Valoria: Cele mai importante tendinte in marketingul digital din 2020
Data publicarii: 05-02-2020 | Finante-BanciCum va arăta peisajul marketingului digital în acest an și care sunt principalele tendințe pe care trebuie să le urmărească cei direct implicați în această industrie? Ei bine, Gabriela Streza, Business Development Director - Valoria, companie de consultanță, coaching și training cu misiunea directă de a transforma în valoare potențialul echipelor și organizațiilor, încearcă să facă lumină în acest sens, propunând un top 5 al celor mai importante tendințe din marketingul digital. Tendințe care evident, se află sub imperiul unei tehnologii în continuă dezvoltare și a creșterii nivelului de digitalizare și automatizare în special în interacțiunea dintre companie și consumator.
1. Experiența clienților
„Conform studiilor globale, 73% dintre consumatori spun că experiența pe care o au cu un brand este un factor important în deciziile de cumpărare, dar numai 49% dintre consumatorii spun că brandurile oferă o experiență bună” spune Gabriela. Prin urmare, aceasta este și prima și una dintre cele mai importante tendințe la nivel global. Companiileau înțeles că focusul nu mai este neaparat pe demersul persuasiv de a convinge clientul să cumpere ci mai degrabă pe ideea de a oferi experiențe pozitive, cu valoare imediată.
2. Implicarea angajaților
Experiența e importantă însă ea este dependentă de angajații companiei și de felul în care aceștia înțeleg să ofere experiențe clienților și de felul în care sunt pregătiți pentru a o face. „Angajații reprezintă chipul uman al promisiunii brandului, deci centrarea pe client ar trebui să fie o parte esențială a strategiei de marketing. Companiile ar trebui să se concentreze pe construirea unei implicări puternice a angajaților și pentru ca fiecare angajat să înțeleagă și să fie aliniat la misiunea și valorile brandului” spune Gabriela.
3. Conținutul vizual
O scurtă privire asupra rețelelor de socializare și a modului în care au evoluat acestea, ne dovedesc faptului că oamenii preferă din ce în ce mai mult conținutul vizual în detrimentul celui tradițional, scris. „Imaginile sunt deja returnate în 19% din căutările de pe Google, iar 62% din mileniali spun că sunt mai interesați de căutarea vizuală decât de orice altă tehnologie nouă”.
4. Conținut personalizat
Consumatorii de azi primesc sute dacă nu chiar mii de mesaje de marketing lunar, venite pe toate canalele posibile. Mulți au început deja de mult să își selecteze conținutul venit din partea brandurilor iar o metodă excelentă de a le atrage atenția este cea de a personaliza mesajele. 80% dintr econsumatori și-ar dori interacțiunea cu un brand care oferă experiențe personalizate, conform unui sondaj realizat de Epsilon
5. Marketingul va deveni strategic
„Poziționarea strategică a marketingului descrie procesul prin care o afacere care operează fără un plan de marketing strategic evoluează prin schimbarea proceselor și procedurilor sale fundamentale de afaceri obținând alinierea obiectivelor de marketing cu obiectivele de business.
Un astfel de proces ajută companiile să îmbunătățească serviciile și experiența clienților, să consolideze reputația brandului și să-și crească veniturile și profiturile. Companiile pot obține aceste avantaje îmbunătățind modul de colectare a datelor despre clienți, folosind tehnologia și automatizările în mod inteligent, construind relații cu clienții, publicând conținut de calitate și îmbunătățind-și prezența din mediul online” conchide Gabriela Streza.
1. Experiența clienților
„Conform studiilor globale, 73% dintre consumatori spun că experiența pe care o au cu un brand este un factor important în deciziile de cumpărare, dar numai 49% dintre consumatorii spun că brandurile oferă o experiență bună” spune Gabriela. Prin urmare, aceasta este și prima și una dintre cele mai importante tendințe la nivel global. Companiileau înțeles că focusul nu mai este neaparat pe demersul persuasiv de a convinge clientul să cumpere ci mai degrabă pe ideea de a oferi experiențe pozitive, cu valoare imediată.
2. Implicarea angajaților
Experiența e importantă însă ea este dependentă de angajații companiei și de felul în care aceștia înțeleg să ofere experiențe clienților și de felul în care sunt pregătiți pentru a o face. „Angajații reprezintă chipul uman al promisiunii brandului, deci centrarea pe client ar trebui să fie o parte esențială a strategiei de marketing. Companiile ar trebui să se concentreze pe construirea unei implicări puternice a angajaților și pentru ca fiecare angajat să înțeleagă și să fie aliniat la misiunea și valorile brandului” spune Gabriela.
3. Conținutul vizual
O scurtă privire asupra rețelelor de socializare și a modului în care au evoluat acestea, ne dovedesc faptului că oamenii preferă din ce în ce mai mult conținutul vizual în detrimentul celui tradițional, scris. „Imaginile sunt deja returnate în 19% din căutările de pe Google, iar 62% din mileniali spun că sunt mai interesați de căutarea vizuală decât de orice altă tehnologie nouă”.
4. Conținut personalizat
Consumatorii de azi primesc sute dacă nu chiar mii de mesaje de marketing lunar, venite pe toate canalele posibile. Mulți au început deja de mult să își selecteze conținutul venit din partea brandurilor iar o metodă excelentă de a le atrage atenția este cea de a personaliza mesajele. 80% dintr econsumatori și-ar dori interacțiunea cu un brand care oferă experiențe personalizate, conform unui sondaj realizat de Epsilon
5. Marketingul va deveni strategic
„Poziționarea strategică a marketingului descrie procesul prin care o afacere care operează fără un plan de marketing strategic evoluează prin schimbarea proceselor și procedurilor sale fundamentale de afaceri obținând alinierea obiectivelor de marketing cu obiectivele de business.
Un astfel de proces ajută companiile să îmbunătățească serviciile și experiența clienților, să consolideze reputația brandului și să-și crească veniturile și profiturile. Companiile pot obține aceste avantaje îmbunătățind modul de colectare a datelor despre clienți, folosind tehnologia și automatizările în mod inteligent, construind relații cu clienții, publicând conținut de calitate și îmbunătățind-și prezența din mediul online” conchide Gabriela Streza.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare