecută de angajați la un loc de muncă, aceasta ajungând la 4 ani. Cei mai statornici sunt cei din Generația Millennials (Y - născuți între 1977 și 1994), care compun și aproximativ 60% din forța de muncă din țara noastră.
”Competiția între angajatori a devenit foarte puternică, în ultimii ani, din cauza deficitului forței de muncă. Ca urmare, atât salariile, cât și pachetele de beneficii sau mediul de lucru au devenit mai atractive la nivelul întregii piețe, pe măsură ce companiile au îmbunătățit ofertele de angajare și au făcut investiții în programe de training și dezvoltare. Reversul este că această concurență a amplificat fluctuația angajaților și, implicit, costurile de angajare. Vestea bună este că, în ansamblu, rentabilitatea capitalului uman, indicatorul de productivitate, a crescut cu aproximativ 10% în rândul companiilor participante”, spune Ionuț Simion, Country Managing Partner, PwC România.
Realizat de institutul PwC Saratoga, studiul a analizat 180 de indicatori ai forței de muncă care privesc direct eficiența organizațională, eficiența personalului, cifrele de afaceri și structurile de resurse umane din cadrul a 23 de companii din sectoare economice diferite precum industria farmaceutică, retail, sectorul bancar și producția industrială.
Potrivit studiului, o treime (32,2%) dintre persoanele care au renunțat la locurile de muncă din proprie inițiativă în acest an au luat această decizie la mai puțin de un an în companie, un număr care se află de asemenea în creștere cu 7,3% față de anul 2017. Mai mult, peste 60% dintre cei care au renunțat voluntar la locurile de muncă fac parte din Generația Z, compusă din cei care s-au născut după anul 1995.
Studiul evaluează și perioada medie petrecută de angajați la un loc de muncă, aceasta ajungând la 4 ani. Cei mai statornici sunt cei din Generația Millennials (Y - născuți între 1977 și 1994), care compun și aproximativ 60% din forța de muncă din țara noastră.
”Competiția între angajatori a devenit foarte puternică, în ultimii ani, din cauza deficitului forței de muncă. Ca urmare, atât salariile, cât și pachetele de beneficii sau mediul de lucru au devenit mai atractive la nivelul întregii piețe, pe măsură ce companiile au îmbunătățit ofertele de angajare și au făcut investiții în programe de training și dezvoltare. Reversul este că această concurență a amplificat fluctuația angajaților și, implicit, costurile de angajare. Vestea bună este că, în ansamblu, rentabilitatea capitalului uman, indicatorul de productivitate, a crescut cu aproximativ 10% în rândul companiilor participante”, spune Ionuț Simion, Country Managing Partner, PwC România.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall